Pagina 1 van 1

Afstellen Edelbrock op RRC

Geplaatst: ma 14 apr 2014, 11:34
door Ramon
Ik heb afgelopen week een RRC gekocht. Ziet er netjes uit maar technisch nog wel een uitdaging om hem betrouwbaar te maken ben ik bang.
Maar het grootste probleem op dit moment is het afstellen van de carburateur.
Ik heb er een proefrit mee gemaakt voor de aankoop maar omdat de auto geschorst was maar kort natuurlijk en dan rij je met de choke erop. Maar nu wat meer gereden loopt hij helemaal niet zonder choke, ook als hij warm is.
Er zit een Edelbrock 1404 op dus een referentie afstelling is niet 1,2,3 voor handen al aardig lopen zoeken op het net.
Maar deze carb werkt ook gewoon met sproeiers, naalden en veren.

Is er iemand hier op het forum die ervaring heeft met het afstellen van deze carb's?
Of die naalden sproeiers en veren heeft voor dit type, of hiermee kan helpen?

Ik heb de carb al uit elkaar gehad en een hoop troep uitgehaald en de naalden en sproeiers bekeken en de nummers genoteerd zodat ik weet wat erin zit, ook heb ik de ontsteking gecheckt en die staat redelijk op tijd.

Verder is het blok een 3.9 met een automaat en heb ik hem gekocht van iemand die ook op het forum komt.
Aardige vent en erg enthousiast en veel met RRC bezig.

Groeten Ramon

Re: Afstellen Edelbrock op RRC

Geplaatst: ma 14 apr 2014, 11:37
door Bart van Dessel
10 seconden gegoegeld: [www.bccp.nl]

Re: Afstellen Edelbrock op RRC

Geplaatst: ma 14 apr 2014, 11:57
door Ramon
Ja Bart die heb ik ook al gevonden maar die heeft de spullen voor een 1404 niet op voorraad. En ervaringen van mede RRC rijders zijn ook veel waard voor mij of misschien wel meer.

En altijd leuker om lotgenoten te contacten dan direct naar de winkel te rijden hoewel ik er waarschijnlijk niet aan ontkom.

Heb ook al een PDF gedownload van Edelbrock. Deze carb heeft denk ik alleen op gas gelopen en nooit op benzine en is nooi lekker voor benzine afgesteld.

Bedankt voor je reactie,

Ramon

Re: Afstellen Edelbrock op RRC

Geplaatst: ma 14 apr 2014, 12:41
door Bart van Dessel
Het is in principe een Weber carburateur dus revisiesets/onderdelen moet geen probleem zijn, wellicht bij een Duitse webshop? Is wel een fijne carburateur, alleen een beetje groot voor de Rover motoren, ik heb wel eens gehoord dat de allerkleinste sproeiers gemonteerd moeten worden en dan ook nog 's niet te rijk afstellen. Is wel ideale carburateur als je verder gaat met tunen zoals snellere nokkenas, geflowde koppen, hogere compressie, andere uitlaat (spruitstukken). Ik heb een 2 traps Weber met aangepast manifold, afkomstig van een Ford V6 3.0 van een Capri. Ligt allang op de schap en zal ook nog heel lang blijven liggen.

Gr, Bart

Re: Afstellen Edelbrock op RRC

Geplaatst: ma 14 apr 2014, 12:44
door BlackV8
Ik heb zelf ook een 1404.

Als je eenmaal rijdt kun je dan zonder choke rijden?
M.a.w. is het alleen met stationair toerental?

Dat is vrij eenvoudig te verhelpen:

Aan de voorkant zitten twee schroefjes, deze zijn er voor om het stationaire mengsel af te stellen. (Uitdraaien is rijker/meer benzine.)
Verder zit er aan de voorkant helemaal rechts nog een kruisschroefje waarmee je het stationair toerental kan verhogen/verlagen.

Gr. Frank

Re: Afstellen Edelbrock op RRC

Geplaatst: ma 14 apr 2014, 12:48
door BlackV8
Voor revisie setjes of sproeier setjes moet je even kijken op ebay. (en dan bestellen in USA, bij bijvoorbeeld carbjunkys)
Scheelt heeel veel qua prijs alleen het duurt wel vaak +/- 2 weken.
Het kan wel sneller maar daar betaal je dan ook weer goed voor....

Re: Afstellen Edelbrock op RRC

Geplaatst: ma 14 apr 2014, 13:00
door Ramon
Frank,

Ja die schroefjes had ik ook gevonden en begrepen, dat uitdraaien is rijker weet je dat zeker?

Op de meeste carb's zijn dit luchtregelschroven en is uitdraaien meer....lucht dus rijker aan lucht en een armer mengsel. maar kan zijn dat het hier net andersom is zal het eens proberen.

Heb ze nu op 2 slagen (basis) staan.

Het stationaire toerental verhogen kan wel maar het mengsel moet kloppen anders loopt hij wel (hoog) stationail maar veel te hoog omdat hij anders uitvalt.

Ja het is op dit moment alleen bij stationair toerental gas los bij zonder choke is afslaan, en dat is vervelend bij een automaat dat snap je wel.

Ik denk dat hij te arm staat op het stationaire deel en ga de sproeiers denk ik iets opruimen om te proberen of dat beter wordt.

Er schijnen ook nog verschillende veertjes te zijn om onder de naalden te zetten hiermee kan je ook nog het mengsel beinvloeden.

Ramon

Re: Afstellen Edelbrock op RRC

Geplaatst: ma 14 apr 2014, 13:08
door BlackV8
Uitdraaien is meer benzine en dus rijker stationair lopen.
Ik zou eens proberen om deze schroeven verder uit te draaien...

Re: Afstellen Edelbrock op RRC

Geplaatst: ma 14 apr 2014, 13:09
door BlackV8
Kijk dit filmpje anders eens en dan met name het laatste gedeelte.
Er zijn wel meer filmpjes op youtube van deze edelbrock-meneer

Re: Afstellen Edelbrock op RRC

Geplaatst: ma 14 apr 2014, 13:10
door BlackV8
deze dus:

Re: Afstellen Edelbrock op RRC

Geplaatst: ma 14 apr 2014, 13:16
door Ramon
Mooi eenvoudig he.

Ik ga m'n best doen.

Ramon

Re: Afstellen Edelbrock op RRC

Geplaatst: di 15 apr 2014, 00:58
door Jos Daalmans
Hoi,

Als je de carburateur zo afstelt, doe dan ook nog het volgende:
Gooi de vacuüm vervroeger los (en eventueel de "verlating&quot en steek zolang een schroefje in het slangetje om een lek te voorkomen.
Verstel de ontsteking naar 0 graden BDP (te laat dus).
Start dan de motor en stel dan de mengsel schroeven af zoals in het filmpje. Doe dit maar voor Economy en dan zit je ook goed met je CO gehalte (bij indraaien tot het toerental zakt en dan weer wat terug).
Als je dit met beide mengselschroeven hebt gedaan, stel dan het stationaire toerental af. Stel de ontsteking weer op (meestal) 6 graden voor BDP en sluit de vacuüm vervroeging slang weer aan (er kan ook een "verlatings-slang" op zitten). Stel stationair weer af indien nodig.
Met de ontsteking te laat reageert de motor beter op het verdraaien van de mengselschroeven. Oud trucje van een (ook) oude Amerikaan.

Succes en sleutel ze. Staat ook nog op mijn wenslijst.

Groeten,

Jos

Profiel+III.jpg --> mod_embed_images_loadimage('cb2e15420e29772a658c3413b9236014', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-R1UMZNi_mZI%2FUophGk5cUjI%2FAAAAAAAAJNA%2FGz8iTitKsG8%2Fw965-h418-no%2FProfiel%2BIII.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-R1UMZNi_mZI/UophGk5cUjI/AAAAAAAAJNA/Gz8iTitKsG8/w965-h418-no/Profiel+III.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-R1UMZNi_mZI%2FUophGk5cUjI%2FAAAAAAAAJNA%2FGz8iTitKsG8%2Fw965-h418-no%2FProfiel%2BIII.jpg', '', 17141468, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Lacht in onze tweede auto "Overgangsregeling" Ninety V8 1986. This car contains: 16 Rockers, 49 Rollers and 1 Mule to drive it.
The best "Who cares" MPG Car in Town.
Onze derde auto: Mazda MX-5 Black Nardi Torino, "The Original Roadster". En onze "Leasehond LaroJack".

Re: Afstellen Edelbrock op RRC

Geplaatst: di 15 apr 2014, 10:36
door Ramon
Jos,

Heel erg bedankt voor deze aanvulling op het afstellen, ga ik zeker proberen.

Helaas krijg ik hem niet goed stationair op het moment.
Ik verdenk de ontsteking hiervan, ik denk dat er iets niet helemaal goed aan is en dat hij alleen bij voldoende toeren redelijk vonkt.
Ik heb met de stroboscoop gekeken en met de vervroeging eraf hupst het ontstekings tijdstip heen en weer. Staat dus niet strak.

Nu heb ik een Mallory ontsteking erop zitten en dat zou een goede ontsteking moeten zijn alleen kan ik niet even een andere distributie cap en rotor erop zetten want deze zijn kleiner dan die ik heb liggen.

Ik heb alle bougies gecontroleerd en die zien er netjes uit ook van kleur dus het mengsel lijkt wel redelijk ok.
Ik heb de bougiekabels vervangen door nieuwe.

Ik ben op internet aan het zoeken en nu zie ik dat er in schema's een belastings weerstand wordt geplaatst ik weet niet waarvoor deze is maar die zit er bij mij niet tussen. Zou een gebrek kunnen zijn.

Ik had nog een goede ontsteking van een 3.9 EFI liggen en nu heb ik deze erop gezet en aangesloten maar blijkbaar werkt dit niet zomaar zonder de EFI kast.
Ik dacht en hoopte dat als je deze ontsteking zou monteren en op het versterker kastje de plus en min van de bobine zou aansluiten hij het wel zou doen maar blijkbaar niet of ik doe iets fout want ik krijg geen vonk. Misschien moet er ook een bellastingsweerstand tussen dat weet ik niet ik heb hem aangesloten volgens het schema alleen de WB draat naar de computer weggelaten omdat ik deze niet heb en deze (dacht ik) voor de toerenteller is. Maar dat is blijkbaar niet of niet helemaal waar.

Iemand ervaring hiermee?

Of weet iemand waar je de distributie cab en rotor voor een Mallory ontsteking, of een andere die past kan kopen (in Nederland het liefst) dan graag.

Wordt vervolgd, Ramon

Re: Afstellen Edelbrock op RRC

Geplaatst: di 15 apr 2014, 11:19
door Michel WaZ
Goedemorgen ,

Misschien kan Peter Onken van Katella je verder helpen,

[www.katella.nl]

Groet Michel WaZ

RRC '86 V8

Re: Afstellen Edelbrock op RRC

Geplaatst: di 15 apr 2014, 14:38
door Ramon
Contact gehad met Katella,

Situatie uitgelegd en die vertelde me dat de opnemer/gever van de ontsteking mischien wel de boosdoender is.

Dus dan kan ik daar een andere voor bestellen.

Maar eigenlijk wil ik hem eerst wel aan het lopen hebben met een andere ontsteking zodat ik niet voor niets een bak geld uitgeef aan iets dat misschien helemaal niet stuk is.

Heeft niemand ooit een ontsteking van een 3.9 efi zonder de computer aangesloten en aan het vonken gekregen?

Dat is voor mij het eenvoudigste om te proberen andere ontstekingen heb ik zo niet.

Ramon

Re: Afstellen Edelbrock op RRC

Geplaatst: di 15 apr 2014, 15:21
door Frank 110V8
je moet op de ontsteking +, - en de bobine aansluiten, maar in welke volgorde weet ik even niet.

Re: Afstellen Edelbrock op RRC

Geplaatst: di 15 apr 2014, 15:40
door JoostKenya
Als de carburateur ook op gas gelopen heeft begin dan eerst met het juist afstellen van de koperen vlotters!
Dat is erg belangrijk.

Verder moest ik altijd vrij krap in mengsel om de motor goed te laten lopen.
Bij mij is dat een 4.0 liter onderblok met Stage 1 koppen en een Amerikaans luchtfilter.

Dat betekent één of twee stages armer in zowel power mode als cruise mode.
Dat is in de tabel punt 11 (of eventueel punt 6). Standaard, punt 1 was bij mij altijd veel te rijk.

En die veertjes zijn ook heel belangrijk! Ik reed altijd met de lichtste veertjes, de blauwe.
Maar vrij onafhankelijk hiervan moet de motor eerst stationair lopen via het idle systeem.

Helaas staat mijn 110V8 al 6 jaar in opslag niets te doen en rijd ik al jaren diesel.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/04/2014 13:41 door JoostKenya.

Re: Afstellen Edelbrock op RRC

Geplaatst: di 15 apr 2014, 16:49
door Ramon
Joost,

Ook jij bedankt voor de input.

Maar voor mij is nu het belangrijkste dat de ontsteking goed is want eerder kan ik hem niet goed gaan afstellen.

Dus als er iemand tips of andere aanwijzingen heeft.

Ga vanavond weer even de schuur in om te kijken wat ik nog aan bruikbare spullen kan vinden ws niets op onsteking gebied.

Ik las wel iets over een constant energie unit ik weet niet of ik dat misschien nodig heb. Ik heb er in ieder geval geen.

Dat zou kunnen verklaren waarom er geen vonk is misschien.

Heeft iemand zoiets of ervaring ermee? Is dat iets van de oudere (eerste) EFI types?

Ramon

Re: Afstellen Edelbrock op RRC

Geplaatst: di 15 apr 2014, 18:02
door Michel WaZ
Ja, dat kan met de 35D ontstekings-unit van bv Lucas, maar waarschijnlijk dan dien je dan ook een andere bobine te plaatsen.
Hier zit de ontstekingsmodule gewoon aan de zijkant van de unit ( klein zwart kastje ).
Ik denk dat je dan ook de bedrading moet gaan aanpassen en of dat wenselijk is........ook dien je ergens op je edelbrock een aansluiting zien te vinden voor je vacuum.

RRC '86 V8

Re: Afstellen Edelbrock op RRC

Geplaatst: di 15 apr 2014, 18:30
door Ramon
Bij mij zit er een klein zwart kastje aan de zijkant een 2-pins kastje.

zie afbeelding
Plaatsen lukt niet helaas maar zie:

[www.auctiva.com]

Deze 2 aansluitingen heb ik aan de bobine gekoppeld.

de ene aan de plus en de andere aan de min op de bobine.

op de bobine zelf zit verder alleen een + 12V van het contact (ook gemeten 12V) en op de + een condensator.

Op de min verder niets aangesloten, voor mijn gevoel zou deze aan de min van de accu moeten maar als ik in het elektrisch schema kijk dan niet dus durf ik het niet omdat hier ook 12V op staat als ik het meet en ook volgens het boek (Haynes) moet hier +12V op staan.

Maar geen vonken dus helaas wel overal dikke min of aarde draden getrokken en gecheckt.

Ramon



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/04/2014 16:32 door Ramon.

Re: Afstellen Edelbrock op RRC

Geplaatst: di 15 apr 2014, 20:25
door Michel WaZ
Ik heb deze ook in mijn RRC, incl de 2 pins ontstekingsmodule, je condensator zit goed op de + lekker laten, als je de blauwe imitatie rotorkap hebt kijk dan even of het koolstofpennertje aan de binnenkant wel goed is en het veertje ervan wel werkt.
Als deze vast zit maakt hij geen kontakt met de rotor. Beter kan je gewoon een originele bestellen .
Hier nog even een link voor hoe alles moet zitten.

Schema

Er gaat ook een draadje naar je tachometer, pin 1 EFI enz in dit schema, niks van aan trekken.

Succes, Michel WaZ

RRC '86 V8



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/04/2014 18:27 door Michel WaZ.

Re: Afstellen Edelbrock op RRC

Geplaatst: di 15 apr 2014, 22:23
door Ramon
Michel,

Fijn dat jij het ook zo heb dat geeft vertrouwen dat het kan.

Hij doet het met deze ontsteking.

Ff aan het prutsen geweest.

Eerst oude verdelerkap terug geplaatst met rotor. Starten maar niet aanslaan, ontsteking beetje verdraaien starten niets verdraaien, enz niets.

Toen de splinternieuwe bobine gewisseld met de oude, starten niets, ontsteking stukje verstellen starten en lopen! Joepie! Stroboscoop erop en ff afstellen op 8 graden (benzine) met vervroeging los.

Vacuüm er weer op en ja hoor wat een verschil met hoe hij liep, nu wel stationair, nog niet netjes maar wel al redelijk.

Rondje gereden en nog ff snel aan de luchtschroeven gedraaid maar moet er even de tijd voor nemen dan komt goed denk ik.

Misschien nog nieuwe bougies erin en dan netjes afstellen.

Wel net via internet een nieuwe ontsteking gekocht (pertronix) maar die komt wel weer een keer van pas.

Bedankt voor alle tips zover als er weer updates zijn dan plaats ik ze.

Andere ontseking was dus de boosdoener en niet de Edelbrock.

Groeten Ramon

Re: Afstellen Edelbrock op RRC

Geplaatst: di 15 apr 2014, 22:58
door G-men (Gargamel)
Kijk, dat is beter.
Ik kan echter bevestigen wat Bart al vermelde. De bij de weber standaard gemonteerde sproeiers zijn te groot voor de Rover V8.
Ik heb hem op een 4.6 gehad en zelfs toen moesten we er nog kleinere sproeiers en naalden in omdat hij te rijk liep.
Bij een 3.9 zal dat nog erger zijn; en het is echt de moeite waard. Qua Co en zeker met de huidige benzineprijs
Vacuum aansluiting zit aan de voorzijde van de carbs. Uit mijn hoofd moet je de reachtse aansluiting hebben als je voor de radiateur staat. (ported)

Qua ontsteking/bobine is even belangrijk om te kijken of de onstekingsversterker een 12v bobine aan kan. Veel amerikaanse systemen en ook de oude rover verdelers met electronische module zijn uitgelegd op een 9v bobine met voorschakelweerstand.
Dit omdat de modules/versterkerkers de grotere stroom van een 12v bobine niet aan konden ivm koeling van de lectronica.
Veel nieuwere electronische ontstekingen (en ook de pertronix) kunnen zonder probleem een 12v bobine aan; wat je een veel betere vonk oplevert.
Die gegevens vind je als het goed is in de specs van de ontsteking en als daar een weerstand in staat, dan deze plaatsen. Feit dat ie met de oude bobine wel loopt geeft al een indicatie in die richting.

Re: Afstellen Edelbrock op RRC

Geplaatst: di 15 apr 2014, 23:02
door Michel WaZ
mooi, altijd leuk dat je het weer voor elkaar krijgt. Ik heb afgelopen winter lopen kl.... Met mijn ontsteking. Grrrrr, leg ik nog wel eens uit.

Veel plezier,

Michel WaZ

RRC '86 V8

Re: Afstellen Edelbrock op RRC

Geplaatst: di 15 apr 2014, 23:15
door Ramon
Volgens mij is de oude ook een 12v bobine maar daar moet ik even naar kijken.
Kan je 9v bobines kopen dan?

Ik gebruik nu de linker vacuüm aansluiting ik dacht dat dat de goede is.
Hij zat aan de rechter aangesloten waarvan ik dacht dat het fout was dat zoek ik nog even uit.
De ontsteking vervroegt wel mooi nu.

Weet je nog de maten van de sproeiers , naalden en veertjes toevallig?

Ramon

Re: Afstellen Edelbrock op RRC

Geplaatst: wo 16 apr 2014, 00:51
door G-men (Gargamel)
9V bobines zijn gewoon te koop bij de diverse zaken. Dan moet je wel een voorschakelweerstand erbij plaatsten, vaak staat onderop de bobine wel de spanning of weerstand.
De wat oudere Lucas verdelers met het kastje op de zijkant de luminition en volgens mij ook de meeste Mallory systemen zijn gemaakt voor 9V.
De latere (ook de pertronics) kunnen de krachtigere 12v bobines verwerken.

In essentie kun 3 bobines kopen :
12v ==> modern systeem, meestal ergens tussen de 1.2 en 0,7 ohm.
12v + interne ballast ==> is dus 9 v met ingebouwde weerstand, vaak staat er dan een R achter het type.) meten 1,7-2,5 Ohm.
9V ==> waar je een losse weerstand voor moet monteren.

Vacuumaansluiting moet je even checken. er is een uitgang waar permanent vacuum op zit, dus ook bij stationair. Die moet je niet hebben; de andere geeft alleen vacuum bij belasting. Uiteraard wel de niet gebruikte even afdoppen
Voor de sproeiers kijk even in de volgende PDF op pagina 19. : erg nuttig boekje !!
[www.edelbrock.com]

Gerrit

>> Landrover => Changing drivers into mechanics for over 60 years !! <<

Re: Afstellen Edelbrock op RRC

Geplaatst: wo 16 apr 2014, 00:57
door Ramon
Dank is groot ga ermee aan de gang.

Ramon

Re: Afstellen Edelbrock op RRC

Geplaatst: wo 16 apr 2014, 15:14
door Mathieu73
Mijn rrc (met edelbrock) gaf geen/kleinbeetje vonk.
Dat was voorbij nadat er een vonkversterker tussen is gekomen.
Deze was nooit bij mijn elektrische ontsteking geleverd en wist dus ook niet dat er nog iets tussen hoorde.

Re: Afstellen Edelbrock op RRC

Geplaatst: wo 16 apr 2014, 15:25
door Ramon
Hij loopt weer goed zie een paar posts terug.

Nu alleen het mengsel nog goed zien te krijgen, hij staat nog rijk maar het stationair lopen doet hij nu.

Hij ruikt nog wat rijk als je erachter staat.

En hij loopt nog niet helemaal zuiver dus we hebben nog wat werk.

Ramon

Re: Afstellen Edelbrock op RRC

Geplaatst: wo 16 apr 2014, 15:33
door Mathieu73
O niks gezegd!

Re: Afstellen Edelbrock op RRC

Geplaatst: do 17 apr 2014, 00:08
door Jos Daalmans
Hoi,

Als de ontsteking (tijdstip) hupst, lijkt het er op dat de sensor te ver van de "tandjes" of "signaalrotor" op de as staat, of dat de as slingert.
De as mag eigenlijk geen voelbare speling hebben.
Kijk of de bodemplaat waar de sensor op zit soms geen speling heeft.
De centrifugaal vervroeging moet bij het verdraaien van de rotor weer terugkeren in de neutrale stand (dus geen vervroeging).
Ik ken de Mallory alleen van meer dan 35 jaar geleden op een Dodge Magnum 383 motor, die was nog met een contactpunt, maar zelf omgebouwd met een "bandrecorder kop" en een Thyristor ontsteking er bij gezet, maar weet dat deze zeer stabiel zijn en heel strak terug kwamen in de rust positie.

Kijk eens of je de sensor strakker op de tandjes kunt zetten, maar let op, niet er tegenaan stellen want dan is de boel zo stuk.

Succes en sleutel ze,

Jos

Profiel+III.jpg --> mod_embed_images_loadimage('037a36012d3acd2b0173126b60cd4545', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-R1UMZNi_mZI%2FUophGk5cUjI%2FAAAAAAAAJNA%2FGz8iTitKsG8%2Fw965-h418-no%2FProfiel%2BIII.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-R1UMZNi_mZI/UophGk5cUjI/AAAAAAAAJNA/Gz8iTitKsG8/w965-h418-no/Profiel+III.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-R1UMZNi_mZI%2FUophGk5cUjI%2FAAAAAAAAJNA%2FGz8iTitKsG8%2Fw965-h418-no%2FProfiel%2BIII.jpg', '', 17143866, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Lacht in onze tweede auto "Overgangsregeling" Ninety V8 1986. This car contains: 16 Rockers, 49 Rollers and 1 Mule to drive it.
The best "Who cares" MPG Car in Town.
Onze derde auto: Mazda MX-5 Black Nardi Torino, "The Original Roadster". En onze "Leasehond LaroJack".

Re: Afstellen Edelbrock op RRC

Geplaatst: do 17 apr 2014, 10:22
door Ramon
Ja Jos,

Nogmaals bedankt voor de bruikbare info.

Ik laat de ontsteking even zoals hij is, zit er nu een van een 3.9 EFI op uit bouwjaar onbekend maar lag nog in mijn schuur. Ik ga nu eerst zorgen dat de carburatie in orde komt.

Hij staat nu nog te rijk en wil gaan kijken of ik hem zelf goed kan krijgen.

Dit kan op gevoel, of ik wil misschien met een Lambda sensor gaan rijden en dan het tijdens het rijden uitlezen zodat ik het mengsel kan aanpassen.

Of de wat eenvoudigere manier naar een specialist en op de testbank zetten.

Groet Ramon

Re: Afstellen Edelbrock op RRC

Geplaatst: do 17 apr 2014, 15:06
door Arno
Mijn vacht heeft dus die weber/Edelbrock + de petronix&Flamethrower erop zitten, helaas is mijn membraam voor de vacuüm vervroeging kapot en heeft EDS ook geen reserve onderdelen hiervoor. Toch loopt de motor nu best goed, al heb ik ook een hele tijd de soort gelijke problemen gehad met de ontsteking.

Wellicht snap ik het geheel niet wat zowel Bart als G-man hebben ondervonden met de sproeiers. Ik dacht juist dat de 500cfnm Weber het voordeel heeft dat die met weinig gas geven ook maar "deels" open staat, b.v. in vergelijking met een Holley?.
Moet je dan, desondanks toch nog de sproeiers/vlotternaalden vervangen?