(Gebrek aan) vacuüm throttlebody Range Rover Classic 3.9 EFI
Geplaatst: zo 25 apr 2021, 13:03
Goedendag,
Heb al veel met jullie meegelezen en info kunnen gebruiken, maar loop nu tegen een probleempje aan waar ik volgens mij nog niets over heb gelezen.
Ik heb een Range Rover Classic 3.9 EFI, waarbij ik de nokkenas net vervangen heb, en daarbij eigenlijk heel veel van de rommeligheid van vorige onderhoudsbeurten etc aan het opruimen ben. Heb ook de ontstekingsmodule en ontstekingsvervroeging vervangen, oliepomp vernieuwd etc etc.
Klopt het dat de ontstekingsvervroeging op het vacuüm pieletje op de throttlebody moet worden aangesloten? Ik heb niet het gevoel dat er vacuüm geleverd wordt vanuit deze aansluiting. Kan ik deze gewoon van bovenaf met iets duns doorsteken, of sloop ik dan wat? Of kan ik de vacuüm vervroeging op een andere vacuüm uitgang aansluiten?
Groet,
Jeroen
Heb al veel met jullie meegelezen en info kunnen gebruiken, maar loop nu tegen een probleempje aan waar ik volgens mij nog niets over heb gelezen.
Ik heb een Range Rover Classic 3.9 EFI, waarbij ik de nokkenas net vervangen heb, en daarbij eigenlijk heel veel van de rommeligheid van vorige onderhoudsbeurten etc aan het opruimen ben. Heb ook de ontstekingsmodule en ontstekingsvervroeging vervangen, oliepomp vernieuwd etc etc.
Klopt het dat de ontstekingsvervroeging op het vacuüm pieletje op de throttlebody moet worden aangesloten? Ik heb niet het gevoel dat er vacuüm geleverd wordt vanuit deze aansluiting. Kan ik deze gewoon van bovenaf met iets duns doorsteken, of sloop ik dan wat? Of kan ik de vacuüm vervroeging op een andere vacuüm uitgang aansluiten?
Groet,
Jeroen