bumper voor

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
pvo

bumper voor

Bericht door pvo »

Forum, wie kan me vertellen wat een voorbumper ongeveer met montage kost van 'n Disco 2 bouwjaar 2000. Ik hoor het wel ,alvast bedankt voor de info.PvO.
Mark

Re: bumper voor

Bericht door Mark »

750,- ongeveer

ik reed 3 weken terug met mijn def een andere weggebruikder de bumpert er zowar af
en dit koste 750.- en de was in de kleur van de auto een dat is een stuk duurder dus de disco zal ook
ongeveer zoveel zijn.

gr
defendertje90

Bericht door defendertje90 »

Dat is appels met peren gaan vergelijken.

Het hetzelfde als je gaat zeggen "ja ik reed afgelopen week mijn fietsband kapot en een nieuwe koste mij 10 euro dus zal die autoband voor jou ook wel 10 euro kosten"

Ligt eraan of je hem zelf gaat monteren of dat je het laat doen. Een landrover garage kan of universele garage kan je zo een prijsopgave maken
Mark

Bericht door Mark »

hallo hij vraag toch met montage?????
zelf eerst ff lezen voor dat je de gaat verwijten dat de ketel zwart is

bah bah tot ziens

leven moest lezen zijn...oeps

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/01/2014 18:48 door Mark.
Mark

Bericht door Mark »

ja kan altijd vragen bij de een garage balasting, rdw, douane, verzekeringsmaatschappij en de land rover dealer.
dus hoeft je nooit een vraag te stellen hier. dan kan je dit forum opheffen klaar...
dat zijn antwoorden waar we op wachten..."moet je ergens anders vragen"...... jezus!!!!!!

1 heb zelf een disco 2, weet wat een ding kost en sleutel al 25 aan auto's een bumpert kost dat dat gewoon

weltrusten
defendertje90

Dat heb ik gezien ja vandaag dat ik ook die garages aangeef.

Maar geef alleen aan dat het ook mogelijk is om dit zelf te doen en echt geen onmogelijke klus is

En een beetje aardiger mag ook Mark. Ik gaf aleen aan dat je appels met peren aan het vergelijken bent
defendertje90

Ga is ff onder een koude douche staan slaat nergens op waar je mee bezig bent

Lees je eerste bericht is terug. Je geeft aan dat je met je defender reed. Waarbij je bijna de bumper van een andere weggebruiker eraf reed en dat koste je 750 euro.

Lees nu even de vraag van de poster. Die vraagt wat de kosten zijn voor een disco 2 bumper gemonteerd

Ik lees nergens dat die medeweggebruiker een disco 2 rijdt en een bumper van een defender gaat het hier niet over.

dus mag ik uit je verhaal opmaken dat het om een andere (merk) auto gaat en de kosten onderling niet met elkaar te vergelijken zijn. Daarom noem ik het appels met peren vergelijken.

Daarnaast kun je nog altijd rustig vragen waarom ik dit zo opschrijf en er niet meteen invliegen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/01/2014 18:56 door defendertje90.
Mark

Bericht door Mark »

ebay

is 360 euro

verzendkosten zeker 100,- dan nog in de juiste kleur zeker 100,- (of een kennis) dan 35,-

het erop zetten ook een uurtje dan zit je rond de 500,- bij een garage betaal je zeker nog een 200 er bovenop

tja dus incl montage (dus ik neem aan door een garagist) 700,- tis niet anders een garage doet het net zo..
Mark

Bericht door Mark »

jij vergelijkt echt appels met peren een autoband met een fiestband
ik vergelijk een disco plastic bumper met een dom ding plastic bumpert.
ik vergelijk dus een laten we zeggen een goud rennet en jona gold.

Maar iemand vertellen vraag t maar aan de garage van t wel errug gemakkelijk
dus zeg ik daar wat van.

En als jij vind dit ik me moet douchen...prima...ga ik zo doen lekker gesleuteld
weer vandaag.

Andrew Colville

Bericht door Andrew Colville »

Afgelopen jaar mijn bumper geplet ( een ander verleende geen voorang en ijs/sneeuw )

Voor de schade aan mijn D2 1999 werd 1600 euro betaald ( ze wilden hem total los verklaren ) Mijn eigen taxateur was iets rijkelijker met 2200 euro Total loss dus!

Koplamp
Bumper
stalen binnen bumper
2 x alu keurkel bumper voet
Bumper grill
Koplamp sproeiers L+ R
Grill
Montage de en montage 4-6uur volgens taxateur

aleen de bumper en binnen bumper was al 720 ex btw ( dit was voor een OE exemplaar ) de bumper kun je in ongeveer een uurtje verwijdern en monteren als je bekend bent met de bevestigings punten punten en mits alles goed los gaat ( dat wil wel eens tegen vallen bij een D2

Ik heb de reparatie zelf uit gevoerd en gelijk een lierbumper gemonteerd IPV een plastic OE exemplaar.

Groetjes, Andrew

'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Larofun

Bericht door Larofun »

[landrover.startpagina.nl]
pvo

Bericht door pvo »

Mag ik alle en iedereen bedanken voor de info.Waar ik hem haal zie ik nog wel.Hartelijk dank.PvO.
lumberjack

Bericht door lumberjack »

heb nog wel een 2004 liggen
Edward

Bericht door Edward »

Een 2a bumper kost bij de dealer 400 euri. De hoeken 55 euri per stuk en voor montage tellen ze ongeveer 2 uurtjes.

Bij paddock kost een D2 bumper 400 ex vat en verzenden.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/01/2014 00:33 door Edward.
peter 110 tdi

Bericht door peter 110 tdi »

PPFFFTTT .... k wordt hier dus moe van

Groet'n
disco1992

Bericht door disco1992 »

Mark zit er inderdaad niet erg ver naast kan wat goed koper zijn maar ook wat duurder.

een tijdje geleden had een vriend van me ook deze disco 2 voorbumper kapot.
deze heeft toen een nieuwe besteld en laten monteren. de bumper koste al paar honderd euro als je dan nog netjes laat monteren en btw erbij telt zit je gauw op 750 euro. dit was verzekeringswerk.

je kan natuurlijk bij een garage opdracht geven dit te doen en dan betaal je de hoofdprijs.
je kan ook zelf zo'n bumper bestellen even rond bellen en je hebt verschillende bedragen en kortingen, als je hem dan zelf monteert scheelt dat al gauw redelijk wat geld.

als je goed verzekerd bent maakt het weinig uit en zal het bij een garage moeten denk ik.

er stonden laatst verschillende disco 2's te koop voor onderdelen op verschillende sites .
op meld het op www.onderdelenlijn.nl

disco1992
Plaats reactie