Situatie:
Bij schakelen van 1 naar 2 raspt de bak in 2 behoorlijk. Een schrapend geluid, geen geratel. Dat geratel is er echter wel bij 2-3 en 3-4. Achteruit geen probleem. Eenmaal in de versnelling dan blijft hij er in.
Achtergrond:
De auto is rijdend weggezet maar de problemen werden wel meer en meer merkbaar. Ik hikte nogal tegen het project aan omdat de auto vaak niet lang in de werkplaats kan staan en dan weer naar de stalling moet. Een hoop organisatorisch gedoe en dus niet geschikt voor grote projecten. Nu wil ik graag de auto in topconditie aanbieden voor keuring en dan natuurlijk met een betrouwbare auto onderweg zijn.
Analyse:
Lastig vast te stellen terwijl de bak onder de auto zit is of het alleen speling en slijtage is, of dat er meer aan de hand is. De bak moet er dus af. Ik wil de auto rijdend houden en we hebben nog wat meer van dat groene spul, dus een reserve bak in het rek is niet verkeerd.
Aanbevelingen:
Daar hoop ik op jullie steun

- Wie heeft er nog een LT76 bak ter overname (gereviseerd heeft de voorkeur, anders doe ik dat zelf als Coronaproject) --> Graag via PB
- Waar koop ik het best de onderdelen?
- Waar vind ik de speciale gereedschappen (bijv dop voor kroonmoer) nodig voor de klus?
Alvast hartelijk dank voor jullie input.