Pagina 1 van 1

Heavy duty clutch Defender "zin of onzin"

Geplaatst: vr 19 jan 2018, 20:15
door megamannen
Ik ben bezig om de versnellingsbak te verwijderen i.v.m. lekke kering tussen motorblok en versnellingsbak.
Wil preventief gelijk koppeling vervangen en drukgroep.
De boel ligt toch open nu.

Zag bij Paddock zowel normale clutch als heavy duty staan.
Zou dit alleen nuttig zijn als je regelmatig een flinke aanhanger trekt of zouden er nog andere voordelen zijn?
Iemand hier toevallig ervaring mee?

http://www.paddockspares.com/parts-and- ... 00tdi.html

Het gaat om een Ninety uit 1985 2,5D NA.

Groet Laurens

Re: Heavy duty clutch Defender "zin of onzin"

Geplaatst: vr 19 jan 2018, 22:08
door Marc-my-Words
Laurens,

Mij lijkt dat je in de eerste plaats moet kijken naar de "leverancier" van het te koppelen koppel.
Je zegt een 2,5 NA diesel .... die levert lang niet het koppel van een 300Tdi of Td5, en nog minder dat van een opgepepte Td5.

Dus trek zelf je conclusie.

Re: Heavy duty clutch Defender "zin of onzin"

Geplaatst: za 20 jan 2018, 21:06
door lucasvanlierop
Ik hoop het je dit jaar te kunnen vertellen, ik ben bezig met ombouw naar elektrisch en daar heb je niet zozeer meer koppel maar wel heel direct (max koppel 50-4000rpm). Mijn partner in deze conversie raadde me aan om dan maar de zwaarste koppeling te nemen.

Re: Heavy duty clutch Defender "zin of onzin"

Geplaatst: zo 21 jan 2018, 16:39
door Marc-my-Words
Lucas,
Met zo'n koppel-range hoef je niet veel te schakelen en dus is dan bijna een klauwkoppeling al genoeg, een extra heavy kan dus geen kwaad, je hoeft geen subtiele schakelmomenten.