Zwarte bougies en motor slaat af
Geplaatst: za 29 nov 2014, 20:27
Beste allemaal,
Mijn RRC is voorzien van een 3.9 V8 met SU HIF 44, nu het volgende;
Vorige week wilde de RRC niet meer starten, dit alles na de APK waarbij het CO flink was terug gedraaid naar 1,8 %. Door de keurmeester ( anders afkeur ). Naar mijn mening een te arm mengsel.
Na de gehele ontsteking te hebben nagelopen en een nieuwe bobine , ontstekingsmodule, rotor, kap, bougies en kabels te hebben geplaatst nog helemaal niks.
Dus de mengselschroeven van allebei de SU HIF 44 ingedraaid en dmv de centrale stelschroef in te draaien kwam hij tot leven, liep veel te hoog stationair dus dmv weer iets terug gedraaid. Meteen een flink aantal back fire,s .................tevens krijg ik hem niet onder de 1100 toeren, ook niet door de centrale stelschroef of de 2 instelschroeven om het stationair van de carb,s apart af te stellen terug te draaien.
De back fire,s zijn verholpen, alle 8 moeren van de carb,s zaten niet geheel vast, dus weer aangedraaid...............maar nu slaan de bougies alle 8 zwart en de motor stopt ermee.
Staat het mengsel nog te rijk? Of kan dit ook lucht tekort zijn? Blijft de choke hangen?
Ontsteking staat precies hetzelfde als voorheen. De vonkboog van de bougies heeft een ruimte van 3 mm
Graag jullie advies.
Mvgr Michel WaZ
RRC '86 V8
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/11/2014 19:27 door Michel WaZ.
Mijn RRC is voorzien van een 3.9 V8 met SU HIF 44, nu het volgende;
Vorige week wilde de RRC niet meer starten, dit alles na de APK waarbij het CO flink was terug gedraaid naar 1,8 %. Door de keurmeester ( anders afkeur ). Naar mijn mening een te arm mengsel.
Na de gehele ontsteking te hebben nagelopen en een nieuwe bobine , ontstekingsmodule, rotor, kap, bougies en kabels te hebben geplaatst nog helemaal niks.
Dus de mengselschroeven van allebei de SU HIF 44 ingedraaid en dmv de centrale stelschroef in te draaien kwam hij tot leven, liep veel te hoog stationair dus dmv weer iets terug gedraaid. Meteen een flink aantal back fire,s .................tevens krijg ik hem niet onder de 1100 toeren, ook niet door de centrale stelschroef of de 2 instelschroeven om het stationair van de carb,s apart af te stellen terug te draaien.
De back fire,s zijn verholpen, alle 8 moeren van de carb,s zaten niet geheel vast, dus weer aangedraaid...............maar nu slaan de bougies alle 8 zwart en de motor stopt ermee.
Staat het mengsel nog te rijk? Of kan dit ook lucht tekort zijn? Blijft de choke hangen?
Ontsteking staat precies hetzelfde als voorheen. De vonkboog van de bougies heeft een ruimte van 3 mm
Graag jullie advies.
Mvgr Michel WaZ
RRC '86 V8
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/11/2014 19:27 door Michel WaZ.