Goede morgen,
Inmiddels weer wat vorderingen gemaakt. Wegens tijdgebrek om langs Frank te gaan toch maar via ebay goedkoop rovergauge inclusief kabel op de kop getikt. Installatie op laptop was vrij eenvoudig door bijgevoegde instructies.
Laptop in de auto, aangesloten en op contact gezet. Eerst de foutmeldingen uitgelezen. Dat waren er nogal wat...
Temp sensor van brandstof was stuk
Road speed sensor geen signaal
Neutral swith error ( omdat de bak niet aagesloten is op de ecu )
MAF sensor verkeerd afgesteld, te hoge voltwaarde
Injectorfout
Throttle pot sensor stond half open
Air bypass valve error
Mooi lijstje
Maf sensor eenvoudig naar beneden bijgeschroefd na de werking gecontroleerd te hebben, temp sensor vervangen, injector bleek kabelbreukje na een dag zoeken! Throttle pot sensor uitgewisseld met eentje die het
wel goed deed.
De stepper motor kun je met Rovergauge heel goed testen. Deze bleek bij het uitdraaien te haperen. Dus ook een vervangende gezocht want schoonmaken etc hielp niet.
Daarnaast ook de road speed transducer aangesloten op de ecu. Bleek idd dat de aansluiting van de snelheidskabel op de tussenbak bij de RRc anders is dan bij een Defender. Simpelweg een verloopje gemaakt en de teller werkte ook weer. De bedrading een schema voor gevonden op internet. Na lang zoeken in de kabelboom de draden gevonden waar het snelheidssignaal op moest. Moest nog een extra weerstand tussen en toen kwam het snelheidssignaal ook bij de ECU binnen. Ook weer opgelost.
Tijd voor een testrit. Wereld van verschil! Stationair mooi laag in toeren zonder ellende. Geen benzinewalm meer, trekt goed, veel power.
Enige wat nog rest is de " neutral switch error". De schakeling bij de automaat is niet aangesloten op de ecu waardoor de computer niet in "idle mode" gaat. hij blijft in drive/reverse staan.Ik kan echter nergens vinden over hoe je dit aan moet sluiten op de ECU. Iemand dit eerder gedaan??André