Pagina 1 van 1

300TDI kop

Geplaatst: do 12 jun 2014, 09:22
door camelstorm
Ik heb mijn kop van 300tdi verwijderd ivm warmgelopen motor, nu de volgende vragen:

Wat moet ik demonteren aan de kop als ik deze wil laten afpersen.
Waar in de regio Rotterdam kan ik het beste mijn kop brengen voor afpersen.
Moet de kop altijd gevlakt worden.
Hoe spoel ik de radiator het beste schoon.

Groet

Jan

Re: 300TDI kop

Geplaatst: do 12 jun 2014, 09:57
door Erik One-ten+LW op 't werk
De tuimelaar as eraf, thermostaathuis laten zitten. Eventueel paspennen eruit. Ze hebben ook graag dat de kop zo schoon mogelijk is.

Waar weet ik niet.

Grtz. Erik


Re: 300TDI kop

Geplaatst: do 12 jun 2014, 10:05
door Pa-ul
Probeer Verkaik in Delft eens

Re: 300TDI kop

Geplaatst: do 12 jun 2014, 14:57
door Bart van Dessel
Ha Jan,

je tuimelaaras is er al uit als je de kop hebt verwijderd, verder zou ik de draadeinden eruit halen waar tuimelaaras mee vastzit, het beste kun je die ook daarna terug plaatsen met goede loctite, want ze willen weleens los gaan als je ze (en de moeren) niet op de juiste koppels aandraait.
Verder uiteraard in- en uitlaatspruitstuk verwijderen en dan heb je het wel zo'n beetje, stelt niet zoveel voor. Mijn revisiebedrijf waar ik altijd heen ga die doet 'm in de wasmachine zodat ie brandschoon wordt, wordt afgeperst en daarna gevlakt. Kost meestal tussen de 60 en 100 euro. Maar als jouw blok heet is geweest dan tel er maar op dat ie zeker gevlakt moet worden, als je pech heb is ie gescheurd. Een nieuwe is redelijk betaalbaar maar blijft natuurlijk altijd veel geld.

Gr, Bart

Re: 300TDI kop

Geplaatst: do 12 jun 2014, 15:50
door camelstorm
Bart ik denk dat de kop niet erg heet is geweest de koelvloeistof heeft niet gekookt, ik was er tijdig bij de temp meter stond nog niet rood, waar breng jij je kop, ik wil alles uitsluiten, ik heb jouw wel eens gehoort over radiator flussen (spoelen) hoe dit het beste te doen??

voorbaat dank

Jan,

Re: 300TDI kop

Geplaatst: do 12 jun 2014, 15:56
door Bart van Dessel
Hoi Jan,

ik breng 'm altijd naar JPS in Weert, topbedrijfje, leuke eigenaar, en heeft tientallen koppen voor mij gedaan en nooit een probleem gehad. Als is ie niet echt heet geweest, toch even een beurtje geven zoals ik beschreven heb, dan loop je geen risico. goedkoop = duurkoop. Ik heb wel eens radiatoren geflushed maar doe ik niet meer, als je kijkt wat een nieuwe kost ( GBP 99 bij Paddock) dan is al het andere weggegooid geld in mijn ogen. Flushen is in principe maar half werk, je radiateur zal nooit 100% schoon worden en ketelsteen is hardnekkig. Denk ook aan je waterpomp die zo'n flush niet leuk vindt. Koelproblemen is héél vaak te wijten aan een dichte radiateur.

Gr, Bart

Re: 300TDI kop

Geplaatst: do 12 jun 2014, 21:30
door Paul Stroink, One-Ten.nl
Bij mij gaat tegenwoordig ook standaard een nieuwe radiator in elk project. Ook als ze er nog goed uitzien hebben ze vaak toch al mindere doorstroming en een koppakking is er bij een 300TDI zo doorheen :-)