300tdi koelwaterflow
Geplaatst: za 28 jun 2014, 15:32
Heren,
zoals jullie waarschijnlijk weten ben ik bezig met de laatste problemen uit de 300tdi ombouw in mijn 101fc op te lossen.
2 vragen:
Ik zag dat er nadat ik een nieuwe distributieriem erop heb gezet de Flinger in de deksel is gaan lopen (1mm)
Wat heb ik bij het monteren fout gedaan?
DSC_0016_zps811011a9.jpg --> mod_embed_images_loadimage('e7d565505c3acd2dba7e70f8138ea43a', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2FDSC_0016_zps811011a9.jpg', 'http://i1207.photobucket.com/albums/bb477/sjeroens/DSC_0016_zps811011a9.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2FDSC_0016_zps811011a9.jpg', '', 17212291, 600, 600, 'Loading image ...', false); DSC_0017_zps27dd8592.jpg --> mod_embed_images_loadimage('a400bfc2b94ef7072c627e650f79245c', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2FDSC_0017_zps27dd8592.jpg', 'http://i1207.photobucket.com/albums/bb477/sjeroens/DSC_0017_zps27dd8592.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2FDSC_0017_zps27dd8592.jpg', '', 17212291, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Vraag 2:
Bij een disco kun je voor je cabine kiezen tussen koude en warme lucht, bij koude lucht slaat hij de heater over. Bij een orginele v8 in een 101 blijft de lucht door de heater stromen, je kunt hier de watertoevoer (kraan) afsluiten. Omdat je blijkbaar de achteruitgang bij een 300tdi niet zomaar kan dichtdraaien heb ik een by-pass gemaakt (via kraan2). Maar nu komt er warm water weer terug de motor in. Omdat ik nu bezig ben om het warmte probleem bij de 101 op te lossen (timming checken, inspuitpomp laten checken, Heavy duty radiator laten maken, airflow verbeteren, intercooler aanpassen, nieuwe Thermosstraat 88' etc.) en ik alles wil uitsluiten lijkt het mij beter om de by-pass voor de radiator te laten uitkomen ipv erna. hoe denken jullie hierover? Zie ook onderstaand plaatje:
300tdiwaterflow2copy_zpsc0e0ada0.jpg --> mod_embed_images_loadimage('8958f8fd8232ee8474471c80ae3343e5', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2F300tdiwaterflow2copy_zpsc0e0ada0.jpg', 'http://i1207.photobucket.com/albums/bb477/sjeroens/300tdiwaterflow2copy_zpsc0e0ada0.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2F300tdiwaterflow2copy_zpsc0e0ada0.jpg', '', 17212291, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Groet,
Jeroen
zoals jullie waarschijnlijk weten ben ik bezig met de laatste problemen uit de 300tdi ombouw in mijn 101fc op te lossen.
2 vragen:
Ik zag dat er nadat ik een nieuwe distributieriem erop heb gezet de Flinger in de deksel is gaan lopen (1mm)
Wat heb ik bij het monteren fout gedaan?
DSC_0016_zps811011a9.jpg --> mod_embed_images_loadimage('e7d565505c3acd2dba7e70f8138ea43a', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2FDSC_0016_zps811011a9.jpg', 'http://i1207.photobucket.com/albums/bb477/sjeroens/DSC_0016_zps811011a9.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2FDSC_0016_zps811011a9.jpg', '', 17212291, 600, 600, 'Loading image ...', false); DSC_0017_zps27dd8592.jpg --> mod_embed_images_loadimage('a400bfc2b94ef7072c627e650f79245c', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2FDSC_0017_zps27dd8592.jpg', 'http://i1207.photobucket.com/albums/bb477/sjeroens/DSC_0017_zps27dd8592.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2FDSC_0017_zps27dd8592.jpg', '', 17212291, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Vraag 2:
Bij een disco kun je voor je cabine kiezen tussen koude en warme lucht, bij koude lucht slaat hij de heater over. Bij een orginele v8 in een 101 blijft de lucht door de heater stromen, je kunt hier de watertoevoer (kraan) afsluiten. Omdat je blijkbaar de achteruitgang bij een 300tdi niet zomaar kan dichtdraaien heb ik een by-pass gemaakt (via kraan2). Maar nu komt er warm water weer terug de motor in. Omdat ik nu bezig ben om het warmte probleem bij de 101 op te lossen (timming checken, inspuitpomp laten checken, Heavy duty radiator laten maken, airflow verbeteren, intercooler aanpassen, nieuwe Thermosstraat 88' etc.) en ik alles wil uitsluiten lijkt het mij beter om de by-pass voor de radiator te laten uitkomen ipv erna. hoe denken jullie hierover? Zie ook onderstaand plaatje:
300tdiwaterflow2copy_zpsc0e0ada0.jpg --> mod_embed_images_loadimage('8958f8fd8232ee8474471c80ae3343e5', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2F300tdiwaterflow2copy_zpsc0e0ada0.jpg', 'http://i1207.photobucket.com/albums/bb477/sjeroens/300tdiwaterflow2copy_zpsc0e0ada0.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2F300tdiwaterflow2copy_zpsc0e0ada0.jpg', '', 17212291, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Groet,
Jeroen