Pagina 1 van 1
hulp gezocht of handige tips
Geplaatst: za 27 dec 2014, 00:16
door michel
dag mensen.
ik zit met een probleem, misschien kan iemand mij helpen met tips
ik heb een range rover classic, en die heb ik volledig voorzien van heavy duty veren, maarrrrrrr nu past de schokbreker er bijna niet in, en hij is 4.5 langer als de achterkant.
ik heb er wel een nieuwer type as onder zitten, van een 92er, mijn wagen is uit 73
wie weet raad.
thanks
Re: hulp gezocht of handige tips
Geplaatst: za 27 dec 2014, 03:06
door Bart van Dessel
Je heavy duty veren zijn een stuk langer waardoor je ook langere schokbrekers moet gebruiken, of andere steuntjes gebruiken met lagere montagepunten voor de schokbrekers.
Re: hulp gezocht of handige tips
Geplaatst: za 27 dec 2014, 15:22
door Marc-my-Words
Heavy-duty zijn niet per definitie langer, ze zijn stugger (en daardoor, omdat de auto niet zwaarder is, pakken ze meestal langer uit).
Waarom de heavy-duty veren zoveel fans hebben snap ik overigens niet. Tegen ingezakte veren (na vele jaren) helpen gewoon nieuwe standaardveren.
Wil je verhogen ten opzichte van ingezakt, kijk dan eerst naar de stadaard-hoogte, wil je dan nog hoger (met dus een minder weggedrag) kies dan langere veren en niet de stuggere -- je wilt immers met langere veren minstens de normale veerweg, en misschien wel meer.
Zie overigens ook: [landrover.startpagina.nl]
Re: hulp gezocht of handige tips
Geplaatst: zo 28 dec 2014, 10:35
door michel
he bart.
toen ik de as onder de wagen zette, toen zagen we al dat de veren er heel vreemd krom onder stonden, men zei toen....eerst de body laten zakken voor het gewicht, maar dat maakte niks uit.
ik heb inmiddels vernomen dat het komt doordat het een nieuwer type as is en de klok een andere stand heeft, je ziet nm ook dat de aandrijfas schuiner staat.
tja.......we leren elke dag weer bij.
Re: hulp gezocht of handige tips
Geplaatst: zo 28 dec 2014, 12:17
door Bart van Dessel
De klok (differentieƫl) staat er bij iedere as onder dezelfde hoek onder, of ie nou van '70 of van '96 is.