Pagina 1 van 1

Defender 110 TD5 bouwjaar 2000

Geplaatst: za 15 mar 2014, 19:38
door Jasper
Hoi,

We zijn vandaag bij een Defender 110 uit 2000 wezen kijken. Ik wil een Defender 110 kopen. Ik heb de volgende Defender vandaag bekeken: [www.autowereld.nl]

Ik zag
- weinig sporen van gebruik in ruw terrein
- de handelaar startte de wagen zonder problemen. Stationair liep de motor stabiel.
- geen roest op het schutboord direct onder de voorruit
- geen roest aan de onderkant van de deuren
- vrijwel onbeschadigde trekhaak
- chassis zag er volgens mij aardig hard uit.

Nu is de kilometer stand 299K. Ik heb gevraagd welke revisies de wagen ondergaan had. De handelaar kon geen antwoord geven, hij gaat de historie proberen op te vragen bij de voormalige garage. Wat zegt een kilometer stand van 299K jullie? Heeft de voormalig eigenaar bewust de wagen van de hand gedaan op 300K? Zijn vanaf die kilometerstand bepaalde revisies bijvoorbeeld noodzakelijk?

Alvast dank,

Jasper

Re: Defender 110 TD5 bouwjaar 2000

Geplaatst: za 15 mar 2014, 20:52
door pjcfranken@ziggo.nl
Zet het kenteken op de prik en vraag wie deze auto kent of heeft gehad. Lijkt mij n goede mogelijkheid om de historie te krijgen. n aankoopkeuring bij bijv. Andrew Colleville e.a. bekende deskundigen laten uitvoeren is n 2e mogelijkheid, die n goede garantie geeft.
Verder zo te zien n mooie auto.
Succes.
groet Peter & Linda

Re: Defender 110 TD5 bouwjaar 2000

Geplaatst: za 15 mar 2014, 22:43
door Andrew Colville
De KM stand is niet heel erg belangerijk, en ook is 300.000 vrij normaal voor de gemiddelde Td5, belangerijker is hoe de motor presteerd en hoe de aandrijflijn aanvoelt.

Dingen die je kunt verwachten of die al zijn gebeurd.

Brandstof pomp in de Tank
Dubbelmassa vliegwiel
Brandstof druk regelaar.

Lekages aan de motor.

Probeer dus te achterhalen wat er al gedaan is, en of het goed gedaan is met goede onderdelen. boven staande punten in orde brengen kan + - 2200 euro kosten.

Kleur van de olie , zwart of bruinsig/helder/geel , is deze op peil, ruik je diesel aan de pijlstok, Stat het koelwater op peil?

Geen rara klonk of gejank in de aandrijf lijn, en trekt de auto goed v.a. 1800 tot +- 3500 rpm ( even schatten zonder toerenteller of een nanocom insteken.)

Alles is te maken, houd ook rekening met onkosten direct na aanschaf, dan heb je in elk geval iets achter de hand, als onderhoud goed is uitgevoerd dan kun je er een goede betrouwbare auto aan hebben.


Wel vind ik dat de auto wat scheef uitziet op de foto's zelfs voor een defender vindt ik de voor schermen niet mooi zitten.
De achter balk boven de trekhaak lijkt gedeukt te zijn, en ook zijn de hoeklijnen verzinkt, dat was nooit bij de Td5 alles werd in kleur gespoten, wat is er gebeurd aan de achterkant.

Volgens de RDW is de auto in 2003 ingevoerd en heeft hij 12 geregistreerde eigenaren gehad??? ook wat vreemd, is het een auto met kuren?? wie zal het zeggen.

Ga in elkgeval naar merdere Defenders kijken en rijdt er ook me, of ga mee met een prikker die er een heeft, zo leer je de verschillen een beetje kennen.

Groetjes, Andrew

'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )

Re: Defender 110 TD5 bouwjaar 2000

Geplaatst: za 15 mar 2014, 23:39
door Jasper
Beste Andrew,

Hartelijk dank voor je input! Top!
Ik ga denk maar eens verder zoeken naar een andere 110 TD5 en proberen een afspraak te maken met een andere prikker.

Goed weekend,
Jasper