roet?
Geplaatst: vr 07 okt 2022, 14:53
sinds mijn nieuwe 2e handse motor was ik niet blij met het vermogen op hoge snelheid.
de oude gare motor met heeeeeeeeel veeeeeeeel km,s meer op de teller had meer power!!!!!!
maar kon nog wel gewoon een kar van 2 ton trekken door de prut dus prima zo.
met tegenwindje 6 en een viaducht moest ik toch wel terug naar zijn 4 om met 70-80 omhoog te kruipen.
dus:
* diesel filters gecontroleerd en vernieuwd
* luchtfilter vervangen
* alle verstuivers 1 voor 1 beetje los ivm. lucht en of hij het wel doet.
* etcetc.
nu haalde ik een trekker in door terug te schakelen en veel gas te geven (kwam tegenligger aan die ik niet had gezien)
en hoorden mijn vrouw en ik rare geluiden aan de achterkant. soort van rammel en poef.
ik vermoede dat 1 van de schotten in mijn nieuwe 109 6 cilinder uitlaatdemper los was geschoten.
ook had ik het idee dat ik ineens meer vermogen had.
tijdens een tochtje door het mooie Drenthe bleek inderdaad dat nu met windkracht 7 op de kop het viaduct bij Joure (die hoge)
gewoon met 100 omhoog kon zonder terug te schakelen.(kan ook 90 zijn geweest ik overdrijf graag)
dus vandaag de demper er maar onder weg om te kijken wat en hoe het er van binnen uitzag.
euuuhhh als nieuw dus. (heb zo,n minicamera die ze in het ziekenhuis ook in je kont stoppen om te kijken)
echter aan de motor kant lagen hele brokken met keihard zwarte spul(in demper). geen ijzer want magneet reageerde niet. kon zelfs met hamer met moeite kapot krijgen. ook zag ik dat het geen echt schottendemper is maar buizen met gaatjes. en die zaten goed dicht met dat zwarte meuk.(aan de motor kant).
heb dus op zijn Sjaaks een boor gepakt en heb in de bodem van de buizen(was dicht) gaten geboord van 10 mm.
als er nu weer zwarte meuk in beland spuwt hij het meteen op straat.
wat zou dit kunnen zijn geweest? uitlaat klep dicht geroet? was schoon toen ik de motor er in zette.
blokkage in spruitstuk? nissan 6 cilinder met corona?
straks maar even rondje rijden kijken of ik nu 200 kan.
de oude gare motor met heeeeeeeeel veeeeeeeel km,s meer op de teller had meer power!!!!!!
maar kon nog wel gewoon een kar van 2 ton trekken door de prut dus prima zo.
met tegenwindje 6 en een viaducht moest ik toch wel terug naar zijn 4 om met 70-80 omhoog te kruipen.
dus:
* diesel filters gecontroleerd en vernieuwd
* luchtfilter vervangen
* alle verstuivers 1 voor 1 beetje los ivm. lucht en of hij het wel doet.
* etcetc.
nu haalde ik een trekker in door terug te schakelen en veel gas te geven (kwam tegenligger aan die ik niet had gezien)
en hoorden mijn vrouw en ik rare geluiden aan de achterkant. soort van rammel en poef.
ik vermoede dat 1 van de schotten in mijn nieuwe 109 6 cilinder uitlaatdemper los was geschoten.
ook had ik het idee dat ik ineens meer vermogen had.
tijdens een tochtje door het mooie Drenthe bleek inderdaad dat nu met windkracht 7 op de kop het viaduct bij Joure (die hoge)
gewoon met 100 omhoog kon zonder terug te schakelen.(kan ook 90 zijn geweest ik overdrijf graag)
dus vandaag de demper er maar onder weg om te kijken wat en hoe het er van binnen uitzag.
euuuhhh als nieuw dus. (heb zo,n minicamera die ze in het ziekenhuis ook in je kont stoppen om te kijken)
echter aan de motor kant lagen hele brokken met keihard zwarte spul(in demper). geen ijzer want magneet reageerde niet. kon zelfs met hamer met moeite kapot krijgen. ook zag ik dat het geen echt schottendemper is maar buizen met gaatjes. en die zaten goed dicht met dat zwarte meuk.(aan de motor kant).
heb dus op zijn Sjaaks een boor gepakt en heb in de bodem van de buizen(was dicht) gaten geboord van 10 mm.
als er nu weer zwarte meuk in beland spuwt hij het meteen op straat.
wat zou dit kunnen zijn geweest? uitlaat klep dicht geroet? was schoon toen ik de motor er in zette.
blokkage in spruitstuk? nissan 6 cilinder met corona?
straks maar even rondje rijden kijken of ik nu 200 kan.