hard kloppend geluid 300tdi
Geplaatst: do 12 apr 2018, 21:05
Hallo,
Op dit moment zijn wij met onze Defender 300tdi uit 1998 in Georgië met een ontzettende taalbarriere. De motor begon met het maken van een kloppend geluid bij het starten. Dit duurde vier dagen (we rijden gem. 150km per dag) en op de vijfde dag werd het ineens ontzettend veel erger en was het geluid ook aanwezig (extreem hoorbaar) tijdens het rijden. Het geluid gaat gelijk op met de toerenteller.
Zijn ermee naar een garage geweest en 1 van de dieselinjectoren bleek verstopt. Dit probleem is verholpen. Vervolgens bleken de valve caps geen caps meer te zijn maar ringetjes dus die waren redelijk versleten en zijn vervangen. 1 van de tuimelaars was ook flink versleten dus die is ook vervangen en er bleken pushrods kromgetrokken te zijn, dit is ook gemaakt (rechtgebogen door de plaatselijke smederij, dus maar meteen nieuwe besteld). Vervolgens de motor opnieuw gestart en het geluid was er nog steeds..... Verder komt er nu ook witte rook uit de uitlaat (niet uit de olievuldop)
Is er iemand die ons kan vertellen waar dit mogelijk aan kan liggen en hoe we daarachter kunnen komen? De lokale mensen beweren op dit moment alleen maar dat de motor eruit moet en helemaal uit elkaar moet. Dit zonder een duidelijk plan/aanpak, dus dat wordt hem in ieder geval niet voordat we meer duidelijkheid hebben.
Alle tips zijn welkom op dit moment, zelf al flink via internet gezocht en alle fora afgestruind...
Willemijn
Op dit moment zijn wij met onze Defender 300tdi uit 1998 in Georgië met een ontzettende taalbarriere. De motor begon met het maken van een kloppend geluid bij het starten. Dit duurde vier dagen (we rijden gem. 150km per dag) en op de vijfde dag werd het ineens ontzettend veel erger en was het geluid ook aanwezig (extreem hoorbaar) tijdens het rijden. Het geluid gaat gelijk op met de toerenteller.
Zijn ermee naar een garage geweest en 1 van de dieselinjectoren bleek verstopt. Dit probleem is verholpen. Vervolgens bleken de valve caps geen caps meer te zijn maar ringetjes dus die waren redelijk versleten en zijn vervangen. 1 van de tuimelaars was ook flink versleten dus die is ook vervangen en er bleken pushrods kromgetrokken te zijn, dit is ook gemaakt (rechtgebogen door de plaatselijke smederij, dus maar meteen nieuwe besteld). Vervolgens de motor opnieuw gestart en het geluid was er nog steeds..... Verder komt er nu ook witte rook uit de uitlaat (niet uit de olievuldop)
Is er iemand die ons kan vertellen waar dit mogelijk aan kan liggen en hoe we daarachter kunnen komen? De lokale mensen beweren op dit moment alleen maar dat de motor eruit moet en helemaal uit elkaar moet. Dit zonder een duidelijk plan/aanpak, dus dat wordt hem in ieder geval niet voordat we meer duidelijkheid hebben.
Alle tips zijn welkom op dit moment, zelf al flink via internet gezocht en alle fora afgestruind...
Willemijn