fietsendrager
fietsendrager
Wie heeft er voor mij een fietsendrager voor op het achterwiel van mijn Landrover.
Re: fietsendrager
Ik gooi de fietsen meestal op m'n dakrek (roofrack voor de Larofielen)
Rammelen valt toch niet op.
Arie
Rammelen valt toch niet op.
Arie
Re: fietsendrager/roofrack
Ik zoek nog een roofrack voor een 110 met grijs kenteken dakje.
Marco
Marco
Ik ben toch wel wat zuiniger op mijn moutainbikes... ondanks dat ik er vaak mee op mijn plaat ga...haha.
Er zijn wel fietsendragers te koop voor achterop alleen dan is soms het wiel erg moeilijk weer los te halen en ze zijn erg prijzig. Een vriend van me heeft er een op zijn defender. Werkt wel aardig maar geeft weer extra gewicht op de schanieren.
En dan hangenr er alleen nog maar 2 mountainbikes met alu frames op zo'n 13 tot 15 kg wegen.
Martin
Military Land Rover half-ton SIII Diesel FFR
Er zijn wel fietsendragers te koop voor achterop alleen dan is soms het wiel erg moeilijk weer los te halen en ze zijn erg prijzig. Een vriend van me heeft er een op zijn defender. Werkt wel aardig maar geeft weer extra gewicht op de schanieren.
En dan hangenr er alleen nog maar 2 mountainbikes met alu frames op zo'n 13 tot 15 kg wegen.
Martin
Military Land Rover half-ton SIII Diesel FFR
Welk merk moutenbike heb jij dat je twee moutenbiks onder de 15 KG hou die van mij is al 11,2 KG
Groetjes Jorrit
Groetjes Jorrit
Oh om eerlijk te zijn is het frame zelf onder de 1,5 kg.... ik ben een Trek fuel 90 van vorig jaar... volledig geveerd (Manitou en Fox), Hayes volledige hydraulische remmen en een trek 8500 uit '97, voorgeveerd met 10 cm rockshock Judy 100, volledige hydraulische remmen (Magura Judy, zelf verbouwd) en een trek 970 (staal gesoldeerd frame prachtige klasieke fiets) uit '92. Alles XT of DEORE DX afgemonteerd.
Verder heb ik ook nog een expeditie fiets Koga Miyata Wordtraveller S met voorvering en zadelpen veering hydraulische schijfremmen van magura (louise) dit is dus mijn vakantie fiets waar alles op mee gaat... vorig jaar 4 weken mee in noorwegen mee wezen crossen en afzien.
En ik heb nog een stadsfiets van een groenmerk..haha... en een damesfiets die ik opnieuw moet afstellen en spaken en wat dingen aan moet repareren.
Mijn fietsen zijn op mijn homepage te zien [people.zeelandnet.nl]
Ergens staat er ME daar moet je op klikken en dan onder ana de pagina.
Of deze link [people.zeelandnet.nl]
Ach ik vindt het vaak vet gezeur over zo licht mogenlijk fietsen... ik weeg zelf nogal wat en het frame kraakt wel eens en de tanwielen rag ik ook er wel eens af of krom... XT kan er niet tegen. Als ik 1/2 kg water drink voordat ik ga dan heb ik al die titanium onderdelen al opgeheven... maar staat wel leuk..haha
Trouwens ik zweer bij Rockschock zadelpen veering meer dan bij volledig geveerd.
Ik heb veering nodig omdat mijn evenwicht niet meer werkt en ik mijn horizon altijd moet zien... wat vroeger nog ging ....een trap afraggen zonder veering kan ik nu niet meer want dan eindig ik en het prikkeldraad... dit heb ik wat keren ervaren... ach ik krijg korting op de hechtingen.
Zo ik ben wat aan het afdwalen... en dit is geen mountainbike side... ach het gaat ook over modder... ben vandaag ook weer de modder in geweest.
En nu stop ik en ga toch eindelijk naar bed.
Groet,
Martin
Verder heb ik ook nog een expeditie fiets Koga Miyata Wordtraveller S met voorvering en zadelpen veering hydraulische schijfremmen van magura (louise) dit is dus mijn vakantie fiets waar alles op mee gaat... vorig jaar 4 weken mee in noorwegen mee wezen crossen en afzien.
En ik heb nog een stadsfiets van een groenmerk..haha... en een damesfiets die ik opnieuw moet afstellen en spaken en wat dingen aan moet repareren.
Mijn fietsen zijn op mijn homepage te zien [people.zeelandnet.nl]
Ergens staat er ME daar moet je op klikken en dan onder ana de pagina.
Of deze link [people.zeelandnet.nl]
Ach ik vindt het vaak vet gezeur over zo licht mogenlijk fietsen... ik weeg zelf nogal wat en het frame kraakt wel eens en de tanwielen rag ik ook er wel eens af of krom... XT kan er niet tegen. Als ik 1/2 kg water drink voordat ik ga dan heb ik al die titanium onderdelen al opgeheven... maar staat wel leuk..haha
Trouwens ik zweer bij Rockschock zadelpen veering meer dan bij volledig geveerd.
Ik heb veering nodig omdat mijn evenwicht niet meer werkt en ik mijn horizon altijd moet zien... wat vroeger nog ging ....een trap afraggen zonder veering kan ik nu niet meer want dan eindig ik en het prikkeldraad... dit heb ik wat keren ervaren... ach ik krijg korting op de hechtingen.
Zo ik ben wat aan het afdwalen... en dit is geen mountainbike side... ach het gaat ook over modder... ben vandaag ook weer de modder in geweest.
En nu stop ik en ga toch eindelijk naar bed.
Groet,
Martin
Oh trouwens ik had ze niet bij mekaar onder de 15 kg... ik bedoelde per stuk tussen de 12 en 15 kg had ik gezegt geloof ik.... dus dat wordt 30 kg max. Komt toch weer extra op de deur te hangen.
Maar carbon fiber fietsjes komen toch zeker wel onder de 10 kg.
Martin
Maar carbon fiber fietsjes komen toch zeker wel onder de 10 kg.
Martin
Staat er een op marktplaats; zoek op landrover; dragers ed.
Richard,
Ik heb zelf zo'n fietsenrekje van de Halfords. Dat is zo'n schaarhekje. Het enige wat je hoeft te doen is de ronding die om je trekhaak heen moet iets bijslijpen in verband met je reserveband achterop. Goedkoper kan niet en super easy.
succes
michel
LR90
Ik heb zelf zo'n fietsenrekje van de Halfords. Dat is zo'n schaarhekje. Het enige wat je hoeft te doen is de ronding die om je trekhaak heen moet iets bijslijpen in verband met je reserveband achterop. Goedkoper kan niet en super easy.
succes
michel
LR90
roofrack over
ik heb hier nog een dakrekje liggen van een 88, deze past ook op het dak van een defender 90 en 110. kunnen eventueel wel een paar fietsjes opliggen