Roestoratieverslag land rover 109 county
Geplaatst: wo 04 okt 2023, 14:55
Zo daar ben ik weer met een nieuw restauratie verslagje van de Land Rover 109 county station. Vanaf nu zal ik jullie weer met enige regelmaat vervelen/vermaken/lastig vallen
De fiat 128 is alweer een tijdje me schuur uit en een maandje geleden heb ik eindelijk het chassis van de 109 (wat al enige tijd diende als schutting, tot grote ergernis van mijn vrouw
) uit de tuin gesleept en in de schuur op schragen gezet. Om eens goed te kunnen kijken waar ik aan toe ben. Even heb ik overwogen om een nieuw chassis aan te schaffen, niet omdat dit chassis op is, maar omdat het vele werk wat er aan gedaan is, helaas niet aan mijn standaard voldoet.
Nou wil ik iemand anders zijn werk niet afbranden, maar de manier waarop aan dit chassis gewerkt is, ik denk niet dat mijn garage houder daar genoegen mee neemt..
Na lang bellen met de rdw en het feit dat ze het labelen voor een nieuw chassis heel serieus nemen, heb ik toch besloten om het huidige chassis te gaan restaureren.
Het zou voor mij een te spannende onderneming zijn om met de rdw in de weer te gaan. Ook al zeggen de leveranciers van nieuwe chassis dat het allemaal niet zo spannend is, durf ik de gok toch niet aan.
Dus vorige maand enthousiast begonnen aan het werk, wat ik persoonlijk niet heel spannend vind. De achterbalk was slecht aan het chassis gezet, de rechter veerpoot voor was scheef aan het chassis gezet. De achterste twee veerhanden waar de shackels aan hangen zaten niet op de goeie plek.De rechter outrigger was opgelapt.. en zo zijn er nog wat meer plekjes die echt slecht/amateuristisch zijn opgelapt..
Paar weken terug, hier om de hoek, een hele partij onderdelen op de kop getikt.. waaronder een keurig in 4e gezaagd donor chassis. Vorige week begonnen om het achterste 1/4 deel van het chassis compleet te vervangen.
En dat is gelukt. Zitten de achterste veerhanden ook gelijk weer op de goeie plek...





En zo gaan we weer goed gemotiveerd aan de gang, mooi man lekker kloten

De fiat 128 is alweer een tijdje me schuur uit en een maandje geleden heb ik eindelijk het chassis van de 109 (wat al enige tijd diende als schutting, tot grote ergernis van mijn vrouw

Nou wil ik iemand anders zijn werk niet afbranden, maar de manier waarop aan dit chassis gewerkt is, ik denk niet dat mijn garage houder daar genoegen mee neemt..
Na lang bellen met de rdw en het feit dat ze het labelen voor een nieuw chassis heel serieus nemen, heb ik toch besloten om het huidige chassis te gaan restaureren.
Het zou voor mij een te spannende onderneming zijn om met de rdw in de weer te gaan. Ook al zeggen de leveranciers van nieuwe chassis dat het allemaal niet zo spannend is, durf ik de gok toch niet aan.
Dus vorige maand enthousiast begonnen aan het werk, wat ik persoonlijk niet heel spannend vind. De achterbalk was slecht aan het chassis gezet, de rechter veerpoot voor was scheef aan het chassis gezet. De achterste twee veerhanden waar de shackels aan hangen zaten niet op de goeie plek.De rechter outrigger was opgelapt.. en zo zijn er nog wat meer plekjes die echt slecht/amateuristisch zijn opgelapt..
Paar weken terug, hier om de hoek, een hele partij onderdelen op de kop getikt.. waaronder een keurig in 4e gezaagd donor chassis. Vorige week begonnen om het achterste 1/4 deel van het chassis compleet te vervangen.
En dat is gelukt. Zitten de achterste veerhanden ook gelijk weer op de goeie plek...





En zo gaan we weer goed gemotiveerd aan de gang, mooi man lekker kloten
