Re: kop werk van dennis
Geplaatst: do 01 jan 1970, 01:00
Het vervolg:
Klepspeling 2.25 op LPG
Datum: 20-04-2004 22:25
Dag mensen,
Na een koprevisie van mijn cilinderkop, heb ik vandaag alles weer aangesloten. Het hart klopt weer !! !!
Toen alles weer vast zat, ging ik proefrijden. Helaas werd het blok foei-heet ;-( Gelukkig bleek dat een dikke luchtbel in het systeem te zijn. Tevens liep het ding niet meer op lpg. Na wat zoekwerk herinnerde ik mij een of ander electra-kabeltje dat van een of ander relais om de bobine-kabel was gewonden. Nadat ik deze vreemde constructie weer had 'aangesloten' loopt de auto ook weer op lpg
Nu twee vragen:
1) Wat is volgens jullie de juiste klepspeling? Het reviseerbedrijf gaf aan dat ik 0,30 in plaats van de standaard 0,25 moest doen. Ik vind de kleppen nu echter wat teveel tikken.
2) Ik wil de motor nu op lpg afstellen. Ik vond onderstaande beschrijving al... maar waar moet ik beginnen met de kleine schroef ? Helemaal ingedraaid ? Helemaal uit? Ergens in het midden?!?
Alvast thanks voor de hulp!
DennisM
-----------------------------------
Auteur:Gertjan
Laat de motor versneld stationair draaien ( ong 1400 toeren)
draai nu aan het schroefje op de verdamper tot de motor sneller wil gaan lopen.
Nu niet meer aan dit schroefje komen!!
draai nu bij stationair draaiende motor de grote stelschroef helemaal open (tot ie er uitvalt en dan een kwart slag dicht.
Laat de motor nu 3000 toeren maken en draai de grote schroef nu langzaam verder dicht, tot de motor langzamer wil gaan draaien. Stop dan!!!
Nu is de installatie afgesteld op de behoefte van de motor.
Als resultaat: motor trekt beter en loopt soepeler.
Klepspeling 2.25 op LPG
Datum: 20-04-2004 22:25
Dag mensen,
Na een koprevisie van mijn cilinderkop, heb ik vandaag alles weer aangesloten. Het hart klopt weer !! !!
Toen alles weer vast zat, ging ik proefrijden. Helaas werd het blok foei-heet ;-( Gelukkig bleek dat een dikke luchtbel in het systeem te zijn. Tevens liep het ding niet meer op lpg. Na wat zoekwerk herinnerde ik mij een of ander electra-kabeltje dat van een of ander relais om de bobine-kabel was gewonden. Nadat ik deze vreemde constructie weer had 'aangesloten' loopt de auto ook weer op lpg
Nu twee vragen:
1) Wat is volgens jullie de juiste klepspeling? Het reviseerbedrijf gaf aan dat ik 0,30 in plaats van de standaard 0,25 moest doen. Ik vind de kleppen nu echter wat teveel tikken.
2) Ik wil de motor nu op lpg afstellen. Ik vond onderstaande beschrijving al... maar waar moet ik beginnen met de kleine schroef ? Helemaal ingedraaid ? Helemaal uit? Ergens in het midden?!?
Alvast thanks voor de hulp!
DennisM
-----------------------------------
Auteur:Gertjan
Laat de motor versneld stationair draaien ( ong 1400 toeren)
draai nu aan het schroefje op de verdamper tot de motor sneller wil gaan lopen.
Nu niet meer aan dit schroefje komen!!
draai nu bij stationair draaiende motor de grote stelschroef helemaal open (tot ie er uitvalt en dan een kwart slag dicht.
Laat de motor nu 3000 toeren maken en draai de grote schroef nu langzaam verder dicht, tot de motor langzamer wil gaan draaien. Stop dan!!!
Nu is de installatie afgesteld op de behoefte van de motor.
Als resultaat: motor trekt beter en loopt soepeler.