HBM Machines
Geplaatst: za 14 mei 2022, 11:04
Maak er maar een nieuw topic van.
Heb daar meerdere dingen besteld en bij de bestelling werd het al in 2 delen gesplitst zonder aangegeven van reden.
Ok, moet maar. Is wel 10 euro extra porto!
Eerste deel prima geleverd.
Tweede deel geeft zending vervolg aan, onderweg beschadigd, retour afzender.
Beloofde 1 tot 3 werkdagen waren natuurlijk al voorbij.
Zoek tel nr, bah niet te vinden. Dan baal ik al want dat is klantonvriendelijk. Zo van, voor zijkers aan de telefoon hebben we geen tijd. Mijn gedachtegang natuurlijk
Stuur contactformulier met de vraag of ze wachten tot de zending terug is of gelijk een andere sturen, gezien hoe lang alles dan gaat duren.
Antwoord.Wat vervelend dat het beschadigd is, we wachten tot het retour is.
De beschadiging, daar kan HBM natuurlijk niets aan doen maar als hij toch retour komt zou het klantonvriendelijk zijn gelijk een andere te sturen.
De schade is tussen hbm en post nl, daar ben ik geen partij in.
Vreemd genoeg staat drie dagen later een grote en te zware doos op mijn stoep. Kon die dus niet weigeren.
Open gemaakt, kompleet verscheurde verpakking, karton en styropor met daaronder twee! 12 volt luchtcompressors, heb er maar één besteld en betaald.
De beide compressors verder compleet in tas. Leken onbeschadigd tot ik er bij één een scheur in de plastic luchtfilter afdekking zag. Andere tip top.
Dan komt gewetensvraag, meld ik dat er twee gestuurd zijn? Waarschijnlijk wordt het nooit opgemerkt.
Maar ik ben zo, het is niet van mij, heb er niet voor betaald dus moet het melden.
Dan volgt een hele lange briefwisseling.
Op de vraag waarom de zending gedeeld is kreeg ik volgens mij een smoes als antwoord, we doen dat omdat dat deel makkelijker beschadigd raakt, zoals u gemerkt hebt ook gebeurt is.
Mijn vraag daarna, als u dat weet waarom dan niet beter verpakt, kwam geen reactie.
Denk dat zendingen gedeeld worden omdat hbm niet alles zelf levert, dit baseer ik de reactie van de klantenservice, vreemd dat het pakket toch bij u is aangekomen, ik vermoed dat De Leverancier toch een tweede poging gedaan heeft om te versturen. En de 2e doos ziet er heel anders uit, geen adres geen nota allen barcode.
Heb eerst nog aangeboden dat de beschadigde hier voor reserve onderdelen mocht blijven
Hbm heeft foto's gevraagd en of de beschadigde nog werkt om te bepalen of ik hem mocht houden. Weer eerlijk geantwoord, Ja hij werkt nog en ik ben bereid om hem voor de restwaarde over te nemen. Bied 50 euro aan temeer hij voor jullie onverkoopbaar is en ook transport kosten daar bij komen, moet afgehaald want ik ga niet 5 km op de fiets met 20kg achterop naar de post.
Dan worden ze een beetje pissig, mag van de salesmanager niet onder 75 euro.
Ok ik ook pissig, haal maar op, 25 euro onderzoekkosten plus 10 euro verpakking kosten, graag eerst overmaken aub.
Ook ga ik na 7 dagen 5 euro opslagkosten per dag berekenen tot de waarde van de compressor berijkt is waarna hij mijn eigendom wordt.
Nu weet ik hoe snel men daar werkelijk op mails kan reageren. Ok na nog maals overleg nemen we uw aanbod van 50 euro graag aan.
Al met al een goede afloop en een leuk verhaal maar eelijk gezegd zit ik niet op dit soort dingen te wachten, kost tijd en ergenis. Ik ga veel liever naar een winkel en loop met MIJN spullen de deur uit.
En als je denkt dat ik er een slaatje uit sla en ze afpers, word wakker. Inkoopprijs - retour - behandeling, beschadigd, geen originele verpakking meer, is dat nog verkoopbaar? Gaat het naar een retour opkoper wordt er per kg afgerekend.
Eerlijk ze mogen blij zijn met 50 euro
Iemand nog interesse in een 12 volt 300 liter compressor voor 100 euro
nee dit is niet serieus
Geef hbm 1 ster vanwege het niet tel. berijdbaar zijn en het splitsen van zending zonder opgaven van reden.
Verder raad ik iedereen aan om de 1 en 2 sterren te lezen zodat je weet wat je verwachten kan van service en vooral wat voor machines je daar NIET moet kopen.
Verder zou ik als ze die dingen veranderen hier blijven kopen maar tot dan, helaas
Heb daar meerdere dingen besteld en bij de bestelling werd het al in 2 delen gesplitst zonder aangegeven van reden.
Ok, moet maar. Is wel 10 euro extra porto!
Eerste deel prima geleverd.
Tweede deel geeft zending vervolg aan, onderweg beschadigd, retour afzender.
Beloofde 1 tot 3 werkdagen waren natuurlijk al voorbij.
Zoek tel nr, bah niet te vinden. Dan baal ik al want dat is klantonvriendelijk. Zo van, voor zijkers aan de telefoon hebben we geen tijd. Mijn gedachtegang natuurlijk

Stuur contactformulier met de vraag of ze wachten tot de zending terug is of gelijk een andere sturen, gezien hoe lang alles dan gaat duren.
Antwoord.Wat vervelend dat het beschadigd is, we wachten tot het retour is.
De beschadiging, daar kan HBM natuurlijk niets aan doen maar als hij toch retour komt zou het klantonvriendelijk zijn gelijk een andere te sturen.
De schade is tussen hbm en post nl, daar ben ik geen partij in.
Vreemd genoeg staat drie dagen later een grote en te zware doos op mijn stoep. Kon die dus niet weigeren.
Open gemaakt, kompleet verscheurde verpakking, karton en styropor met daaronder twee! 12 volt luchtcompressors, heb er maar één besteld en betaald.
De beide compressors verder compleet in tas. Leken onbeschadigd tot ik er bij één een scheur in de plastic luchtfilter afdekking zag. Andere tip top.
Dan komt gewetensvraag, meld ik dat er twee gestuurd zijn? Waarschijnlijk wordt het nooit opgemerkt.
Maar ik ben zo, het is niet van mij, heb er niet voor betaald dus moet het melden.
Dan volgt een hele lange briefwisseling.
Op de vraag waarom de zending gedeeld is kreeg ik volgens mij een smoes als antwoord, we doen dat omdat dat deel makkelijker beschadigd raakt, zoals u gemerkt hebt ook gebeurt is.
Mijn vraag daarna, als u dat weet waarom dan niet beter verpakt, kwam geen reactie.
Denk dat zendingen gedeeld worden omdat hbm niet alles zelf levert, dit baseer ik de reactie van de klantenservice, vreemd dat het pakket toch bij u is aangekomen, ik vermoed dat De Leverancier toch een tweede poging gedaan heeft om te versturen. En de 2e doos ziet er heel anders uit, geen adres geen nota allen barcode.
Heb eerst nog aangeboden dat de beschadigde hier voor reserve onderdelen mocht blijven
Hbm heeft foto's gevraagd en of de beschadigde nog werkt om te bepalen of ik hem mocht houden. Weer eerlijk geantwoord, Ja hij werkt nog en ik ben bereid om hem voor de restwaarde over te nemen. Bied 50 euro aan temeer hij voor jullie onverkoopbaar is en ook transport kosten daar bij komen, moet afgehaald want ik ga niet 5 km op de fiets met 20kg achterop naar de post.
Dan worden ze een beetje pissig, mag van de salesmanager niet onder 75 euro.
Ok ik ook pissig, haal maar op, 25 euro onderzoekkosten plus 10 euro verpakking kosten, graag eerst overmaken aub.
Ook ga ik na 7 dagen 5 euro opslagkosten per dag berekenen tot de waarde van de compressor berijkt is waarna hij mijn eigendom wordt.
Nu weet ik hoe snel men daar werkelijk op mails kan reageren. Ok na nog maals overleg nemen we uw aanbod van 50 euro graag aan.
Al met al een goede afloop en een leuk verhaal maar eelijk gezegd zit ik niet op dit soort dingen te wachten, kost tijd en ergenis. Ik ga veel liever naar een winkel en loop met MIJN spullen de deur uit.
En als je denkt dat ik er een slaatje uit sla en ze afpers, word wakker. Inkoopprijs - retour - behandeling, beschadigd, geen originele verpakking meer, is dat nog verkoopbaar? Gaat het naar een retour opkoper wordt er per kg afgerekend.
Eerlijk ze mogen blij zijn met 50 euro
Iemand nog interesse in een 12 volt 300 liter compressor voor 100 euro



Geef hbm 1 ster vanwege het niet tel. berijdbaar zijn en het splitsen van zending zonder opgaven van reden.
Verder raad ik iedereen aan om de 1 en 2 sterren te lezen zodat je weet wat je verwachten kan van service en vooral wat voor machines je daar NIET moet kopen.
Verder zou ik als ze die dingen veranderen hier blijven kopen maar tot dan, helaas
