Pagina 1 van 1

Ontsteking en carburateur afstellen 2.25 benzine SIII 1976

Geplaatst: za 13 sep 2014, 20:56
door Scratch
Wie O wie !! HELP!

want ik kom er niet keer uit :-(

Tot zover gedaan: carburateur schoongemaakt en voorzien van revisie delen. Nieuwe bougies, kabels, en electronische ontsteking. Het lukte me niet om de electronische ontsteking op tijd te zetten dus de oude maar weer terug gemonteerd (gecontroleerd met lamp) Lamp gaat aan als de eerste cilinder in het BDP is. Verder 's de tank voorzien van schone benzine. Opvoerpomp na gekeken. Carburateur krijgt benzine. De auto heeft even gelopen, maar slaat daarna niet meer aan.

Graag zou ik met iemand er na willen kijken om hem zo af te stellen dat we met de stroboscoop aan de gang kunnen.

Wie in de buurt van Nunspeet heeft tijd en zin om een paar uurtjes on de de motorkap te duiken van mijn SIII !?

freebits.nl --> mod_embed_images_loadimage('d3a89d88ee96d61aa70edebb808c4801', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Ffreebits.nl%2Fimages%2F2014%2F09%2F13%2Fimaged60bd.md.jpg', 'http://freebits.nl/images/2014/09/13/imaged60bd.md.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Ffreebits.nl%2Fimages%2F2014%2F09%2F13%2Fimaged60bd.md.jpg', 'http://freebits.nl/image/5p6', 17294470, 600, 600, 'Loading image ...', false);

mail Eric.inge at upcmail.nl of bel O6-534I83

gr Eric

Scratch Serie III

Re: Ontsteking en carburateur afstellen 2.25 benzine SIII 1976

Geplaatst: zo 14 sep 2014, 01:14
door Jopie
Bij mij was de ontsteking zo versleten dat het beestje niet meer wou. De nieuwe electronische ( complete unit, dus niet alleen dat prutje onder de verdelerkap) kreeg ik er eerst ook niet goed in. In het blok zit die dikke as waar die op moet, met een gleufje er in, het 'vrouwtje'. Echter links en rechts van het midden heeft dat gleufje een net iets andere breedte. Maw het mannetje van de ontsteking moet ook de goede stand hebben, anders dus 180 graden draaien. Verder is het nieuw dus nogal pas/precies. Je kan hem dus wel 180 graden verkeerd monteren (valt niet eens op, klein hoogteverschil) maar dan doet ie het dus niet. Als je oude ontsteking nu dus voor je gevoel goed staat, zou het echt plug en play moeten zijn. Was bij mij uiteindelijk wel zo. Vonk is ook nog veel krachtiger dus doet het ook als de rest nog niet helemaal goed staat. Anders echt een ander probleem. Grtz uit Groningen.

Re: Ontsteking en carburateur afstellen 2.25 benzine SIII 1976

Geplaatst: zo 14 sep 2014, 09:17
door Frank 110V8
Eric,

Heb jij gechecked dat de ontsteking niet 180 graden verkeerd staat, met andere woorden als je lamp brand zijn je kleppen dan dicht?

En op remmenreiniger slaat hij dan wel aan?

En bougies nat of droog?

Re: Ontsteking en carburateur afstellen 2.25 benzine SIII 1976

Geplaatst: zo 14 sep 2014, 11:15
door bareld
Hoe heb je die lamp aangesloten?
Brand je lampje op het moment dat de contactpunten gesloten of open zijn? De vonk wordt in de bobine opgewekt op het moment dat de contactpunten openen. Dus afhankelijk van hoe hij is aangesloten moet hij of uit of aan gaan.
Dus zet de motor in bdp. Dan de verdeler tegen draairichting in draaien tot het moment dat de contactpunten openen. (misschien eerst even stukje met draairichting mee om goede punt te kunnen zoeken,dan terug)


Nog even een aanvulling. Waarschijnlijk zit er op de rand van het aluminium verdelerhuis een kerfje. Die moet recht tegenover de rotor staan als cilinder 1 in bdp staat.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/09/2014 09:29 door bareld.

Re: Ontsteking en carburateur afstellen 2.25 benzine SIII 1976

Geplaatst: ma 15 sep 2014, 23:39
door Robert
Heb je gecontroleerd hoe je afstelling van je vlotter is?
Bij een Weber kan je de vlotter afstellen, bij mijn 109 was dit verbogen na een revisie van de carburateur.

Re: Ontsteking en carburateur afstellen 2.25 benzine SIII 1976

Geplaatst: ma 15 sep 2014, 23:52
door Scratch
bareld Schreef:
-------------------------------------------------------
> Nog even een aanvulling. Waarschijnlijk zit er op de rand van het aluminium verdelerhuis een kerfje. Die moet recht tegenover de rotor staan als cilinder 1 in bdp staat.

Dat ga ik controleren !!