Freelander TD4 transmissieprobleem
-
Freelander TD4 transmissieprobleem
Hallo, ik heb een Freelander TD4 en nu wil mijn auto nauwelijks meer achteruit. Kent iemand de oorzaak van dit probleem? Waar moet ik beginnen met testen? Dank.
-
Re: Freelander TD4 transmissieprobleem
Danny,
Zoek eens op de woorden Freelander I (ik gok dat je het daarover hebt), Visco-koppeling en IRD.
het zou maar zo kunnen dat er te lang doorgereden is met een kapotte visco-koppeling.
Zoek eens op de woorden Freelander I (ik gok dat je het daarover hebt), Visco-koppeling en IRD.
het zou maar zo kunnen dat er te lang doorgereden is met een kapotte visco-koppeling.
- Erik Peters
Re: Freelander TD4 transmissieprobleem
Als het een automaat betreft, dan zou ik hier maar eens kijken: https://www.lrukforums.com/threads/free ... ar.257983/
Het betreft dan een Jatco JF506E transmissie, die is bij veel meer automerken toegepast en naar het schijnt komt het vaker voor dat de achteruit niet (in)geschakeld wordt.
In het 'gunstigste' geval zou de Low Clutch Timing Solenoïde (THT500070) defect kunnen zijn.
Groet,
Erik.
Het betreft dan een Jatco JF506E transmissie, die is bij veel meer automerken toegepast en naar het schijnt komt het vaker voor dat de achteruit niet (in)geschakeld wordt.
In het 'gunstigste' geval zou de Low Clutch Timing Solenoïde (THT500070) defect kunnen zijn.
Groet,
Erik.