Misschien kom ik dan weer wat pre-defenderoids tegen onderweg.
Dat is tegenwoordig wel een zeldzaamheid.
En ik ..... ga zo testen of het echt zo nat is buiten.

Want met dit weer

Ik heb daar ook al eens met een scheef oog naar gekeken.Crazy-G schreef:dus daar even een halve krul van af geslepen, man wat scheelt dat een herrie,
Gert-Jan
haha , heb je enig idee waarom die krul eraan zit ??Crazy-G schreef:In het kader van "Wat heb jij vandaag gedaan?"
Ik heb onder de Lightweight nieuwe Parabooltjes, compleet met alle bouten, moeren, shackles en bussen geplaatst aan de voorzijde, achter een paar weken terug al gedaan.
Overigens was het geen overbodige luxe want de bussen in het chassis waren zeg maar "goed opgebruikt", maar geen schade aan het chassis, nieuwe (gewone rubberen) bussen d'r in geperst en voila.
Enige waar ik tegenaan liep was dat de zogenaamde Military Wrap aan de voorzijde in de dumb iron boven tegen het chassis aan kwam (was bij de oude parabolen ook al zo) dus daar even een halve krul van af geslepen, man wat scheelt dat een herrie, was wel geen eend maar toch, hij veert nu ook aan de voorzijde soepeler en is op een hobbelige weg angstwekkend stil.
Gert-Jan
Ja, Ja, ik weet het, maar de korstmossen rondom, heb ik laten zitten.sjaak109 schreef:......
marc,marc.marc. jij natuurbeul. denk je er wel om dat je nu niet co2 neutraal meer bent.
Crazy-G schreef:Goh Gerben, weet jij wel waarom die krul er aan zit? Waarschijnlijk niet dus.
Dat was een normale modificatie alleen voor militaire voertuigen, op civiele horen/hoeven die helemaal niet te zitten, als je de wagen normaal gebruikt is de kans op breken van het hoofdblad vrijwel nihil, militaire voertuigen hadden ze omdat je bij het gebruik in oorlog omstandigheden nogal eens erg ruig met het spul omgaat en de kans op breken daar ook vele malen groter is als bij civiel gebruik en je dan in een noodsituatie jezelf nog onveiligheid kunt brengen.
Die hele militaire krul heeft bij normaal (m.n. civiel) gebruik dan ook weinig tot geen zin want kans op breuk is gewoon ontzettend klein tot niet aanwezig. Als de veer al breekt heb je je wagen niet goed onderhouden en de boel gewoon laten verrotten anders kan dat gewoonweg niet.
Ik ben van beroep vrachtwagen monteur geweest bij DAF Amsterdam in de tijd dat vrachtwagens nog met echte veren reden, namelijk bladveren en ik kan je vertellen, daar zat geen extra krul om het veeroog ter verzekering van wat dan ook en geloof me, die mannen gingen niet echt zuinig om met hun spullen.
En ja, laten we vooral een stuk uit de versteviging van het chassis slijpen, dat is een slimme oplossing want als daar iets afbreekt dan heeft die militaire krul echt zin, duhh.
Maar goed, ik heb een weloverwogen en zeer veilige keuze gemaakt en ben er van overtuigd dat het nooit een probleem op gaat leveren.
Als jij daar anders over denkt, helemaal prima, maar ik heb het idee dat jij zelf de achterliggende gedachte van die extra krul niet helemaal kunt bevatten.
Zoek eens een paar plaatjes op internet van moderne bladveren en je zult zien dat alleen de leveranciers van extreme vering als OME en zo soms een extra krul gebruiken en de rest dus allemaal niet en zelfs OME bij normale vervangingsveren niet.
Ergo, alleen nuttig bij extreem gebruik en aangezien ik rij als een ouwe lul met maximaal 80 km/u over de weg en er nooit het terrein mee in ga dus dikke kans dat . . . . . . ik nooit problemen ga ondervinden.
Zelfs mijn extreem zwaar uitgevoerde Sankey trailer heeft geen extra krul ter beveiliging.
I rest my case.
Gert-Jan.
't Heeft geholpen, vanmorgen was mijn inmiddels witte dak nog witter.Marc-my-Words schreef:Ja, Ja, ik weet het, maar de korstmossen rondom, heb ik laten zitten.sjaak109 schreef:......
marc,marc.marc. jij natuurbeul. denk je er wel om dat je nu niet co2 neutraal meer bent.
Weet dat korstmossen heel goede luchtverontreinigings-indicateurs zijn.
Bovendien zorgt zo'n mooi "wit" dak weer voor een heleboel extra reflectie.
Je moet wat doen om het smeltende poolijs en de zwart wordende gletsjers te compenseren.
Dus draag ik toch weer bij aan het bestrijden van dit soort langgerekte herfst ... geef mij maar winter.
man man man wat ben je druk.sjeroens schreef:Zo, ik mag weer met de s3 rijden (08/82).
Meteen maar een nieuwe startmotor besteld, de ouwe originele ging moeilijk rond als ie een tijdje stil had gestaan. Meteen een powerlite gekocht. Ook nieuwe kabels (35mm2) besteld zodat daar ook geen weerstand in zit. Moet alleen nog kijken hoe dat ik hem ga aansluiten. Deze startmotor heeft een eigen solenoid dus ik denk dat de de ouwe s3 maar oversla en ga gebruiken als startrelais.
Ook de achterdeur en bestuurdersdeur van nieuwe cilinders voorzien, nu zijn het dezelfde sleutels. Bijrijdersdeur zit geen sleutelslot.(wel alvast dezelfde cilinder erbij). Ook nog een tochtstrip op de deur geplakt (ondanks nieuwe deurrubbers), Hopelijk minder tocht in mijn nek.
Net een nieuw zij raampje laten snijden voor de hardtop (oude was gescheurd door een engelse greenlane tak die van links kwam...). die kan er van het weekend ook in.
J.
naaah is het niet,geluid komt onder mijn cubbybox vandaan. daar waar allerlei assen draaien en de versnellings- bak zit.sjeroens schreef:sjaak, ik zat trouwens nog te denken:
Als ik mijn ruitenwissers aanzet in de 101 komt er na een tijdje ook gekwaak uit. Ik heb in de stangen (die door buizen heen lopen) al eens kruipolie gespoten en toen was het weg.
Misschien dat 1 zo'n stang resoneert in jouw s3 door trilling motor. Misschien is het de moeite waard om eens te proberen om er wat vet in te spuiten.
J.