Pagina 1 van 1

landrover serie 2A

Geplaatst: wo 27 mei 2015, 15:24
door Joost Okhuizen
Al 10 jaar heb ik een serie 2A die altijd goed gelopen heeft. Sinds een half jaar houdt hij in bij ongeveer 3000rpm.
Er zit een weber carb op en deze is volledig gereinigd . Ook zijn de brandstofleidingen vervangen en is het stijgbuisje in de tank schoon gemaakt. De benzine pomp is vernieuwd en ik heb ook al geprobeerd om met een electrische benzinepomp te werken maar ook dit maakte geen verschil.
Er zit een electronische ontsteking op. De auto heeft bij speedcentre in Geldermalsen op de rollerbank gestaan en daar werd gezegd dat er niet genoeg benzine druk is.
Waar zou ik het nog kunnen gaan zoeken ?

Re: landrover serie 2A

Geplaatst: wo 27 mei 2015, 23:40
door jarne
Hoe is de staat van je tankontluchting?
Is de brandstofnok op de nokkenas nog goed?
Is de tank zelf goed schoon?
Ergens een brandstofleiding bekneld?

Groet en succes

Re: landrover serie 2A

Geplaatst: do 28 mei 2015, 12:16
door westfries.
Brandstoffilter / luchtfilter dan wel de lucht toevoer slang ?
Vacuüm aangesloten ?

Re: landrover serie 2A

Geplaatst: wo 03 jun 2015, 12:23
door joostokhuizen
Hoi Jarne,

Hoe kan ik zien of die nok eventueel versleten is ?

Re: landrover serie 2A

Geplaatst: wo 03 jun 2015, 14:24
door jarne
Als je het deksel met de brandstofopvoerpomp losmaakt kan je de nok die het hendeltje van de pomp bedient zien zitten.
Je kan dan eventuele slijtage op de nok zien zitten.
Het komt niet echt vaak voor maar het kan geen kwaad om het even te checken.