Pagina 1 van 1

vacuum pomp voor rembekrachtiging

Geplaatst: do 27 jul 2017, 16:45
door Grumpy Old Sil
Heren, (en dames),
ik ben dringend op zoek naar een betaalbaar vacuumpompje (bijv. pierburg) om bij een Santana 2,5 NA bij te zetten. Ding remt nu voor geen meter. Iemand wat op de plan liggen of een idee waar ze te vinden?
Zit zelf in Gambia en krijg hier niets gevonden.

Re: vacuum pomp voor rembekrachtiging

Geplaatst: do 27 jul 2017, 18:11
door GatheRRoveR
Heb zelf geen ervaring met de versterkers, met het bedrijf wel.
Communiseren correct en wat ik er besteld heb was ronduir goed.
Komt de link:
https://www.carbuildersolutions.com/uk/brake-servos

Re: vacuum pomp voor rembekrachtiging

Geplaatst: do 27 jul 2017, 19:10
door GatheRRoveR
Uhm, 2.5na heeft toch een vacuum pomp?
http://www.paddockspares.com/catalogsea ... /?q=Err535

Re: vacuum pomp voor rembekrachtiging

Geplaatst: do 27 jul 2017, 21:56
door Wim Janssen
Ik verkoop nog steeds de Hella elektrische vacuumpompjes welke steeds succesvol ingezet worden. Maar een 2.5 NA heeft toch inderdaad een vacuumpomp.

Re: vacuum pomp voor rembekrachtiging

Geplaatst: do 27 jul 2017, 22:54
door Grumpy Old Sil
Sorry mensen, maar deze Santana heeft geen vacuumpomp. Er zat eens spaanse vacuumpomp gemonteerd boven de dynamo.

Re: vacuum pomp voor rembekrachtiging

Geplaatst: vr 28 jul 2017, 00:40
door GatheRRoveR
Grumpy Old Sil schreef:Sorry mensen, maar deze Santana heeft geen vacuumpomp. Er zat eens spaanse vacuumpomp gemonteerd boven de dynamo.
Is het niet het meest simpel om de originele te gebruiken?
Denk dat dat de meest goedkope oplossing is... :?:

Re: vacuum pomp voor rembekrachtiging

Geplaatst: vr 28 jul 2017, 09:27
door piet_g
nou ja, als je een elextrish pompje vind, dan kun je die er gewoon inzetten. geen idee hoe makkelijk santana onderdelen te vinden zijn, maar zeker om snel weer goed te kunnen remmen kun je ook een ander pompje vinden.

ondanks dat de 2.5 een vacuum pomp heeft zie je dat de nodige mensen toch een electrisch pompje verkiezen omdat dat net wat sneller werkt. zeker als je snel een paar keer achter elkaar moet remmen. maar goed. ik zelf heb er nog geen probleem mee gehad.

Re: vacuum pomp voor rembekrachtiging

Geplaatst: vr 28 jul 2017, 14:52
door Grumpy Old Sil
Heb al geprobeerd om er een originele op te zetten. Binnen in beneden zit het net wat anders dan bij een LR 2.5 NA. Pompje kan er dus niet in. Dacht het ook even er in te zetten ja lukt dus niet. Electrische pompjes die continue meedraaien zijn er al 2 doorheen gegaan. Vandaar dat ik iets mechanisch zoek omdat dat er oorspronkelijk ook op zat.

Re: vacuum pomp voor rembekrachtiging

Geplaatst: vr 28 jul 2017, 15:40
door sjaak109
heb even gezocht,
maar heb je hier wat aan?

http://83.81.85.72/De%20109S3.html

stukkie naar beneden bladeren. iets met een peugot 205 pompje

Re: vacuum pomp voor rembekrachtiging

Geplaatst: za 29 jul 2017, 15:19
door Grumpy Old Sil
Zo'n pompje zoek ik ja. De mechanische dan. Maar dingen zijn nog aardig aan de prijs. :?

Edit: er is er eentje onderweg momenteel :!:

Re: vacuum pomp voor rembekrachtiging

Geplaatst: za 29 jul 2017, 16:50
door GatheRRoveR
Ik heb wel eens gelezen dat ze de electrische pompen aansturen via het remlicht.
Zou snelgenoeg onderdruk leveren en ze draaien niet aldoor.

Re: vacuum pomp voor rembekrachtiging

Geplaatst: za 29 jul 2017, 17:53
door veetee
GatheRRoveR schreef:Ik heb wel eens gelezen dat ze de electrische pompen aansturen via het remlicht.
Ik ook, en wel in het linkje van Sjaak, hierboven ... :mrgreen:

Re: vacuum pomp voor rembekrachtiging

Geplaatst: zo 30 jul 2017, 00:12
door GatheRRoveR
veetee schreef:
GatheRRoveR schreef:Ik heb wel eens gelezen dat ze de electrische pompen aansturen via het remlicht.
Ik ook, en wel in het linkje van Sjaak, hierboven ... :mrgreen:
Zou het echt :?: Afbeelding

Re: vacuum pomp voor rembekrachtiging

Geplaatst: wo 30 aug 2017, 17:15
door exfietser
heb even gezocht,
maar heb je hier wat aan?

http://83.81.85.72/De%20109S3.html

stukkie naar beneden bladeren. iets met een peugot 205 pompje

Hee dat is mijn website. (Die ik nodig moet updaten.) Dat pompje heb ik geloof ik nog ergens liggen. Ook de elektrische vacuümpomp heb ik nog ergens liggen. Beide werkten deze pompjes uitstekend. De elektrische pomp alleen aanschakelen als het nodig is. Dus via de remlicht schakelaar met een relais. De pomp heeft zeer snel vacuüm. Daardoor een vrij hoge aanloopstroom die de remschakelaar kan verbranden. Pomp is niet gemaakt om continu te draaien. Dan is hij na een aantal jaren op. De mechanische pomp draait wel continu maar mag niet op een te hoog toerental. Dan draait hij ook na een half jaar in de soep. Een kennis had dat pompje gekoppeld aan de 24 volt dynamo in zijn s3 ambu. Die kon elk half jaar een nieuw membraan plaatsen omdat dat stuk gedraaid was. De verhouding van de pully's was bij hem helemaal verkeerd. Bij mij heeft dat pompje heel jaartjes heel wat kilometers gemaakt en het ligt nu te slapen omdat ik een 2,5NA met ingebouwde vacuümpomp heb geplaatst.