Brainstormsessie (voor petrolheads)
Brainstormsessie (voor petrolheads)
Tja, het is dus zover ik moet mijn 90 gaan ombouwen naar benzine of nog 10 jaar schorsen
Mijn idee is om een BMW_M52 in te bouwen, is het dan handig om de injectie te behouden (met ecu) of beter om op carburatie over te gaan?
Indien carburatie welke carbs en past dat of heb ik dan nog (dure) passtukken nodig.
Ik heb gezien dat de LT77 redelijk makkelijk pas te maken is met gebruik van een 2.25 vliegwiel of zouden jullie de ZF bak behouden en die dan koppelen aan de LT230 of is er nog een beter idee wat ik over het hoofd zie? . . . .
Tinus "90" Tiid-Rôver
laroijsland2.jpg --> mod_embed_images_loadimage('851d9b8ae7ae4d3fadf87d789f33e5f5', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg15%2F4281%2Flaroijsland2.jpg', 'http://imageshack.us/a/img15/4281/laroijsland2.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg15%2F4281%2Flaroijsland2.jpg', '', 16973945, 600, 600, 'Loading image ...', false);
En Larocamper 300TDI
e09a21.jpg --> mod_embed_images_loadimage('b669ba7d187c74e767ca7c9040088eec', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Fimagizer.imageshack.us%2Fv2%2F320x240q90%2F745%2Fe09a21.jpg', 'https://imagizer.imageshack.us/v2/320x240q90/745/e09a21.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Fimagizer.imageshack.us%2Fv2%2F320x240q90%2F745%2Fe09a21.jpg', '', 16973945, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Mijn idee is om een BMW_M52 in te bouwen, is het dan handig om de injectie te behouden (met ecu) of beter om op carburatie over te gaan?
Indien carburatie welke carbs en past dat of heb ik dan nog (dure) passtukken nodig.
Ik heb gezien dat de LT77 redelijk makkelijk pas te maken is met gebruik van een 2.25 vliegwiel of zouden jullie de ZF bak behouden en die dan koppelen aan de LT230 of is er nog een beter idee wat ik over het hoofd zie? . . . .
Tinus "90" Tiid-Rôver
laroijsland2.jpg --> mod_embed_images_loadimage('851d9b8ae7ae4d3fadf87d789f33e5f5', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg15%2F4281%2Flaroijsland2.jpg', 'http://imageshack.us/a/img15/4281/laroijsland2.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg15%2F4281%2Flaroijsland2.jpg', '', 16973945, 600, 600, 'Loading image ...', false);
En Larocamper 300TDI
e09a21.jpg --> mod_embed_images_loadimage('b669ba7d187c74e767ca7c9040088eec', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Fimagizer.imageshack.us%2Fv2%2F320x240q90%2F745%2Fe09a21.jpg', 'https://imagizer.imageshack.us/v2/320x240q90/745/e09a21.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Fimagizer.imageshack.us%2Fv2%2F320x240q90%2F745%2Fe09a21.jpg', '', 16973945, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Brainstormsessie (voor petrolheads)
hmmm, M52 blok & een LT77..... blijft dat heel??
2 liter & 2.4 vast wel, maar waarom niet een M30 blok??
en ik zou een carb. versie nemen, alleen.... terrein rijden?
beetje tricky lijkt me, qua olie enz...
2 liter & 2.4 vast wel, maar waarom niet een M30 blok??
en ik zou een carb. versie nemen, alleen.... terrein rijden?
beetje tricky lijkt me, qua olie enz...
Re: Brainstormsessie (voor petrolheads)
In Zuid Afrika rijdt/reed de politie ook met dit blok (landrover fabrieks geleverd), Ik weet dat er een aantal rondrijden (UK en NL) dusss . .
Ik heb net ff de specs van de M30 bekeken en die zijn qua toeren en koppel niet veel anders dan de M52 die zou dus ook kunnen ik weet alleen niet hoe de M30 en de Lt77 bij elkaar passen en de gemiddelde leeftijd van de M30 is zo'n 10-20 jaar ouder.
Tinus "90" Tiid-Rôver
laroijsland2.jpg --> mod_embed_images_loadimage('f02b867102cac6968a89536a0ab694a5', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg15%2F4281%2Flaroijsland2.jpg', 'http://imageshack.us/a/img15/4281/laroijsland2.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg15%2F4281%2Flaroijsland2.jpg', '', 16974056, 600, 600, 'Loading image ...', false);
En Larocamper 300TDI
e09a21.jpg --> mod_embed_images_loadimage('b57e079be3ec67d16bad306feaab20bf', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Fimagizer.imageshack.us%2Fv2%2F320x240q90%2F745%2Fe09a21.jpg', 'https://imagizer.imageshack.us/v2/320x240q90/745/e09a21.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Fimagizer.imageshack.us%2Fv2%2F320x240q90%2F745%2Fe09a21.jpg', '', 16974056, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/01/2014 10:35 door Tinus.
Ik heb net ff de specs van de M30 bekeken en die zijn qua toeren en koppel niet veel anders dan de M52 die zou dus ook kunnen ik weet alleen niet hoe de M30 en de Lt77 bij elkaar passen en de gemiddelde leeftijd van de M30 is zo'n 10-20 jaar ouder.
Tinus "90" Tiid-Rôver
laroijsland2.jpg --> mod_embed_images_loadimage('f02b867102cac6968a89536a0ab694a5', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg15%2F4281%2Flaroijsland2.jpg', 'http://imageshack.us/a/img15/4281/laroijsland2.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg15%2F4281%2Flaroijsland2.jpg', '', 16974056, 600, 600, 'Loading image ...', false);
En Larocamper 300TDI
e09a21.jpg --> mod_embed_images_loadimage('b57e079be3ec67d16bad306feaab20bf', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Fimagizer.imageshack.us%2Fv2%2F320x240q90%2F745%2Fe09a21.jpg', 'https://imagizer.imageshack.us/v2/320x240q90/745/e09a21.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Fimagizer.imageshack.us%2Fv2%2F320x240q90%2F745%2Fe09a21.jpg', '', 16974056, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/01/2014 10:35 door Tinus.
Re: Brainstormsessie (voor petrolheads)
Heb hier ook eens naar gekeken, toen op de zuid-afrikaanse fora wel wat info over deze defenders kunnen vinden. De bak die er achter zit is iig anders dan de standaard bak (andere prise as). Ook twijfel ik of het blok wel het zelfde is als uit een BMW. Heb bijv wel eens gehoord dat de TDCI motoren die je ook in transit busjes vind wel degelijk aangepast zijn voor gebruik in landrovers. O.a. smering / koeling van het blok aangepast zodat dit ook goed blijft werken bij de steilere hoeken die je met een landrover wel kunt nemen en met een transit niet
Re: Brainstormsessie (voor petrolheads)
Een 6-cilinder lijn motor uit een BMW lijkt mij echt een geweldige motor voor in een Defender. Geen idee of deze zuiniger is dan een 3.5 of 3.9 V8 uit een andere Land Rover maar wel een gave motor!
Ik heb ook al eens gekeken of ik wat meer kon vinden over deze motor en de mogelijkheden deze in een Defender te zetten. Toen een 2.8i 5-serie gevonden met 140.000 km op de teller voor niet al te veel. Dus een motor vinden is geen probleem.
Maar dan verder, tellers uit een Td5? elektronisch dus?
Ik heb er nu ook een 200Tdi in zitten, wat moet je dan aanpassen? Motorsteunen? Andere bak?
Mocht jij ermee verder gaan volg ik dit topic zeker!
Ik heb ook al eens gekeken of ik wat meer kon vinden over deze motor en de mogelijkheden deze in een Defender te zetten. Toen een 2.8i 5-serie gevonden met 140.000 km op de teller voor niet al te veel. Dus een motor vinden is geen probleem.
Maar dan verder, tellers uit een Td5? elektronisch dus?
Ik heb er nu ook een 200Tdi in zitten, wat moet je dan aanpassen? Motorsteunen? Andere bak?
Mocht jij ermee verder gaan volg ik dit topic zeker!
Re: Brainstormsessie (voor petrolheads)
Past dat dan met het vliegwiel van de bmw of zet je het vliegwiel huis van de motor waar de lt77 op zit op de bmw?
Groeten, Sytse
Groeten, Sytse
Re: Brainstormsessie (voor petrolheads)
Het vliegwiel van een2,25 zou moeten passen volgens ingewijden.
Tinus "90" Tiid-Rôver
laroijsland2.jpg --> mod_embed_images_loadimage('8e1b9848d4368c779388d8b2b498a0d8', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg15%2F4281%2Flaroijsland2.jpg', 'http://imageshack.us/a/img15/4281/laroijsland2.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg15%2F4281%2Flaroijsland2.jpg', '', 16975565, 600, 600, 'Loading image ...', false);
En Larocamper 300TDI
e09a21.jpg --> mod_embed_images_loadimage('690187efb866d82984d6f3009cfca134', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Fimagizer.imageshack.us%2Fv2%2F320x240q90%2F745%2Fe09a21.jpg', 'https://imagizer.imageshack.us/v2/320x240q90/745/e09a21.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Fimagizer.imageshack.us%2Fv2%2F320x240q90%2F745%2Fe09a21.jpg', '', 16975565, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Tinus "90" Tiid-Rôver
laroijsland2.jpg --> mod_embed_images_loadimage('8e1b9848d4368c779388d8b2b498a0d8', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg15%2F4281%2Flaroijsland2.jpg', 'http://imageshack.us/a/img15/4281/laroijsland2.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg15%2F4281%2Flaroijsland2.jpg', '', 16975565, 600, 600, 'Loading image ...', false);
En Larocamper 300TDI
e09a21.jpg --> mod_embed_images_loadimage('690187efb866d82984d6f3009cfca134', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Fimagizer.imageshack.us%2Fv2%2F320x240q90%2F745%2Fe09a21.jpg', 'https://imagizer.imageshack.us/v2/320x240q90/745/e09a21.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Fimagizer.imageshack.us%2Fv2%2F320x240q90%2F745%2Fe09a21.jpg', '', 16975565, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Brainstormsessie (voor petrolheads) Leesvoer
leesvoer
[forums.lr4x4.com]
[www.landroverworkshop.com]
[www.pistonheads.com]
[www.landyzone.co.uk]
Tinus "90" Tiid-Rôver
laroijsland2.jpg --> mod_embed_images_loadimage('e94fad63e32d443d0da3be51f78664f6', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg15%2F4281%2Flaroijsland2.jpg', 'http://imageshack.us/a/img15/4281/laroijsland2.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg15%2F4281%2Flaroijsland2.jpg', '', 16975579, 600, 600, 'Loading image ...', false);
En Larocamper 300TDI
e09a21.jpg --> mod_embed_images_loadimage('ddbd70d8eb4c8064f318ca6809b6e51b', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Fimagizer.imageshack.us%2Fv2%2F320x240q90%2F745%2Fe09a21.jpg', 'https://imagizer.imageshack.us/v2/320x240q90/745/e09a21.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Fimagizer.imageshack.us%2Fv2%2F320x240q90%2F745%2Fe09a21.jpg', '', 16975579, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/01/2014 21:39 door Tinus.
[forums.lr4x4.com]
[www.landroverworkshop.com]
[www.pistonheads.com]
[www.landyzone.co.uk]
Tinus "90" Tiid-Rôver
laroijsland2.jpg --> mod_embed_images_loadimage('e94fad63e32d443d0da3be51f78664f6', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg15%2F4281%2Flaroijsland2.jpg', 'http://imageshack.us/a/img15/4281/laroijsland2.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg15%2F4281%2Flaroijsland2.jpg', '', 16975579, 600, 600, 'Loading image ...', false);
En Larocamper 300TDI
e09a21.jpg --> mod_embed_images_loadimage('ddbd70d8eb4c8064f318ca6809b6e51b', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Fimagizer.imageshack.us%2Fv2%2F320x240q90%2F745%2Fe09a21.jpg', 'https://imagizer.imageshack.us/v2/320x240q90/745/e09a21.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Fimagizer.imageshack.us%2Fv2%2F320x240q90%2F745%2Fe09a21.jpg', '', 16975579, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/01/2014 21:39 door Tinus.
Re: Brainstormsessie (voor petrolheads)
Als we toch aan het fantaseren zijn,..
een 2.5Tdi als basis (loei sterk en veel voorradig),... Compressie flink verlagen dmv andere zuigers en kopbewerken. Turbo eraf door N.A. of benzine spruitstukken monteren. Bougies passend maken in de gloeibougie gaten.
Eaton Compressor erop en brandstof mengsel door de Eaton laten aanzuigen (carb naar keuze . Megajolt ontsteking erop (heeft retard voor overdruk) . en klaar is ie
enige ( !?) kanttekening is is de nokkenastiming ,.. deze zal een regrind nodig hebben of mogelijk vervangen voor een 2.5 benzine-nokkenas als dat past.
Ik zeg makkelijk goed voor 200 pk en bergen koppel.
Ik word nu al enthousiast
grtn
RoLandRover
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/01/2014 23:15 door RoLandrover.
een 2.5Tdi als basis (loei sterk en veel voorradig),... Compressie flink verlagen dmv andere zuigers en kopbewerken. Turbo eraf door N.A. of benzine spruitstukken monteren. Bougies passend maken in de gloeibougie gaten.
Eaton Compressor erop en brandstof mengsel door de Eaton laten aanzuigen (carb naar keuze . Megajolt ontsteking erop (heeft retard voor overdruk) . en klaar is ie
enige ( !?) kanttekening is is de nokkenastiming ,.. deze zal een regrind nodig hebben of mogelijk vervangen voor een 2.5 benzine-nokkenas als dat past.
Ik zeg makkelijk goed voor 200 pk en bergen koppel.
Ik word nu al enthousiast
grtn
RoLandRover
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/01/2014 23:15 door RoLandrover.
Re: Brainstormsessie (voor petrolheads)
Hoi,
Is natuurlijk een geweldig blok, maar dit blok is wel lang t.o.v. de viercilinder of de V8. Ga je de zandbak in en stijl berg op, heb je alle olie achter in het blok liggen drijven/l;otsen. Ga je een gat in, drijft/klotst alle olie voor in het blok.
Ik weet niet waar dit blok het olieaanzuig-zeef heeft zitten, maar in een van de twee gevallen gaat je oliedruk naar "Zero" en daar kan een BMW motor helaas ook niet tegen.
Je zult iets met het carter moeten doen, in ieder geval dieper maken en schotten er in plaatsen dat de olie niet meteen wegloopt bij stijle bewegingen.
Ik weet helaas niet of de BMW motor een dubbel carter heeft ofwel een olie spatplaat onder de krukas. Dit voorkomt luchtbelvorming in de olieplas bij hoge toeren.
Voor de rest in interessante post, maar de LT77 is vrees ik een beetje aan de lichte kant. Is er niets passen te maken tussen een BMW bak en de LT230?
Succes,
Jos
Profiel+III.jpg --> mod_embed_images_loadimage('23ec009c9085288697ab150793873053', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-R1UMZNi_mZI%2FUophGk5cUjI%2FAAAAAAAAJNA%2FGz8iTitKsG8%2Fw965-h418-no%2FProfiel%2BIII.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-R1UMZNi_mZI/UophGk5cUjI/AAAAAAAAJNA/Gz8iTitKsG8/w965-h418-no/Profiel+III.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-R1UMZNi_mZI%2FUophGk5cUjI%2FAAAAAAAAJNA%2FGz8iTitKsG8%2Fw965-h418-no%2FProfiel%2BIII.jpg', '', 16975682, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Lacht in onze tweede auto "Overgangsregeling" Ninety V8 1986. This car contains: 16 Rockers, 49 Rollers and 1 Mule to drive it.
The best "Who cares" MPG Car in Town.
Onze derde auto: Mazda MX-5 Black Nardi Torino, "The Original Roadster". En onze "Leasehond LaroJack".
Is natuurlijk een geweldig blok, maar dit blok is wel lang t.o.v. de viercilinder of de V8. Ga je de zandbak in en stijl berg op, heb je alle olie achter in het blok liggen drijven/l;otsen. Ga je een gat in, drijft/klotst alle olie voor in het blok.
Ik weet niet waar dit blok het olieaanzuig-zeef heeft zitten, maar in een van de twee gevallen gaat je oliedruk naar "Zero" en daar kan een BMW motor helaas ook niet tegen.
Je zult iets met het carter moeten doen, in ieder geval dieper maken en schotten er in plaatsen dat de olie niet meteen wegloopt bij stijle bewegingen.
Ik weet helaas niet of de BMW motor een dubbel carter heeft ofwel een olie spatplaat onder de krukas. Dit voorkomt luchtbelvorming in de olieplas bij hoge toeren.
Voor de rest in interessante post, maar de LT77 is vrees ik een beetje aan de lichte kant. Is er niets passen te maken tussen een BMW bak en de LT230?
Succes,
Jos
Profiel+III.jpg --> mod_embed_images_loadimage('23ec009c9085288697ab150793873053', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-R1UMZNi_mZI%2FUophGk5cUjI%2FAAAAAAAAJNA%2FGz8iTitKsG8%2Fw965-h418-no%2FProfiel%2BIII.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-R1UMZNi_mZI/UophGk5cUjI/AAAAAAAAJNA/Gz8iTitKsG8/w965-h418-no/Profiel+III.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-R1UMZNi_mZI%2FUophGk5cUjI%2FAAAAAAAAJNA%2FGz8iTitKsG8%2Fw965-h418-no%2FProfiel%2BIII.jpg', '', 16975682, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Lacht in onze tweede auto "Overgangsregeling" Ninety V8 1986. This car contains: 16 Rockers, 49 Rollers and 1 Mule to drive it.
The best "Who cares" MPG Car in Town.
Onze derde auto: Mazda MX-5 Black Nardi Torino, "The Original Roadster". En onze "Leasehond LaroJack".
Re: Brainstormsessie (voor petrolheads)
RoLandrover Schreef:
-------------------------------------------------------
> Als we toch aan het fantaseren zijn,..
>
> een 2.5Tdi als basis (loei sterk en veel
> voorradig),... Compressie flink verlagen dmv
> andere zuigers en kopbewerken. Turbo eraf door
> N.A. of benzine spruitstukken monteren. Bougies
> passend maken in de gloeibougie gaten.
> Eaton Compressor erop en brandstof mengsel door
> de Eaton laten aanzuigen (carb naar keuze .
> Megajolt ontsteking erop (heeft retard voor
> overdruk) . en klaar is ie
>
> enige ( !?) kanttekening is is de
> nokkenastiming ,.. deze zal een regrind nodig
> hebben of mogelijk vervangen voor een 2.5
> benzine-nokkenas als dat past.
>
> Ik zeg makkelijk goed voor 200 pk.
>
> Ik word nu al enthousiast
>
> grtn
>
> RoLandRover
Dat zou een mooi project zijn
-------------------------------------------------------
> Als we toch aan het fantaseren zijn,..
>
> een 2.5Tdi als basis (loei sterk en veel
> voorradig),... Compressie flink verlagen dmv
> andere zuigers en kopbewerken. Turbo eraf door
> N.A. of benzine spruitstukken monteren. Bougies
> passend maken in de gloeibougie gaten.
> Eaton Compressor erop en brandstof mengsel door
> de Eaton laten aanzuigen (carb naar keuze .
> Megajolt ontsteking erop (heeft retard voor
> overdruk) . en klaar is ie
>
> enige ( !?) kanttekening is is de
> nokkenastiming ,.. deze zal een regrind nodig
> hebben of mogelijk vervangen voor een 2.5
> benzine-nokkenas als dat past.
>
> Ik zeg makkelijk goed voor 200 pk.
>
> Ik word nu al enthousiast
>
> grtn
>
> RoLandRover
Dat zou een mooi project zijn
Re: Brainstormsessie (voor petrolheads)
Een BMW blok dat in de Defenders is geleverd is op veel plaatsen aangepast en dus anders dan zo'n zelfde blok in een beamer. Kijk maar bij de Range Rovers die met BMW motoren zijn uitgerust. Persoonlijk zou ik kijken naar een grote viercylinder, veel koppel onderin en meestal betrouwbaarder. Frontera, Pajero of zoiets. En meer koppel onderin bij een 4 cyl., een BMW 6 staat bekend dat het een toerenmotor is.
Gr, Bart
Gr, Bart
Re: Brainstormsessie (voor petrolheads)
Zijn er nog van die blokken in de omloop of de specs ervan?
Tinus "90" Tiid-Rôver
laroijsland2.jpg --> mod_embed_images_loadimage('d6193d48f17c6fa50291bb251f9bf62b', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg15%2F4281%2Flaroijsland2.jpg', 'http://imageshack.us/a/img15/4281/laroijsland2.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg15%2F4281%2Flaroijsland2.jpg', '', 16976253, 600, 600, 'Loading image ...', false);
En Larocamper 300TDI
e09a21.jpg --> mod_embed_images_loadimage('b922a103ca3a827d4e0c326eefc89778', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Fimagizer.imageshack.us%2Fv2%2F320x240q90%2F745%2Fe09a21.jpg', 'https://imagizer.imageshack.us/v2/320x240q90/745/e09a21.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Fimagizer.imageshack.us%2Fv2%2F320x240q90%2F745%2Fe09a21.jpg', '', 16976253, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Tinus "90" Tiid-Rôver
laroijsland2.jpg --> mod_embed_images_loadimage('d6193d48f17c6fa50291bb251f9bf62b', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg15%2F4281%2Flaroijsland2.jpg', 'http://imageshack.us/a/img15/4281/laroijsland2.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg15%2F4281%2Flaroijsland2.jpg', '', 16976253, 600, 600, 'Loading image ...', false);
En Larocamper 300TDI
e09a21.jpg --> mod_embed_images_loadimage('b922a103ca3a827d4e0c326eefc89778', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Fimagizer.imageshack.us%2Fv2%2F320x240q90%2F745%2Fe09a21.jpg', 'https://imagizer.imageshack.us/v2/320x240q90/745/e09a21.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Fimagizer.imageshack.us%2Fv2%2F320x240q90%2F745%2Fe09a21.jpg', '', 16976253, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Brainstormsessie (voor petrolheads)
Weet ik niet, hou ik me niet mee bezig, maar je zul de diverse sites en forums in de gaten moeten houden. Ik blijf doorrijden met m'n diesel.
Gr, Bart
Gr, Bart
Re: Brainstormsessie (voor petrolheads)
ik ook, maar kunt via BMW-fora ( oa. E23forum) eens een balletje opgooien, blokken zijn iig goedkoper dan LR blokjes.....
edit
hier een hele e23 incl blok voor €600,-.....
[forum.bmwe23.nl]
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/01/2014 10:03 door sjorsboomschors/aka/PP.
edit
hier een hele e23 incl blok voor €600,-.....
[forum.bmwe23.nl]
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/01/2014 10:03 door sjorsboomschors/aka/PP.
Re: Brainstormsessie (voor petrolheads)
Nog 10 jaar doordieselen met m'n 90 gaat um niet worden met nu 1750,- graaitax die ook nog eens elk jaar flink omhoog zal gaan, betaal ik de komende 10 jaar 4 x de dagwaarde van de 90
Denk dat ik toch met de M52 aan de slag ga, kan een 2.0 uit een 320i voor een redelijk bedrag krijgen, als het goed gaat kan ik later altijd nog over op een zwaardere versie.
Tinus "90" Tiid-Rôver
laroijsland2.jpg --> mod_embed_images_loadimage('6ce729677492556dcb4602a170b56a13', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg15%2F4281%2Flaroijsland2.jpg', 'http://imageshack.us/a/img15/4281/laroijsland2.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg15%2F4281%2Flaroijsland2.jpg', '', 16976362, 600, 600, 'Loading image ...', false);
En Larocamper 300TDI
e09a21.jpg --> mod_embed_images_loadimage('06a8ab481610b97bf8257e20c2aa4ba3', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Fimagizer.imageshack.us%2Fv2%2F320x240q90%2F745%2Fe09a21.jpg', 'https://imagizer.imageshack.us/v2/320x240q90/745/e09a21.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Fimagizer.imageshack.us%2Fv2%2F320x240q90%2F745%2Fe09a21.jpg', '', 16976362, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Denk dat ik toch met de M52 aan de slag ga, kan een 2.0 uit een 320i voor een redelijk bedrag krijgen, als het goed gaat kan ik later altijd nog over op een zwaardere versie.
Tinus "90" Tiid-Rôver
laroijsland2.jpg --> mod_embed_images_loadimage('6ce729677492556dcb4602a170b56a13', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg15%2F4281%2Flaroijsland2.jpg', 'http://imageshack.us/a/img15/4281/laroijsland2.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg15%2F4281%2Flaroijsland2.jpg', '', 16976362, 600, 600, 'Loading image ...', false);
En Larocamper 300TDI
e09a21.jpg --> mod_embed_images_loadimage('06a8ab481610b97bf8257e20c2aa4ba3', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Fimagizer.imageshack.us%2Fv2%2F320x240q90%2F745%2Fe09a21.jpg', 'https://imagizer.imageshack.us/v2/320x240q90/745/e09a21.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Fimagizer.imageshack.us%2Fv2%2F320x240q90%2F745%2Fe09a21.jpg', '', 16976362, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Brainstormsessie (voor petrolheads)
De prijzen van die Defender 2.8i vallen mij nog mee. Voor zo 7500,00 koop je een hele knappe in Zuid Afrika. Alleen 't ding hier halen word denk ik een uitdaging.
Ik zou er best één als donor auto voor mijn Defender willen hebben. Gewoon niet importeren maar je eigen dieseltje met de onderdelen van een originele 2.8i opbouwen. Prima bezigheidstherapie!
Wat zou het kosten, een Defender van cape town naar Rotterdam laten verschepen?
Ik zou er best één als donor auto voor mijn Defender willen hebben. Gewoon niet importeren maar je eigen dieseltje met de onderdelen van een originele 2.8i opbouwen. Prima bezigheidstherapie!
Wat zou het kosten, een Defender van cape town naar Rotterdam laten verschepen?
Re: Brainstormsessie (voor petrolheads)
£700 naar UK
[www.fastlanefwd.co.uk]
Zoiets?
[www.autotrader.co.za]
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/01/2014 21:21 door sjorsboomschors/aka/PP.
[www.fastlanefwd.co.uk]
Zoiets?
[www.autotrader.co.za]
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/01/2014 21:21 door sjorsboomschors/aka/PP.
Re: Brainstormsessie (voor petrolheads)
Lopen er in Italië nog ex politie Defenders met 2.0i 16v blok?
Gr Bart
Gr Bart
Re: Brainstormsessie (voor petrolheads)
Ben bezig een overzicht te krijgen van prijzen van uk leveanciers van conversiesets voor het volvo Bseries redblock.
1 leverancier overweegt productie bij minimaal 30 sets.
Prijzen heb ik nog niet.
Keep posting
Groet Hans
Serie III 88 uit 1979 petrol en LPG
RRC 3.5 1986 petrol en LPG
[plus.google.com]
1 leverancier overweegt productie bij minimaal 30 sets.
Prijzen heb ik nog niet.
Keep posting
Groet Hans
Serie III 88 uit 1979 petrol en LPG
RRC 3.5 1986 petrol en LPG
[plus.google.com]
Re: Brainstormsessie (voor petrolheads)
Klinkt ook goed.
Tinus "90" Tiid-Rôver
laroijsland2.jpg --> mod_embed_images_loadimage('cde40ab3d4996b7eef3e3dbf60aef4e9', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg15%2F4281%2Flaroijsland2.jpg', 'http://imageshack.us/a/img15/4281/laroijsland2.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg15%2F4281%2Flaroijsland2.jpg', '', 16978051, 600, 600, 'Loading image ...', false);
En Larocamper 300TDI
e09a21.jpg --> mod_embed_images_loadimage('027f9c4bf7214c7bac857b9ff129f3e8', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Fimagizer.imageshack.us%2Fv2%2F320x240q90%2F745%2Fe09a21.jpg', 'https://imagizer.imageshack.us/v2/320x240q90/745/e09a21.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Fimagizer.imageshack.us%2Fv2%2F320x240q90%2F745%2Fe09a21.jpg', '', 16978051, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Tinus "90" Tiid-Rôver
laroijsland2.jpg --> mod_embed_images_loadimage('cde40ab3d4996b7eef3e3dbf60aef4e9', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg15%2F4281%2Flaroijsland2.jpg', 'http://imageshack.us/a/img15/4281/laroijsland2.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg15%2F4281%2Flaroijsland2.jpg', '', 16978051, 600, 600, 'Loading image ...', false);
En Larocamper 300TDI
e09a21.jpg --> mod_embed_images_loadimage('027f9c4bf7214c7bac857b9ff129f3e8', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Fimagizer.imageshack.us%2Fv2%2F320x240q90%2F745%2Fe09a21.jpg', 'https://imagizer.imageshack.us/v2/320x240q90/745/e09a21.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Fimagizer.imageshack.us%2Fv2%2F320x240q90%2F745%2Fe09a21.jpg', '', 16978051, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Brainstormsessie (voor petrolheads)
Ik dacht eigenlijk meer aan deze;
[www.gumtree.co.za]
Zo een zou ik best graag willen hebben. Maar ik denk dat alles bij elkaar het te duur wordt.
10% import tax
21% btw
Mogelijk EUR 1050,00 rdw keuring als er geen europeesche typegoedkeuring voor is
Kosten verschepen ongeveer EUR 1200,00
Plus de kosten voor de defender zelf
Daarbij komt nog dat je ook niet weet in wat voor staat hij is. Daar iemand vinden die hem voor je wil bekijken zal ook niet meevallen.
Ik wacht nog even af en anders wordt het een 3.9i V8 of een leuk redblock zoals een B204ft
[www.gumtree.co.za]
Zo een zou ik best graag willen hebben. Maar ik denk dat alles bij elkaar het te duur wordt.
10% import tax
21% btw
Mogelijk EUR 1050,00 rdw keuring als er geen europeesche typegoedkeuring voor is
Kosten verschepen ongeveer EUR 1200,00
Plus de kosten voor de defender zelf
Daarbij komt nog dat je ook niet weet in wat voor staat hij is. Daar iemand vinden die hem voor je wil bekijken zal ook niet meevallen.
Ik wacht nog even af en anders wordt het een 3.9i V8 of een leuk redblock zoals een B204ft
Re: Brainstormsessie (voor petrolheads)
Op autoscout24 (en dan land Italië) staan nog genoeg defenders met de 2.0 16v (136pk) benzine. Wellicht een optie als donor!
Re: Brainstormsessie (voor petrolheads)
Zou de Kop van een 2.5 benzine motor ( vroege 90 110 ) niet zo op een Tdi onderblok passen.
VW benzine EFI en ontsteking, evt de turbo laten zitten en de inspuiting van een 4 cillinder turbo motor gebruiken, niks blok vervangen maar aleen de kop en wat rand aperaten.
2.25D onder blok om bouwen naar Benzine is ook mogelijk, en de 2.25 is naar de 2.5 D gegaan en dan naar de 2.5 TD en toen de 200 Tdi daarna de 300 TDi
Comprssie rond de 1:10 houden en ontsteken met EDIS en je hebt een best krachtige motor.
BMW motoren lopen al niet zuinig in de veel lichtere en gestroomlijnde Straat auto's dus zullen ze nog slechter doen in een 2 ton wegende auto met de arodinamica van een tuin huis.
de 3.5 V8 in een MGB loop gewoon 1:12- 13 maar die weegt net 1000 KG.
Lekker blijven dieselen, twee keer een motor omhagen alle keuringen en de kosten van Benzine( die gaat natuurlijk flink omhoog als we zo allemal diesel rijden ( vissen schieten in een regen ton met hagel patroon ) en je zit bijna aan de kosten van de diesel wegenbelasting.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
VW benzine EFI en ontsteking, evt de turbo laten zitten en de inspuiting van een 4 cillinder turbo motor gebruiken, niks blok vervangen maar aleen de kop en wat rand aperaten.
2.25D onder blok om bouwen naar Benzine is ook mogelijk, en de 2.25 is naar de 2.5 D gegaan en dan naar de 2.5 TD en toen de 200 Tdi daarna de 300 TDi
Comprssie rond de 1:10 houden en ontsteken met EDIS en je hebt een best krachtige motor.
BMW motoren lopen al niet zuinig in de veel lichtere en gestroomlijnde Straat auto's dus zullen ze nog slechter doen in een 2 ton wegende auto met de arodinamica van een tuin huis.
de 3.5 V8 in een MGB loop gewoon 1:12- 13 maar die weegt net 1000 KG.
Lekker blijven dieselen, twee keer een motor omhagen alle keuringen en de kosten van Benzine( die gaat natuurlijk flink omhoog als we zo allemal diesel rijden ( vissen schieten in een regen ton met hagel patroon ) en je zit bijna aan de kosten van de diesel wegenbelasting.
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Re: Brainstormsessie (voor petrolheads)
Je bent me voor Andrew of dat zou passen. (iemand in de buurt van Kiel-Windeweer met een benzinekop / petrol head om bij mij te passen ? )
De compressie voor een benzine turbomotor moet dan toch naar 1:7 afgeregeld worden. Dat is voor een revisie bedrijf geen punt lijkt me.
Vw EFI is idd een héél goed plan
De keuze voor turbo of compressor kan dan altijd nog,..al heeft de turbo als nadeel dat er geen koppel is bij lage toeren en een bv Eaton vanaf stationair al lekker mee gaat doen, en als je toch bezig bent en niet graag 4500rpm+ rijdt
nokkenas timing blijft ook een puntje.
grtn
RoLandRover
De compressie voor een benzine turbomotor moet dan toch naar 1:7 afgeregeld worden. Dat is voor een revisie bedrijf geen punt lijkt me.
Vw EFI is idd een héél goed plan
De keuze voor turbo of compressor kan dan altijd nog,..al heeft de turbo als nadeel dat er geen koppel is bij lage toeren en een bv Eaton vanaf stationair al lekker mee gaat doen, en als je toch bezig bent en niet graag 4500rpm+ rijdt
nokkenas timing blijft ook een puntje.
grtn
RoLandRover
Re: Brainstormsessie (voor petrolheads)
Je zal dan toch ook naar andere zuigers en drijfstangen moeten.
Bij de diesel zit de verbrandingskamer in de zuiger en bij de benzine in de kop.
Diesel.
ERR1390-PISTON-200-TDI.jpg --> mod_embed_images_loadimage('c8db1bc0de2af092d801cd3bf027f92e', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.lrseries.com%2Fresources%2Fuser%2Fad91b5ef9c9ca638794add55a99defec9a96c724%2FERR1390-PISTON-200-TDI.jpg', 'http://www.lrseries.com/resources/user/ad91b5ef9c9ca638794add55a99defec9a96c724/ERR1390-PISTON-200-TDI.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.lrseries.com%2Fresources%2Fuser%2Fad91b5ef9c9ca638794add55a99defec9a96c724%2FERR1390-PISTON-200-TDI.jpg', '', 16980999, 600, 600, 'Loading image ...', false);
300TDI_head_complete.jpg --> mod_embed_images_loadimage('9bd7cf30105586416ca8d3988465da04', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.turnerengineering.co.uk%2Facatalog%2F300TDI_head_complete.jpg', 'http://www.turnerengineering.co.uk/acatalog/300TDI_head_complete.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.turnerengineering.co.uk%2Facatalog%2F300TDI_head_complete.jpg', '', 16980999, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Benzine.
$(KGrHqUOKjsE0ZekV7WMBNZ5Dl7tCw~~_12.JPG --> mod_embed_images_loadimage('cf6f84e4f4ce6f6a9d395cd29c69535e', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi.ebayimg.com%2Ft%2FLand-Rover-90-110-2-5-Petrol-Piston-assemblies-RTC4734-%2F00%2F%24%28KGrHqUOKjsE0ZekV7WMBNZ5Dl7tCw%7E%7E_12.JPG', 'http://i.ebayimg.com/t/Land-Rover-90-110-2-5-Petrol-Piston-assemblies-RTC4734-/00/$(KGrHqUOKjsE0ZekV7WMBNZ5Dl7tCw~~_12.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi.ebayimg.com%2Ft%2FLand-Rover-90-110-2-5-Petrol-Piston-assemblies-RTC4734-%2F00%2F%24%28KGrHqUOKjsE0ZekV7WMBNZ5Dl7tCw%7E%7E_12.JPG', '', 16980999, 600, 600, 'Loading image ...', false);
cylheadlf.jpg --> mod_embed_images_loadimage('69f81df8f957d78a0c95067231af7550', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.turnerengineering.co.uk%2Facatalog%2Fcylheadlf.jpg', 'http://www.turnerengineering.co.uk/acatalog/cylheadlf.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.turnerengineering.co.uk%2Facatalog%2Fcylheadlf.jpg', '', 16980999, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Cilinder vulling en wervelingen hebben aardig invloed op hoe het mengsel ontbrand en hoe het vlamfront zich ontwikkeld.
Een dieselzuiger met benzinekop combineren is niet de ideale combinatie lijkt me.
Timing,lift en klepoverlap van de nokkenas zou ook nog een punt kunnen zijn.
De koelwater-en oliekanalen moeten ook op dezelfde plek zitten.
lengte van de stoterstangen.
En zo zijn er nog wel meer dingen die je dan tegen gaat komen vermoed ik.
Groet.
Eric.
Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('ea0f2ca1d5e90a548b8615002c7e3db4', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 16980999, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('4a88aeab41476eb7cf5f5e341736ab02', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 16980999, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Bij de diesel zit de verbrandingskamer in de zuiger en bij de benzine in de kop.
Diesel.
ERR1390-PISTON-200-TDI.jpg --> mod_embed_images_loadimage('c8db1bc0de2af092d801cd3bf027f92e', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.lrseries.com%2Fresources%2Fuser%2Fad91b5ef9c9ca638794add55a99defec9a96c724%2FERR1390-PISTON-200-TDI.jpg', 'http://www.lrseries.com/resources/user/ad91b5ef9c9ca638794add55a99defec9a96c724/ERR1390-PISTON-200-TDI.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.lrseries.com%2Fresources%2Fuser%2Fad91b5ef9c9ca638794add55a99defec9a96c724%2FERR1390-PISTON-200-TDI.jpg', '', 16980999, 600, 600, 'Loading image ...', false);
300TDI_head_complete.jpg --> mod_embed_images_loadimage('9bd7cf30105586416ca8d3988465da04', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.turnerengineering.co.uk%2Facatalog%2F300TDI_head_complete.jpg', 'http://www.turnerengineering.co.uk/acatalog/300TDI_head_complete.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.turnerengineering.co.uk%2Facatalog%2F300TDI_head_complete.jpg', '', 16980999, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Benzine.
$(KGrHqUOKjsE0ZekV7WMBNZ5Dl7tCw~~_12.JPG --> mod_embed_images_loadimage('cf6f84e4f4ce6f6a9d395cd29c69535e', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi.ebayimg.com%2Ft%2FLand-Rover-90-110-2-5-Petrol-Piston-assemblies-RTC4734-%2F00%2F%24%28KGrHqUOKjsE0ZekV7WMBNZ5Dl7tCw%7E%7E_12.JPG', 'http://i.ebayimg.com/t/Land-Rover-90-110-2-5-Petrol-Piston-assemblies-RTC4734-/00/$(KGrHqUOKjsE0ZekV7WMBNZ5Dl7tCw~~_12.JPG', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi.ebayimg.com%2Ft%2FLand-Rover-90-110-2-5-Petrol-Piston-assemblies-RTC4734-%2F00%2F%24%28KGrHqUOKjsE0ZekV7WMBNZ5Dl7tCw%7E%7E_12.JPG', '', 16980999, 600, 600, 'Loading image ...', false);
cylheadlf.jpg --> mod_embed_images_loadimage('69f81df8f957d78a0c95067231af7550', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.turnerengineering.co.uk%2Facatalog%2Fcylheadlf.jpg', 'http://www.turnerengineering.co.uk/acatalog/cylheadlf.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.turnerengineering.co.uk%2Facatalog%2Fcylheadlf.jpg', '', 16980999, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Cilinder vulling en wervelingen hebben aardig invloed op hoe het mengsel ontbrand en hoe het vlamfront zich ontwikkeld.
Een dieselzuiger met benzinekop combineren is niet de ideale combinatie lijkt me.
Timing,lift en klepoverlap van de nokkenas zou ook nog een punt kunnen zijn.
De koelwater-en oliekanalen moeten ook op dezelfde plek zitten.
lengte van de stoterstangen.
En zo zijn er nog wel meer dingen die je dan tegen gaat komen vermoed ik.
Groet.
Eric.
Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('ea0f2ca1d5e90a548b8615002c7e3db4', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 16980999, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('4a88aeab41476eb7cf5f5e341736ab02', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 16980999, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Brainstormsessie (voor petrolheads)
Timing wordt een re-grind of misschien de 2.5 nokken as, er zijn ook vest klep timings grafieken te vinden met de lift en hat aantal graden van de Tdi en 2.5 B nokkenas, aandrijven middels een korter riempje.
Liggend aan het aantal CC van de verbrandings kamer in de kop van de 2.5B en die van de 300Tdi zuigers kun je mogelijk snel aan een goed aantal CC's komen voor een mooie turbo motor.
Anders passen misschien de 2.5 zuigers zo en anders kun je tegenwoordig voor een redelijke prijs een setje custom zuigers laten maken.
Ik ben benieuwd wie aan het puzzelen gaat. het is tenslotte Landrover, en in die tijd pakte ze wat voor handen lag.
En voor de turbo Lag zijn VNT's te krijgen 2.8 TGV turbo b.v. Compressors zijn niet heel erg efficient en betrouwbaar, als dat zo was dan werden ze wel meer gebruikt, Maar er zijn ook hier Twee kampen Turbo & Compressor en voor wie niet kiezen kan beide
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/01/2014 01:37 door Andrew Colville.
Liggend aan het aantal CC van de verbrandings kamer in de kop van de 2.5B en die van de 300Tdi zuigers kun je mogelijk snel aan een goed aantal CC's komen voor een mooie turbo motor.
Anders passen misschien de 2.5 zuigers zo en anders kun je tegenwoordig voor een redelijke prijs een setje custom zuigers laten maken.
Ik ben benieuwd wie aan het puzzelen gaat. het is tenslotte Landrover, en in die tijd pakte ze wat voor handen lag.
En voor de turbo Lag zijn VNT's te krijgen 2.8 TGV turbo b.v. Compressors zijn niet heel erg efficient en betrouwbaar, als dat zo was dan werden ze wel meer gebruikt, Maar er zijn ook hier Twee kampen Turbo & Compressor en voor wie niet kiezen kan beide
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/01/2014 01:37 door Andrew Colville.
Re: Brainstormsessie (voor petrolheads)
2.5%20liter%20R5%20TSI%20Twincharger.jpg --> mod_embed_images_loadimage('dc7b2a2a8f914722fffd3d841e481218', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fstatic.autoblog.nl%2Fimages%2Fwp2007%2F2.5%2520liter%2520R5%2520TSI%2520Twincharger.jpg', 'http://static.autoblog.nl/images/wp2007/2.5%20liter%20R5%20TSI%20Twincharger.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fstatic.autoblog.nl%2Fimages%2Fwp2007%2F2.5%2520liter%2520R5%2520TSI%2520Twincharger.jpg', '', 16982736, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Brainstormsessie (voor petrolheads)
Helemaal gelijk Eric,..
uiteindelijk nogal wat verschillen in essentiële details,..met kop zuigers en nokkenas ben je al weer wat centen verder.
Feit is,.. dat als je tot het gaatje gaat er denk ik een oersterke benzine variant is ontstaan. met olie spoeiers onder de zuigers en versterkt onderblok.
uiteindelijk nogal wat verschillen in essentiële details,..met kop zuigers en nokkenas ben je al weer wat centen verder.
Feit is,.. dat als je tot het gaatje gaat er denk ik een oersterke benzine variant is ontstaan. met olie spoeiers onder de zuigers en versterkt onderblok.
Re: Brainstormsessie (voor petrolheads)
Gisteren 2e bedrijf gesproken in de UK.
Hen kent de Volvo blokken en is er op de carterpan na (dunner dan van de roverblokken ) redelijk tevreden over in het gebruik in een 110, 90 en 88, 109
Hij zag er wel brood in om met een conversieplate te komen. Maar vroeg ook of het niet slimmer was om gewoon een roverblok er in te hangen die zijn er genoeg in de UK.
Dus mogelijk komt de beste man ook met een andere oplossing namelijk een voorraad benzinemoteren uit een enorm magazijn. Ben benieuwd....
Groet,
Groet Hans
Serie III 88 uit 1979 petrol en LPG
RRC 3.5 1986 petrol en LPG
[plus.google.com]
Hen kent de Volvo blokken en is er op de carterpan na (dunner dan van de roverblokken ) redelijk tevreden over in het gebruik in een 110, 90 en 88, 109
Hij zag er wel brood in om met een conversieplate te komen. Maar vroeg ook of het niet slimmer was om gewoon een roverblok er in te hangen die zijn er genoeg in de UK.
Dus mogelijk komt de beste man ook met een andere oplossing namelijk een voorraad benzinemoteren uit een enorm magazijn. Ben benieuwd....
Groet,
Groet Hans
Serie III 88 uit 1979 petrol en LPG
RRC 3.5 1986 petrol en LPG
[plus.google.com]
Re: Brainstormsessie (voor petrolheads)
De Discovery I en de Defender (politie Italië) zijn geleverd geweest met het 2.0i 16v Rover blok. Ik weet alleen niet hoe die blokken zijn, als dat net zo'n rommel is als de 1.8i dan doe mij maar een Volvo. Ik rij inmiddels een V70 D5 geartronic van 2005 en het bevalt me heeeeeeeeel goed.
Gr, bart
Gr, bart
Re: Brainstormsessie (voor petrolheads)
Bart van Dessel Schreef:
-------------------------------------------------------
> De Discovery I en de Defender (politie Italië)
> zijn geleverd geweest met het 2.0i 16v Rover blok.
> Ik weet alleen niet hoe die blokken zijn, als dat
> net zo'n rommel is als de 1.8i dan doe mij maar
> een Volvo. Ik rij inmiddels een V70 D5 geartronic
> van 2005 en het bevalt me heeeeeeeeel goed.
>
> Gr, bart
Ik heb m'n vrouw's BMW ( E23, 728i) verkocht en een V70 T5 ervoor in de plaats..... ( met 250PK's......)
-------------------------------------------------------
> De Discovery I en de Defender (politie Italië)
> zijn geleverd geweest met het 2.0i 16v Rover blok.
> Ik weet alleen niet hoe die blokken zijn, als dat
> net zo'n rommel is als de 1.8i dan doe mij maar
> een Volvo. Ik rij inmiddels een V70 D5 geartronic
> van 2005 en het bevalt me heeeeeeeeel goed.
>
> Gr, bart
Ik heb m'n vrouw's BMW ( E23, 728i) verkocht en een V70 T5 ervoor in de plaats..... ( met 250PK's......)