Pagina 1 van 1
grijskenteken om gekeurd trekgewicht omlaag???
Geplaatst: di 31 dec 2013, 14:14
door cris74
Ik heb een week geleden mijn Range Rover Classic om laten keuren naar grijskenteken. Dit was allemaal niet moeilijk of schokkend maar na een bakje koffie met de keurmeester gedaan te hebben vertelde hij mij dat het trekgewicht wat als personenauto op 3500kg staat terug gezet word naar 2510kg dit vanwege het ontbreken van een type goedkeuring als grijskenteken voertuig op deze auto? Ik heb hem verteld dat ik hier niet zo blij mee was en heb hem gevraagd hoe dit weer op de 3.5ton gezet kon worden. Vlgs de meneer van het RDW was dit niet makkelijk maar wel mogelijk je moet hiervoor een soort van keuring ondergaan of de wagen technisch dit gewicht aan kan. Het zou dus zelfs mogelijk zijn dat het trekgewicht na deze keuring nog lager word, ik word hier zo flauw van!!!!!!!
Doe er je voordeel mee
Cris
Re: grijskenteken om gekeurd trekgewicht omlaag???
Geplaatst: di 31 dec 2013, 14:28
door Marc-my-Words
Cris,
Vraag aan LR Nederland (meneer Lagemaat - zijn e-adres is hier al een langsgekomen) om een brief met trekgewicht.
Was die 3500 kg correct dan is het corrigeren verder slechts een papieren kwestie.
Marc
Re: grijskenteken om gekeurd trekgewicht omlaag???
Geplaatst: di 31 dec 2013, 14:41
door Gerard E.
toch is het vreemd en vraag ik mij af of dit zomaar kan.
Als je op papier 3500 kg hebt staan veranderd de auto niet zomaar als je een achterbank er uit trekt.
groet, Gerard E.
Re: grijskenteken om gekeurd trekgewicht omlaag???
Geplaatst: di 31 dec 2013, 14:56
door redfox
Heb mijn 110 / 220 tdi ook van geel naar grijs om laten keuren. 3500 kg gewoon overgenomen op nieuwe kenteken.
Re: grijskenteken om gekeurd trekgewicht omlaag???
Geplaatst: di 31 dec 2013, 15:01
door Gerard.E.
Lijkt mij ook niet meer dan normaal de auto en constructie veranderd toch ook niet.
Misschien is bezwaar aantekenen een optie.
Re: grijskenteken om gekeurd trekgewicht omlaag???
Geplaatst: di 31 dec 2013, 19:07
door robbert
Ik heb een rr classic gehad, die was in 2012 geimporteerd en had 4 ton op kenteken.
Re: grijskenteken om gekeurd trekgewicht omlaag???
Geplaatst: di 31 dec 2013, 20:04
door Ron
Mag ik vragen hoe de auto aangepast is? Schot van 30cm en dichte ramen of meer?
Ron
Re: grijskenteken om gekeurd trekgewicht omlaag???
Geplaatst: wo 01 jan 2014, 17:57
door cris74
hoi,
Er zit een volledig schot in anders heb je een verhoogd dak nodig en de ramen zijn dicht gemaakt met aluninium/kunstof plaat (iets wat gebruikt word om reclameborden van te maken) Plaatjes zijn met kit op de plaats van de ramen geplakt. De hemel in de laadruimte is er ook uit om wat meer ruimte te maken voor het fiscale blok. En de bodem is iets verlengt tot aan het schot.
Ik heb het tussenchot gedeeltelijk van metaal en gedeeltelijk van hout gemaakt en in het tussenschot heb ik een raam gemaakt. Als ik meer tijd gehad zou hebben had ik het helemaal van metaal gemaakt maar heb nu gekozen voor de snelste oplossing. Ik heb ook veel met kit en popnagels gewerkt aangezien dat dit snel werkt en ook mag. Oja en de gaten voor de gordels en achterbank zijn allemaal dicht gelast.
Als er verder nog vragen zijn hoor ik het graag.
mvg
Cris
Re: grijskenteken om gekeurd trekgewicht omlaag???
Geplaatst: wo 01 jan 2014, 20:07
door Ron
Dag Chris,
Bedankt voor je info! Ik heb een 2-deur Classic op grijs kenteken maar ivm de ouderdom inmiddels volledig ingericht als 5-persoons auto. Wil nu wel weer aan de eisen voldoen mbt de nieuwe regeling.
Heb je trouwens een 4- of een 2-deur? Dacht dat een 2-deur iets andere eisen had dan een 4-deur gezien ik na mijn idee, 4-deurs Classics altijd met een volledig dichte wand zie rijden en 2-deurs uitvoeringen met een schot van 30cm. Dacht ivm de deurstijlen?
Re: grijskenteken om gekeurd trekgewicht omlaag???
Geplaatst: wo 01 jan 2014, 21:36
door Bart van Dessel
2 en 4 drs. zijn pecies hetzelfde qua grijs kenteken aanpassing. Een 2 drs. RRC met een 30 cm schot heeft waarschijnlijk zo'n verhogingsbult op het dak, heeft ie die niet dan is ie een beetje illegaal. Gaat prima, heb ik jaren gedaan met RRC's. Maar dat je nu geen 3,5 ton trekgewicht krijgt is belachelijk. Dat zou idd gewoon van het geel kenteken overgenomen moeten worden. Je hebt pech gehad dat je een niet meedenkende keurmeester hebt gehad.
Gr, Bart
Re: grijskenteken om gekeurd trekgewicht omlaag???
Geplaatst: wo 01 jan 2014, 21:38
door Bart van Dessel
Ik heb hier nog een '93 RRC 200 tdi staan op grijs kenteken (VX-22-RX) maar die heeft helemaal geen trekgewicht op kenteken staan.
Gr, Bart
Re: grijskenteken om gekeurd trekgewicht omlaag???
Geplaatst: wo 01 jan 2014, 22:59
door cris74
Vlgs mij klopt dit wel, als een auto van bv 1985 als grijskenteken geleverd is mag deze zonder tussenschot en zelfs met ramen rijden. ik heb even gegoogeld en kan het niet precies vinden hoe het zit maar mijn vader heeft half de jaren 80 een nieuwe toyota landcruiser gekocht als grijskenteken en hier altijd zo mee rondgereden en toen kwam er op een dag een schrijven dat alle auto,s vanaf een bepaalde datum aan de nieuwe grijskenteken regels moeten gaan voldoen maar die van mijn pa viel daar buiten vanwege zijn leeftijd. Als je op mp zoekt naar oude 4x4's kom je er nog geregeld tegen onder de toyota's en de nissan's enz. Nu is het de vraag word jou auto vanwege z'n leeftijd nog altijd gezien als grijskenteken.
succes
Cris
P.s. ik zou gewoon navraag doen bij de belastingdienst met een beetje geluk mag het gewoon
Re: grijskenteken om gekeurd trekgewicht omlaag???
Geplaatst: wo 01 jan 2014, 23:03
door cris74
dat is niet zo mooi, zit er wel een trekhaak onder? Zoja kan je vlgs mij met de gegevens die op de trekhaak staan je trekgewicht op kenteken krijgen. Ben dan wel benieuwd hoeveel dat dit zou zijn.
grt
Cris
Re: grijskenteken om gekeurd trekgewicht omlaag???
Geplaatst: wo 01 jan 2014, 23:24
door Marc-my-Words
cris74 Schreef:
-------------------------------------------------------
> dat is niet zo mooi, zit er wel een trekhaak
> onder? Zoja kan je vlgs mij met de gegevens die op
> de trekhaak staan je trekgewicht op kenteken
> krijgen. Ben dan wel benieuwd hoeveel dat dit zou
> zijn.
Nee, Nee ... LandRover NL, meneer Lagemaat om een trekgewicht-brief vragen !!
Wat er op de trekhaak staat doet niet terzake.
Omgekeerd komt ook voor, wel een trekgewicht en geen (nog nooit) een trekhaak.
Met zo'n brief krijg je ook het trekgewicht dat bij je grijze RR hoort op je kenteken.
Marc
Re: grijskenteken om gekeurd trekgewicht omlaag???
Geplaatst: ma 10 feb 2014, 20:02
door mvd1968
Is Dhr Lagemaat nog werkzaam bij landrover/Jaquar?
Aangezien ik binnenkort voor de herkeuring diesel > benzine ga wil ik eindelijk eens het verkeerd opgegeven aanhangwagen gewicht van 2400kg laten aanpassen.
Is bij de invoer fout gegaan, RDW vertelde dat ik dit kon rechttrekken als ik langskwam. Nu 2 jaar later wil ik dit bij de herkeuring laten doen.
Re: grijskenteken om gekeurd trekgewicht omlaag???
Geplaatst: ma 10 feb 2014, 20:42
door Peter
Ik heb afgelopen weken contact gehad met de heer Luijkx, collega van de heer van de Lagemaat.
Customer Relations Supervisor, Jaguar Land Rover Nederland.
contact via jaguarlandrover.com
Freelander 1.8i
Sereis III 109 / 2,5 NA
LightWeight / 2,25 Petrol
Schouwen-Duiveland
Re: grijskenteken om gekeurd trekgewicht omlaag???
Geplaatst: ma 10 feb 2014, 22:43
door Gert Jan B
Ik heb het omgekeerde gehad, van grijs naar geel. Ik kreeg het lagere trekgewicht omdat er geen type goedkeuring is voor de auto / kenteken combinatie. Ik heb namelijk een 110 pick up, met stalen dak, die op geel kenteken staat. Die combinatie is niet bekend binnen de RDW en daarom is er geen type goedkeuring, lees aanhangertrek gewicht niet bekend.