Pagina 1 van 1

hoog - laag compressie blok RRC?

Geplaatst: za 07 feb 2015, 20:59
door Stefan
Beste prikkers,

Is er ergens een lijst wat een hoog en wat een laag compressie blok is? Hoe kan ik zien (aan het motornummer) of het een hoog/laag compressie blok betreft?
Ik heb namelijk nog een 3.5i blok liggen en ben de mogelijkheden aan het onderzoeken wat ik ermee kan. Mijn motornummer begint met 24D......

Klopt dit?

8.13:1 = laag
9.35:1 = standaard
10.5:1 = hoog

Zijn er nog interessante zaken/voordelen mbt lage vs hoge compressie 3.5i blokken?

Gr.

Stefan

RRC Vogue SE 3.9 EFI '90

2lnzoxu.jpg --> mod_embed_images_loadimage('626115246d5709864f9becdde0cf5a87', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi62.tinypic.com%2F2lnzoxu.jpg', 'http://i62.tinypic.com/2lnzoxu.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi62.tinypic.com%2F2lnzoxu.jpg', '', 17312240, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Re: hoog - laag compressie blok RRC?

Geplaatst: za 07 feb 2015, 21:42
door Wim Janssen
Zie [www.roverholic.com]
9.35:1 noemen ze ook een hoog compressie blok. 10.5:1 is iets exotischer.

Met vriendelijke groeten
Wim Janssen

Land Rover 109 Stawag 2.5 petrol 1972 "Zipper"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]

Re: hoog - laag compressie blok RRC?

Geplaatst: zo 08 feb 2015, 13:21
door Mrah
Voordelen hoog compressie is hoger rendement, hoger vermogen. Motor is dus zuiniger maar vereist tevens brandstof van hogere klopvastheid om pingelen te voorkomen. Lpg heeft goede klopvastheid onder 3500 toeren. Bij benzines heb je het over het octaangehalte dat hoog genoeg moet zijn.