Pagina 1 van 1

schutbord LATEN vervangen

Geplaatst: za 11 jan 2014, 22:12
door Landstalker
Ik loop met het idee rond om mijn schutbord van m'n Series III te LATEN vervangen voor een gegalvaniseerde. Ik zie het niet zitten om dit zelf te doen. heeft iemand ervaringen met bedrijven die dit kunnen doen. Ervaringen en prijzen zijn welkom.
Groet, Mark..

Re: schutbord LATEN vervangen

Geplaatst: zo 12 jan 2014, 01:48
door 90TD5'03
Ik weet dat dat prima gedaan kan worden door www.brooklynspares.com

Ze zijn juist ingericht op dit soort klussen.

Succes en groet van Marco!

Re: schutbord LATEN vervangen

Geplaatst: zo 12 jan 2014, 08:35
door Paul Stroink, One-Ten.nl
Wij kunnen dit ook wel, alleen hebben we we een wachtlijst van een maand of zes voordat we tijd zouden hebben. Schutbordwissels bij Series hebben bij ons een vaste prijs van 3300 euro incl BTW, incl. gegalvaniseerd schutbord en spuiten in Epoxy en kleur.

Re: schutbord LATEN vervangen

Geplaatst: zo 12 jan 2014, 09:39
door D&G
Ik heb het in Engeland laten doen en was zo'n 1800GBP kwijt. Schutbord gewoon niet gespoten vanwege potentieel kleurverschil. Nu weer een 90 gezien met een gespoten gegalvaniseerd schutbord maar dat is weer jammerlijk mislukt en dus geen gezicht. Dus voor je gaat spuiten eerst goed de kleur matchen.

PB me maar voor meer info

G

Re: schutbord LATEN vervangen

Geplaatst: zo 12 jan 2014, 10:15
door laro
Waarom zou je een gegalvaniseerd schutbord willen,als het goed is opgeknapt en gestraald is gaat het toch levenslang mee als je het vanbinnen tectileerd.

Re: schutbord LATEN vervangen

Geplaatst: zo 12 jan 2014, 10:41
door D&G
Omdat het kan. En omdat je hem nooit goed getectyleerd krijgt van binnen.

Maar ik heb schutborden staan van 45 jaar oud die er beter uitzien dan van 10 jaar oud....

G

Re: schutbord LATEN vervangen

Geplaatst: zo 12 jan 2014, 11:45
door Marijn & Simba
Geen tectyl gebruiken... droogt uit, scheurt en roest krijgt weer een kans.

Schutborden na het laswerk stralen en verzinken is het beste.
Als je niet wilt verzinken is het een optie om aan de buitenzijde zinkcoating te gebruiken en daarover een dikke laag chassislak bij de voetenbakken en de rest in de tractorlak. Dat wordt keihard en is goed bestand tegen krassen en stoten.
De binnenkanten (stijlen en zo) met een roestbinder (RX5 o.i.d.) en daarna in het vet of met wax.

Tot op heden nog niet weer problemen gehad met roest...

Marijn & Simba & Serious & Optimus

Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.

prikavatar-1.jpg --> mod_embed_images_loadimage('c4f19f8c2bf7bd4a19b0c4ad5b76f1fa', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar-1.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar-1.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar-1.jpg', '', 16971325, 600, 600, 'Loading image ...', false);