het witgroene draadje bij de brandstofinlaat 300 TDI
Geplaatst: wo 13 aug 2014, 23:53
Kan iemand mij helpen met het vinden van een spelt in de hooiberg in mijn Discovery 300 TDI 1995?
Van de een op de andere dag sprong mijn zekering van de brandstoftoevoer afsluiter. Geen toevoer meer, motor stil.
Snel een bijpas gemaakt direct op de accu, werkt prima en ik rij al maanden zo. Alleen het staat zo raar als je iedere keer je klep open moet doen om je motor uit te zetten.
Nu moet ik binnenkort voor de apk en wil het probleem aanpakken. Heb de bedrading nagelopen en er loopt een witte draad met groene streep naartoe. Deze draad tot aan het schotbord nagelopen.
Hij gaat bij het passagiersstoel naar binnen om daar ook bij een relais vlak onder de ECU weer uit te komen. Maar er zijn meer wit/groene draden.
Omdat de zekering (7.5 ampere) iedere keer klapt (10 ampere ook) in de zekering box moet er ergens kortsluiting zitten op deze wit groene draad. Aan de andere kant werken alle andere systemen prima.
In de bovenste sateliet zekeringbox gaat de witte groene draad over in een dikke witte.
Het Haynes boek erbij en de stroomschema's bekeken en ook daarin staan wel 3 aftakkingen van de witte draad met groene streep.
een brute oplossing zou zijn een draad vinden die stroom krijgt zowel in stand II als bij het starten en deze direct doorlussen. Dat zou een witte draad met een rode lijn moeten zijn, voor stand III en de witte draad voor stand II.
Heeft iemand eerder met dit bijltje gehakt? of nog een elegante oplossing?
dan kan ik dit weekend weer knutselen.
Met vriendelijke groet,
Filips Jager
Van de een op de andere dag sprong mijn zekering van de brandstoftoevoer afsluiter. Geen toevoer meer, motor stil.
Snel een bijpas gemaakt direct op de accu, werkt prima en ik rij al maanden zo. Alleen het staat zo raar als je iedere keer je klep open moet doen om je motor uit te zetten.
Nu moet ik binnenkort voor de apk en wil het probleem aanpakken. Heb de bedrading nagelopen en er loopt een witte draad met groene streep naartoe. Deze draad tot aan het schotbord nagelopen.
Hij gaat bij het passagiersstoel naar binnen om daar ook bij een relais vlak onder de ECU weer uit te komen. Maar er zijn meer wit/groene draden.
Omdat de zekering (7.5 ampere) iedere keer klapt (10 ampere ook) in de zekering box moet er ergens kortsluiting zitten op deze wit groene draad. Aan de andere kant werken alle andere systemen prima.
In de bovenste sateliet zekeringbox gaat de witte groene draad over in een dikke witte.
Het Haynes boek erbij en de stroomschema's bekeken en ook daarin staan wel 3 aftakkingen van de witte draad met groene streep.
een brute oplossing zou zijn een draad vinden die stroom krijgt zowel in stand II als bij het starten en deze direct doorlussen. Dat zou een witte draad met een rode lijn moeten zijn, voor stand III en de witte draad voor stand II.
Heeft iemand eerder met dit bijltje gehakt? of nog een elegante oplossing?
dan kan ik dit weekend weer knutselen.
Met vriendelijke groet,
Filips Jager