Pagina 1 van 1

motorwissel , tijd voor benzine blok

Geplaatst: zo 04 mei 2014, 10:30
door Arne
Sta nu op het punt mijn 2.25 diesel uit te bouwen en een 2.25 benzine in te bouwen.............
Heeft iemand al een "to do list " en /of een "pas op doe dit vooral niet zo want........"

Wat moet ik niet vergeten en wat juist wel...?

mvg Arne

Stawag 109 uit 1979.

Re: motorwissel , tijd voor benzine blok

Geplaatst: zo 04 mei 2014, 11:09
door Dirk109
Arne, ik weet niet hoeveel tijd je hebt maar ik zou even de tijd nemen om het schutbord eens goed schoon te maken
en verven oid.Je kan er nu makkelijk bij en ziet er gelijk veel beter uit.
Gaat je bak ook mee of gebruik je dezelfde bak?Ik zou naar de koppeling kijken en alles wat er mee samenhangt.

Succes!

Dirk 109- 2.25 LPG/Benz.
Foto-YP4QIQ3Z-D.jpg --> mod_embed_images_loadimage('c583cd3efc43b5db0b05c9e71eeb2a42', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-YP4QIQ3Z-D.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-YP4QIQ3Z-D.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-YP4QIQ3Z-D.jpg', '', 17159358, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Re: motorwissel , tijd voor benzine blok

Geplaatst: zo 04 mei 2014, 11:24
door Harry & de 'RUS'
Arne,
om een indruk te krijgen van een motorwissel: [plus.google.com]
Betrof het verwisselen van een vermoeid 2.25 3x gelagerd benzineblok voor een gereviseerd 2.25 3x gelagerd militair benzineblok.
Ik heb slechts geholpen (domme kracht vs denkwerk), dus kan geen 'to do list' ophoesten.
Suc6

Harry & de 'RUS'

Re: motorwissel , tijd voor benzine blok

Geplaatst: zo 04 mei 2014, 20:01
door fenix2
hallo Arne,

Laat ik nu net de laatste dagen een 2,25 dieseltje hebben uitgebouwd
Heb de gril laten zitten, maar wel de radiator weg (mooie gelegenheid om die eens door te spoelen) om wat ruimte te maken naar voren.
Let op met je brandstof filter aan het schutbord, het kan er langs, maar past precies. ook opletten met de brandstof opvoer pomp bij de steun van je luchtfilter. Daar past het ook precies. Verder zit er bij RHD ook nog een steuntje aan het blok (bij de opvoerpomp) voor de koppelingsleiding. Hoe LHD zit weet ik niet.
Verder heb ik de vloerplaten en de tunnel gedemonteerd.

Het loont om niet als een malle het blok omhoog te jekkeren, want de kans dat je nog ergens iets niet hebt losgehaald dat wel los moet is erg groot (gebeurde mij met de brandstof toevoerleiding). Eerst voorzichtig uit de steunen tillen en dan cm voor cm verder omhoog en naar voren tot alles vrij hangt. Onder de belhouse heb ik nog wel een houten pasblokje geschoven om evt voorover kantelen van de versnellingsbak te voorkomen.

Wat Dirk ook al zei, maak er geen haastklus van en gebruik de kans nu je er min of meer behoorlijk bij kunt om wat andere dingen mee te pakken (is bij mij oa koppeling slavecilinder en wat blank staal netjes verpakken in nieuwe verf omdat daar de koppeling slave op heeft liggen lekken)

succes, Fenna