Pagina 1 van 1

verschil lt230 rrc (v8, auto) en disco td5 2002

Geplaatst: di 09 dec 2014, 11:35
door sjeroens
Weet iemand het verschil tussen de lt230 uit een rrc (86, v8 auto) en die uit een disco td5 2002?.
Wat ik heb gevonden dat de overbrengverhoudingen hetzelfde zijn.
Groet,
Jeroen (waar de 101 weer 2 jaar de weg op en af mag!)

Re: verschil lt230 rrc (v8, auto) en disco td5 2002

Geplaatst: di 09 dec 2014, 12:26
door Victor
Enkel de flenzen. Onder mijn vorige Disco td5 had ik ook een lt230 van een rrc v8 gemonteerd. En de rrc lt230 heeft een difflock. Maar die hoef je niet aan te sluiten in je disco. Schakelmechanisme kan je zo overzetten.

Re: verschil lt230 rrc (v8, auto) en disco td5 2002

Geplaatst: di 09 dec 2014, 18:45
door huibencarin@gmail.com
Victor als je het over de tussenbak hebt die je van mij hebt overgenomen,
Die was van een discovery v8.
Maar dat zal verder wel geen verschil maken.
Groeten Huib

Re: verschil lt230 rrc (v8, auto) en disco td5 2002

Geplaatst: di 09 dec 2014, 21:33
door Victor
Ja klopt, bedoelde die van jouw Huib. Inderdaad zelfde idee als van een rrc.

Re: verschil lt230 rrc (v8, auto) en disco td5 2002

Geplaatst: wo 10 dec 2014, 07:40
door sjeroens
Heeft de lt230 van een disco td5 helemaal geen inschakelbare difflock?
Jeroen

Re: verschil lt230 rrc (v8, auto) en disco td5 2002

Geplaatst: wo 10 dec 2014, 14:22
door Marc-my-Words
Tja ... bij de eerdere Td5 Disco zat er DiffLock op de LT230, maar niet in de auto, bij de latere was het een optie en zonder de optie zat er (vaak) ook geen DiffLock op de LT230. En ... zit er bij de RangeRover geen BorgWarner in !!

Marc

Re: verschil lt230 rrc (v8, auto) en disco td5 2002

Geplaatst: wo 10 dec 2014, 15:36
door Victor
Verschilt per bouwjaar Marc

Re: verschil lt230 rrc (v8, auto) en disco td5 2002

Geplaatst: wo 10 dec 2014, 16:23
door Marc-my-Words
Precies, en 2002 zit nabij een kantel-punt, dus heb je daar allerlei kansen.

Re: verschil lt230 rrc (v8, auto) en disco td5 2002

Geplaatst: wo 10 dec 2014, 19:44
door sjeroens
Ok, dan is het duidelijk. ter plekke kijken dus. want ik graag een diff lock.
thanks,
J.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/12/2014 18:44 door sjeroens.

Re: verschil lt230 rrc (v8, auto) en disco td5 2002

Geplaatst: do 11 dec 2014, 16:41
door Bart van Dessel
De eerste Disco's TD5's ('99 tot ca '02) hadden wel de difflock voorziening in de tussenbak maar die was niet aangesloten (bestaan setjes voor, of gewoon de bediening van een disco 300 tdi aut.) en de latere Disco's (ergens '02 tot de laatste van '04) hadden de voorziening helemaal niet dus ook niet om te bouwen. De reden dat bij de eerste de difflock niet actief was is omdat alle Disco II traction control hebben. Heel goed systeem (vertel mij wat....) maar met een inschakelbare difflock is het nóg beter.

Re: verschil lt230 rrc (v8, auto) en disco td5 2002

Geplaatst: do 11 dec 2014, 18:54
door Marc-my-Words
Bart van Dessel Schreef:
-------------------------------------------------------
> De eerste Disco's TD5's ('99 tot ca '02) hadden
> wel de difflock voorziening in de tussenbak maar
> die was niet aangesloten (bestaan setjes voor, of
> gewoon de bediening van een disco 300 tdi aut.) en
> de latere Disco's (ergens '02 tot de laatste van
> '04) hadden de voorziening helemaal niet dus ook
> niet om te bouwen. De reden dat bij de eerste de
> difflock niet actief was is omdat alle Disco II
> traction control hebben. Heel goed systeem (vertel
> mij wat....) maar met een inschakelbare difflock
> is het nóg beter.

Bijna goed:
Toen de castraat-LT230, dus zonder diff-lock werd ingevoerd kwam er de af-fabriek-optie opdat je in de Disco2 een echte, officiële DiffLock kreeg.
Of wellicht juist omgekeerd, nadat je een echte met DiffLock kon krijgen kregen de andere een castraat-tussenbak.
Dus rond 2002 kan je alle combinaties vinden en dus opletten, daarna moet je echt alleen de "echte" hebben.

De Defender had overigens gewoon vanaf het begin van de Td5 DiffLock en ABS/ETC als optie, dus indien deze optie was aangevinkt had je altijd al de genoegens van beide. (Ik had zo'n dubbel-loops 110Td5 uit 1999.)

Marc



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/12/2014 17:55 door Marc-my-Words.

Re: verschil lt230 rrc (v8, auto) en disco td5 2002

Geplaatst: do 11 dec 2014, 19:35
door Bart van Dessel
Heb ik weer wat geleerd! Heb nog nooit een Disco II gezien met difflock die er vanaf nieuw op zat. Binnenkort krijgt mijn Disco het ook én een 5 bak komt erin ipv de automaat.

Re: verschil lt230 rrc (v8, auto) en disco td5 2002

Geplaatst: vr 12 dec 2014, 00:06
door TVR
Verder heeft de disco tussenbak een cross drilled input gear met (langere?) splines. Wanneer je deze op een oudere bak probeert te monteren past dit niet. Andersom moet je even checken.

Verder zijn de latere bakken van het LT230Q type waarbij die Q voor Quiet staat. Dit zou komen door;
QuoteThe Landrover rebuild manual states it has both larger (Thicker?) bearings and gears, and that the quietness comes from the angle of the gear teeth and some other things. (i'll dig them out later)
Succes,



Groet, Tom