Lightweight conundrum?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Crazy-G

Lightweight conundrum?

Bericht door Crazy-G »

Zit even met een probleempje.

Ben wezen kijken bij een Lightweight om deze wellicht aan te schaffen maar loop tegen wat Chassisnummer "probleempjes" aan.
Beide nummers komen niet overeen met de gegevens die bij de RDW vermeld staan v.w.b. bouwjaar, n.l. 30-06-1975, nou weet ik dat voor ex militaire voertuigen het een gewoonte was om ergens op 30 Juni van een jaar als eerste toelating te vermelden, maar wat moet ik hier nou mee? Is de wagen eerlijk? Heeft men dit tijdens actieve dienst ooit gewisseld of zo? Waar kan ik meer te weten komen?

Ik wil namelijk niet op een gegeven moment bij een motorwissel of zo (wil een 300TDi met automaat hier in bouwen ) na een PAT onderzoek te horen krijgen dat ik 1,5 ton schroot heb staan.

Wie weet me te vertellen hoe of wat?

G-J

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/11/2014 14:38 door Crazy-G.
Gert

Re: Lightweight conundrum?

Bericht door Gert »

Bij mijn serie 3 van 1978 met defensieformulier was het bij de rdw normaal om deze op de begin of einddatum van de maand op kenteken te zetten ......en als chassisnummer het nummer van de rechter veerplaat/defensieformulier te nemen .
Een alu plaatje met SALL etc erop heb ik nooit gezien , alleen het motornummer op t blok en t typeplaatje ( opdrachtnummer defensie etc. ) op de bak onder de linker stoel en het chassisnummer op de rechter voorste veerplaat .
Frans Bonnes

Bericht door Frans Bonnes »

Het nummer dat in het chassis staat moet ook op het kentekenbewijs staan.
Nummer op het plaatje aan het schutbord heeft voor de RDW officieel geen waarde.
Kan best zijn dat het schutbord een keer vervangen is ivm roest, navragen bij de huidige eigenaar kan wellicht uitsluitsel geven.

En natuurlijk het volgende, welke van de nummers klopt het meest met de huidige auto, benzine-diesel, series2-series3.

En als je echt twijfelt, gewoon laten staan en op zoek gaan naar een andere.
dOuden

Bericht door dOuden »

Dat alu-plaatje interesseert niemand, de RDW niet en de APK-man ook niet. Dat is wat leuke folklore hoe de bak geschakeld kan worden. Kenteken en chassisnummer zijn leidend, en kenteken hoort weer overeen te komen met wat bij de RDW geregistreerd staat, dus als die overeenkomen dan ok. Kan natuurlijk wel zijn dat ook de veerhand met het chassisnummer gewisseld is, of een motorwissel die niet bij de RDW gemeld is. Er zijn ook uiterlijke kenmerken of de wagen overeenkomt qua bouwjaar, die kunnen anderen je wel vertellen.
jarne

Bericht door jarne »

Als het chassis nummer niet overeenkomt met het nummer op het kentekenbewijs: laten staan !
Ook als het chassis nummer niet overeenkomt met de (online?) gegevens van de RDW (dit is het geval geloof ik) dan zou ik gewoon even verder zoeken.
Succes!
Robert R

Bericht door Robert R »

Ik heb 1,5 ton schroot staan

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/10/2014 08:49 door Robert R.
Robert R

Bericht door Robert R »

Ik heb 1,5 ton schroot staan
Crazy-G

Bericht door Crazy-G »

Explain?
Robert R

Bericht door Robert R »

Hij plaats mijn berichtjes niet helemaal.... Nog een poging....

Paar weken geleden brief binnen gekregen dat ze mijn series 3 "88 niet kunnen identificeren.

Bij de aankoop dacht ik alles goed gechecked te hebben maar de rdw vond het chassis nummer niet goed leesbaar en kreeg dus een Identiteitsonderzoek cadeau.
Crazy-G

Bericht door Crazy-G »

Even wat nuance voor wat betreft het "bouwjaar" wat ik noemde als zou vermeld staan bij de RDW, dat moet uiteraard "datum eerste toelating" zijn, dat is natuurlijk weer heel wat anders.

Aan het chassisnummer in het chassis is af te leiden (na veel spitten op internet) dat het een hele late 1971 dan wel vroege 1972 is, het kan dus best zo zijn dat deze pas door defensie voor het eerst in 1975 in gebruik is genomen.

RDW neemt natuurlijk de gegevens over van de defensie documenten op moment van particulier op naam zetten.

Dat er een plaatje met een veel later nummer op het schutbord zit hoeft ook eigenlijk helemaal niets te zeggen want als zo'n ding bij defensie op een hoop gereden wordt dan wordt dat ook gerepareerd, wellicht met een andere carrosserie van één die door het chassis gezakt is? Of zit er wat dat betreft helemaal naast en wordt het bij defensie allemaal perfect gedocumenteerd?

Afijjn, ik heb al een vraag bij de huidige eigenaar neergelegd en hoop vandaag wel wat te horen en als ik nog steeds te veel twijfels heb, zoek ik inderdaad gewoon een ander project.

Gert-Jan.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/11/2014 14:40 door Crazy-G.
Robert R

Bericht door Robert R »

Crazy g prikbord doet beetje raar, uitleg gezien twee berichtjes naar boven?
Nummer op chassis en kenteken bewijs moeten overeen komen. Het moet goed leesbaar zijn en "het oor" waar het nummer staat moet orgineel zijn.

Ik ben er tijdens de koop in gestonken en heb nu dus een auto waar het kenteken van is ingenomen.
Rudolfo2

Bericht door Rudolfo2 »

Ik heb een LW IIA met chassisnummer 23900679B. Op kenteken staat 30 juni 1968 en volgens info BMIHT is de laro in december 1971 in Solihull gebouwd. RDW heeft destijds eerste productiejaar als bouwjaar genomen. Ik kan mij bijna niet voorstellen dat er in 4 jaar maar 200 laro zijn gebouwd. IIA kan toch hoogstens nog in 72 zijn gebouwd.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/10/2014 12:55 door Rudolfo2.
Plaats reactie