even dit afsluiten, ook wel makkelijk mocht hier ooit iemand met de zoekfunctie terecht komen.
bij john cradock hebben ze denk ik wel de juiste, als is de omschrijving sumier. bestellen en bezorgen ging rond de 50 euro kosten, en levertijd een beetje onduidelijk, en dan nog een beetje hopen dat ik de juiste heb.
toen kwam ik bij budgetparts een gereviseerd exemplaar tegen,..195 euro, levertijd 3 dagen.vdus die heb ik maar besteld, vanmiddag gemonteerd en lijkt goed te werken.
de oorzaak was dus toch zoals verwacht (met dank aan erik peters) het tandwieletje wat een richting op word mee genomen, en de andere kant op dus niet, die leek als je het met de vingers probeerde goed te werken, maar bij het rond gooien v/d motor werd het tandwieletje toch niet altijd mee genomen.
sympthomen: een duidelijke "klak" te horen, de startmotor draait veel toeren maar neemt de motor niet mee.
het kon haast ook niet anders dan dat dit de oorzaak zou zijn.
Waarom vroeg ik toen, omdat de vrijloop te makkelijk 'vrij' draaide
dat klopt dus, de oude was makkelijk met de vingers te draaien, en bij de nieuwe moest je echt moeite doen om hem met de vingers rond te draaien.
voor de volledigheid: het kleine tandwiel heeft 10 tanden.