Minerva legerjeep

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
minervatempoland

Minerva legerjeep

Bericht door minervatempoland »

Mooie Minerva te koop in rijdende en remmende staat alsook de lichten ok. Natuurlijk met de nodige papieren.

Prijs : 3000 euro.

Vraag uw foto's aan.

Groeten,
Hendrik..
B-1730 Asse
0032497623132

Levering te bespreken.
Hans 109

Re: Minerva legerjeep

Bericht door Hans 109 »

Hendrik,

Advertenties zetten we hier onder de prikkerslinks, ( 3e van boven) en dan onder landrover startpagina Markt.

Succes!

mvg HansW
defendertje90

Bericht door defendertje90 »

En het is vloeken in de kerk, wij rijden hier geen jeeps.
Marc vd K

Bericht door Marc vd K »

en voor 900 haal je ze bij domeinen in belgie
Eric_1

Bericht door Eric_1 »

Hallo marc,

dat is dan toch wel lang geleden geweest....
De laatste zijn bij het belgisch leger verkocht in 1994!!
Marc vd K

Bericht door Marc vd K »

Ze hebben in 2012 een mob complex leeg getrokken waar er honderden stonden. Heb toen nog getwijfeld er eentje te halen, maar het is het toch net niet z'n nep landrover :p
Hanseninek

Bericht door Hanseninek »

Ha Marc heb je er wel eens in gereden? Het is feitelijk een landrover! Alle techniek is hetzelfde als de "echte" serie 1, 80 inch. Wat nou nep?
Marc vd K

Bericht door Marc vd K »

Ja ik heb er wel eens in gereden. Klopt de aandrijflijn en chassis zijn het zelfde. Maar voor wat betreft kwaliteit en afwerking laat het te wensen over. Ze zijn gebouwd min of meer als wegwerp artikel, waren ze kapot kreeg je een nieuwe. Als voorbeeld ons leger had 5.000 laro's (wij hadden overigens een veel groter leger) En het Belgische leger had er bijna 9.000.
rene

Bericht door rene »

Hallo Marc,

....wegwerpartikel.... waarom redden de belgen er dan 40 jaar mee, en het nederlands leger moest al na 15 jaar G's hebben, ik denk dan toch eerder dat je de NL diesels wegwerp artikel kunt noemen..
Als jouw verhaal waar was, dat er in 2012 nog honderden uit een MOB complex zijn gehaald, was dit echt wel binnen de belgische clubs bekend. Maar volgens mij klopt het toch niet, of weet je de locatie en waar ze zijn????
die zijn onderweg

Bericht door die zijn onderweg »

hmm indianenverhaal, kom maar op met de info en foto's ... Hendrik is zeer goed geïnformeerd dus ...

grt Martijn mét Minerva via Hendrik
sjorsboomschors/aka/PP

Bericht door sjorsboomschors/aka/PP »

QuoteMaar “onze” Minerva T.T. (license Rover) ging dapper verder. In 1985, ruim 30 jaar na produktie, waren er bij het Belgische leger nog bijna 2500 in gebruik. Tot ver in de jaren ’90 kon men als particulier bij het Belgische leger Minerva’s kopen, inmiddels 40 jaar oud en vaak met verrassend lage kilometerstanden. Men is soms verbaasd over deze lange levensloop, maar als men zich indenkt dat het Nederlandse leger ongeveer 20 jaar deed met “slechts” +/- 5500 Land Rovers, dan moet het haast wel zo zijn geweest dat wanneer een Minerva T.T. “op” was er gewoon een nieuwe uit de stelling werd gepakt. Vanaf 1975 kreeg de Minerva hulp van een aantal serie 3 4X2 88” Land Rovers. Deze bleven tot 1998 in dienst. Vanaf 1985 werd de Minerva T.T.’s en de Land Rovers geleidelijk aan vervangen door de Bombardier Iltis. Deze is beter bekend als Volkswagen Iltis, maar Bombardier, een groot Canadees concern heeft fabrieken in Belgie en heeft dus, weer met het oog op de werkgelegenheid, in licentie de Iltissen gebouwd. Wie weet worden deze ooit wel weer vervangen door Land Rovers.

Bronnen:
[www.dlrr.nl]
Henk Bossinade

Bericht door Henk Bossinade »

Broodje Aap. Een Minerva voor 900 Euro . Er zijn in 2012 geen honderden Minervas uit een MOB complex ''getrokken'' en verkocht. Wat een onzin .De Minerva was een hele goede ,echte Landrover. .Het Belgische leger was juist heel erg zuinig op de Minerva Landrover en beschouwde deze wagens zeer zeker niet als ''wegwerpartikel ''.Vergelijkbaar met de NEKAF bij het Nederlandse leger.Vr gr Henk B.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/01/2014 18:40 door Henk Bossinade.
Scratch

Bericht door Scratch »

Dan ga ik liever voor een Jeep in een krat
a.wilbie

Bericht door a.wilbie »

daar heb je 10 man voor nodig, maar voor 50dollar kan je niet verkeerd zitten toch??

wat de minerva's betreft, het zijn goede wagentjes en zeker geen nep land rovers, de Belgen hadden het goed bekeken met hun CKD's
Laro88minerva

Bericht door Laro88minerva »

Wat een flauwe reacties....
Alleen de body is feitelijk anders en gemaakt van staal. Het bulkhead, chassis, motor, bak, assen etc is toch echt Land Rover. Het enige verschil van chassis is het missen van het ronde gat van de PTO achter.
Verder is het een volwaardige Land Rover met een Minerva badge. Ook de familie Houben hebben er een aantal in hun collectie.
Verder is deze Land Rover in het Belgische leger voor een lange periode gebruikt vanwege z'n betrouwbaarheid.
Vandaar dat deze pas zo laat uit de MOB complexen zijn gehaald om verkocht te worden.
Ook zijn er meerdere naar Congo verscheept voor missies daar.

Dus voor eenieder die een Series1 80" wilt rijden is de Minerva (nog) een betaalbaar alternatief.
En je betaalt geen wegenbelasting aangezien ze inmiddels meer dan 60 jaar oud zijn.

Die van mij gaat er iig niet meer uit en een mooie aanvulling op m'n andere Land Rovers

Series 3 88" truckcab RHD 1982
Minerva 80" 1952
Lightweight 2A LHD 1968
Anton (Rumble)

Bericht door Anton (Rumble) »

Is wel heel lang geleden dat ik er honderden heb gezien in bure(belgie) 1995
Ik houd belgische domeinen al een tijdjein de gaten, veel bombigiers en citroen c15 gezien, maar nimmer een minerva.
Pekinees

Bericht door Pekinees »

Is er een link voor de belgische domeinen?
De nederlandse domeinen hebben weinig leuks in de aanbieding.
miedemadick@hetnet.nl

Bericht door miedemadick@hetnet.nl »

vloeken? alleen omdat er jeep staat, minerva is Landrover, dus is geen vloeken
Anton (Rumble)

Bericht door Anton (Rumble) »

[www.mil.be]
minervatempoland

Bericht door minervatempoland »

20 jaar geleden ja...
Geusen

Bericht door Geusen »

Geachte Minerva liefhebbers.

Graag had ik u / jullie laten weten dat ik mijn Minerva weg doe.

Dit wegens plaatsgebrek.

De Minerva leger jeep heeft een paar kleine mankementjes, Maar de motor is 100% in orde.

Mijn vraag prijs is 3000 euro.

Maar er kan over gepraat worden.

indien u / jullie er wat meer over willen weten neem dan gerust contact met me op via E-Mail of telefonisch op

nr. 0476683970

of breng me een bezoekje (het adres word u doorgegeven als u me belt ).

Mvg Dhr.Geusen.
Plaats reactie