Zenith 361V / ontstekings vraag
Geplaatst: zo 16 feb 2014, 18:09
Serie 3 ex abl zenith 361 v net gereviseerd / 4 nwe bouigies / 24V militaire ontsteking / oliebad filter / emission control / slangetje carb onluchting gewoon open.
Motor start en loopt meteen, veel rustiger dan voorheen ( was 3 keer niks).
Bij rustig klein beetje gas geven (bij warme motor(ook bij koude natuurlijk)) lijkt de motor te willen stoppen, geen rook uit de uitlaat, ik zou zeggen te veel lucht, veranderen van de stelschroef geen effect op het "stoppen" van de motor wel op het rustig lopen.
De accelaratie sproeier was voorheen ong. 0.6 die nu is 1.25 volgens handboek soldaat, tevens heb ik een alternatieve oplossing gezocht voor een missende "choke ventilation screw"
Op de slang van de emission control heb ik slangklemmen gezet.
Kan het inhouden van de motor aan de ontsteking liggen? - hier heb ik nog nooit aan gewerkt wil dus eigenlijk eerst alles andere uitsluiten.
Ik lees dat bij normale onsteking er een slagetje naar de ontsteking gaat naar de ontstekings vervroeger, dit mist de militaire ontsteking.
Is de emission control noodzakelijk of kan deze er ook vanaf en het gat in de blok onder de carb gewoon afdichten met schroef en koperschijf en de ontluchting op het kleppendeksel afdoppen.
Alvast bedankt,
Erik.
(L)
Motor start en loopt meteen, veel rustiger dan voorheen ( was 3 keer niks).
Bij rustig klein beetje gas geven (bij warme motor(ook bij koude natuurlijk)) lijkt de motor te willen stoppen, geen rook uit de uitlaat, ik zou zeggen te veel lucht, veranderen van de stelschroef geen effect op het "stoppen" van de motor wel op het rustig lopen.
De accelaratie sproeier was voorheen ong. 0.6 die nu is 1.25 volgens handboek soldaat, tevens heb ik een alternatieve oplossing gezocht voor een missende "choke ventilation screw"
Op de slang van de emission control heb ik slangklemmen gezet.
Kan het inhouden van de motor aan de ontsteking liggen? - hier heb ik nog nooit aan gewerkt wil dus eigenlijk eerst alles andere uitsluiten.
Ik lees dat bij normale onsteking er een slagetje naar de ontsteking gaat naar de ontstekings vervroeger, dit mist de militaire ontsteking.
Is de emission control noodzakelijk of kan deze er ook vanaf en het gat in de blok onder de carb gewoon afdichten met schroef en koperschijf en de ontluchting op het kleppendeksel afdoppen.
Alvast bedankt,
Erik.
(L)