25 / 45 km omkeuren

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
gery

25 / 45 km omkeuren

Bericht door gery »

Vandaag kwam ik een ford ka tegen met een 45km bordje erop en zonder kenteken, wel met
een ik denkt brommer kenteken. Is iemand bekend met zoiets, hoe dat werkt en wat de regels daarvoor zijn ?

misschien is dat een optie, ik rijd eigenlijk alleen hier lokaal max zo'n 12 á 15 km ver dus allemaal kleine stukjes
ik zou het niet heel erg vinden als ik dat met een snelheid van rond de 50km zou moeten doen als dat enorm
in de belasting scheelt en dan is er ook geen a.p.k meer.....
JanTD5

Re: 25 / 45 km omkeuren

Bericht door JanTD5 »

Was laatst een item over, in ik geloof pow nieuws. Het kan, mag maar wordt wel als ongewenst neven effect gezien van de huidige wetgeving. Is een kwestie van tijd dat het veranderd wordt.
Precieze regelgeving weet ik niet. Wel dat Ron B er een voor zoon gemaakt zou hebben. Er is ook één en ander op het lrch forum over geschreven.

Groeten Jan
G-men (Gargamel)

Bericht door G-men (Gargamel) »

Bij Ron Bolleboom staat er eentje te koop op de website.
Maar ik zou me er niet teveel van voorstellen; ze zijn al bezig met een kenteken voor landbouwvoertuigen en een technische keuring ervoor..
Bovendien is er recentelijk al een uitzending van POW-new geweest over deze mogelijkheid; waarbij ze een mercedes 200 station als landbouwvoertuig hebben laten keuren en door amsterdam zijn gaan tuffen.
Levensgevaarlijk omdat je niet verwacht dat een "gewone" personenwagen zo langszaam gaat; en ze aan alle kanten door de brommers werden ingehaald.
Ook werd er al aangekondigd dat ze dit gingen meenemen in de nieuwe regelgeving voor landbouwvoertuigen....

Maar voor nu kan het idd....

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/11/2013 16:49 door G-men (Gargamel).
sjorsboomschors/aka/PP

Bericht door sjorsboomschors/aka/PP »

wel,,,,staat bij mij op de hoek een Berlingo met 25 km. bordje en brommerkenteken
zit wel een rolstoellift in, zal wel aan aantal eisen moeten voldoen lijkt me
laro

Bericht door laro »

Hoi,een landbouwvoertuig moet voorzien zijn van een afgeknotte driehoeksplaat zodat zichtbaar is voor iedereen dat het om langzaam verkeer gaat.
richard78

Bericht door richard78 »

Maar of iedereen dat ook herkent????

Richard78

Series III 109 2.25D 1978 Viatora aka Torretje
Freelander 1.8i 2000 Reinaard de vos aka Vosje
Als er genoeg wilskracht is kan alles!

handtekening.jpg --> mod_embed_images_loadimage('e8118c546694c0a4a71203ae9e98fccf', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', 'http://rhijmer1.home.xs4all.nl/Landrover/slides/handtekening.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', '', 16881533, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Marc-my-Words

Bericht door Marc-my-Words »

richard78 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Maar of iedereen dat ook herkent????

Precies, zo nu en dan Boem, hoo, ohh een afgeknotte driehoeksplaat, is toch onhandig.

Marc
Ken

Bericht door Ken »

Waarom niet ? De waarde van de oldtimers die de volle mep MRB gaan betalen in 2014 , zullen straks enkel nog schrootwaarde zijn dus ombouw is wel "gratis" blijven rijden in je jarenlang gekoesterde landrover .

Succes met je ombouw
marcel 2

Bericht door marcel 2 »

Het is ook geen landbouwvoertuig / bromfiets / bosbouw voertuig maar een motorrijtuig met beperkte snelheid. Ik denk zelf dat de wet voor motorrijtuig met beperkte snelheid is gemaakt voor de vroegere SRVwagens.

zie onderstaande link:

herkeuring kentekenplichtig

mmbs voertuig

groeten Marcel

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/12/2013 14:19 door marcel 2.
BlueMotion

Bericht door BlueMotion »

In het mmbs voertuig linkje is te lezen:

Personenauto's.
Het zal duidelijk zijn dat gewone personenauto's niet tot mmbs zijn om te vormen. Aan de eis van de laadruimte, zoals wel bij een vrachtauto, wordt niet voldaan. Het platleggen of verwijderen van een achterbank maakt iets nog niet tot een vrachtvoertuig! Bovendien werkt de ook vereiste begrenzing eigenlijk nooit goed. Je ziet ze overigens wel steeds vaker rondrijden met zo'n landbouwdriekhoek. Men tracht dan de politie te overbluffen en zo onder alle normale verplichtingen (rij-, kentekenbewijs en houderschapsbelasting) uit te komen.

Dat vind ik dan weer apart...
Roel

Bericht door Roel »

marcel 2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Het is ook geen landbouwvoertuig / bromfiets /
> bosbouw voertuig maar een motorrijtuig met
> beperkte snelheid. Ik denk zelf dat de wet voor
> motorrijtuig met beperkte snelheid is gemaakt voor
> de vroegere SRVwagens.

En dan moet je het voertuig ook nog eens verzekerd kunnen krijgen als je geen boerenbedrijf oid hebt. Mij is dat in het verleden niet gelukt, dus die ombouw heb ik destijds ook maar niet gedaan.
marcel 2

Bericht door marcel 2 »

het openbaar Ministerie schreef dit over de MMBS

Aanwijzing meting maximumconstructiesnelheid

zie paragraaf 1.2

Hier is wordt geschreven dat het voertuig zijn status van MMBS niet kan verliezen, ongeacht de gereden/ constructie snelheid.

Maar ik kan de wettelijke artikelen van Reglement verkeersregels en verkeerstekens uit 1990 van 25 of 45 km status niet vinden!

RVV1990

verschil 25 of 45 km is volgens mij :

25 km = GV kenteken voor grensverkeer
25 km = 16 en 17 jarige zijn met am rijbewijs
45km = B of A rijbewijs

groeten Marcel 2

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/12/2013 12:50 door marcel 2.
michel

Bericht door michel »

ik was pas geleden bij de rdw, en daar stondt iemand met een caddy met 45 km.
je hoeft alleen maar te zorgen dat hij niet verder schakelt dan de 2de versnelling, en niet harder dan 45km
Rudolff

Bericht door Rudolff »

Ik heb de optie ook overwogen. Ik woon buitenaf en greenlaning is hier vanaf de straathoek mogelijk. Harder dan 50 ga je nooit dan. Mijn 109 heeft wel 9 zitplaatsen op het kenteken. Moet het dan een laadruimte worden? Of een pickup? Het houdt me dagelijks bezig wat ik met mijn series3 diesel moet. Ik overweeg een 40+ Aan te schaffen en deze als donor te gebruiken. Maar landbouwvoertuig is misschien makkelijker. Minpunt, je kunt niet meer echt ver weg, naar een treffen of zo. Furstenau is normaal ruim een uur rijden hier vandaan, dat zou nog wel in 2 uur te doen zijn natuurlijk. Geen gekke optie toch eigenlijk...
Wim Janssen

Bericht door Wim Janssen »

Het kan. [landrover.startpagina.nl]

Met vriendelijke groeten
Wim Janssen

Land Rover 109 Stawag 2.5 petrol 1972 "Zipper"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
Gerrit

Bericht door Gerrit »

Mag je als particulier nu wel of niet met een omgebouwde auto met een bromfiets rijbewijs op de openbare weg lees er veel over maar het blijft nog steeds vaag.
Plaats reactie