Stuurhuis
Re: Stuurhuis
Oke dormos
... daar heb ik wat aan thanks.... als ik stuurhuis reservoir type dan krijg ik een ander antwoord?

kun je wat meer vertellen over wanneer hij geluid maakt, hoe je weet dat het uit je stuurhuis komt, wanneer hij het meest geluid maakt. of je zeker weet dat het niet de v-snaar is(ja misschien een overbodige vraag) Lekt je systeem misschien ergens?
Meer info please!
Meer info please!
het geluid komt meestal voor naar mijn gevoel als ik ingestuurd sta in een bocht.... beetje ingestuurd is ook al genoeg.. systeem lekt niet... heb het 1 keertje meegemaakt dat ik over rechte weg reed toen het ook optreden... vandaag schommelde ik onder de motorkap met mijn hand de stuurstang op en neer en had ik ook het gevoel dat het zelfde geluid klonk maar dan heel zachtjes????
Moet een stuurhuis ook gesmeerd worden??? of als je het resevoir vult smeert dit van zelf?
Moet een stuurhuis ook gesmeerd worden??? of als je het resevoir vult smeert dit van zelf?
Het stuurhuis is gevuld met vloeistof. Jou stuurpomp bouwt druk op in jou stuurhuis om het zo te bekrachtigen. Als je systeem lek en je te weinig vloeistof zou hebben zou het slecht of niet werken. Wel zou je hem kunnen ontluchten door de ontlucht plug te gebruiken. Echter denk ik niet dat hier het probleem zit. Ik denk dat je dan allang stuur problemen had gehad.
Er zitten tandwielen en lagers in , beide zouden kunnen kraken als er rotzooi tussen zou komen. Als hij het enkel zou doen bij het insturen zou het druk gerelateerd kunnen zijn. Tevens staat de v-snaar van de stuurpomp er ook om bekend te gaan piepen bij maximaal in sturen als de snaar niet strak genoeg ligt.
Ik heb geen oplossing maar misschien heb je er wat aan.
Er zitten tandwielen en lagers in , beide zouden kunnen kraken als er rotzooi tussen zou komen. Als hij het enkel zou doen bij het insturen zou het druk gerelateerd kunnen zijn. Tevens staat de v-snaar van de stuurpomp er ook om bekend te gaan piepen bij maximaal in sturen als de snaar niet strak genoeg ligt.
Ik heb geen oplossing maar misschien heb je er wat aan.
Weet je zeker dat je stuurhuis " kraakt "? Wellicht lopen je kruisjes droog of zijn de rubbers van je droparm of stuurstang/panhardstang stuk zodat daar water (water is roest ) of vuil in gaat zitten.
RRC '86 V8
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/07/2014 13:35 door Michel WaZ.
RRC '86 V8
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/07/2014 13:35 door Michel WaZ.