Rover 3500 EFI - Vermorgenverlies na oliewissel
Geplaatst: vr 26 feb 2016, 13:15
Dag Allen,
Ik ben nieuw op dit forum! Een jaartje geleden heb ik een Rover SD1 Vitesse gekocht (3500 Efi motor) in zeer goede staat. Ik ben me ervan bewust dat ik op een Land Rover forum zit
maar deze rover motor is dacht ik net dezelfde als die uit de Land Rovers.
Enkele maanden heb ik voor de eerste maal de olie en oliefilter vernieuwd. Sindsdien heb ik heel wat verlies aan vermogen. Tijdens de acceleratie houdt hij zich verschillende malen in (binnen een bepaalde versnelling kan dit bijvoorbeeld 3 tot 7 maal voorkomen op 5 seconden. Gas -> inhouden -> gas -> inhouden... ). Precies alsof er iets verstopt zit ofzoiets. De motorolie die ik gebruikt heb is een minerale 20W50 olie. Na enig opzoekwerk heb ik dan besloten een additief voor hydraulische kleppen toe te voegen aan de motorolie. Dit heeft het probleem voor een paar honderden Km opgelost. Sindsdien is het probleem terug...
Zou het kunnen dat de motorolie te dik is? Deze lijkt me nochtans wel geschikt voor de motor. Ik ben nu aan het overwegen om een Castrol Edge 10W60 vol-synthetisch te gebruiken maar ik twijfel of dit verstandig is. Ik weet niet welke motorolie de auto gewoon is. Ik heb ook schrik voor olielekken met deze dunne olie.
Weet iemand hier raad mee?
Alvast bedankt!
Groetjes
EmHe
Ik ben nieuw op dit forum! Een jaartje geleden heb ik een Rover SD1 Vitesse gekocht (3500 Efi motor) in zeer goede staat. Ik ben me ervan bewust dat ik op een Land Rover forum zit

Enkele maanden heb ik voor de eerste maal de olie en oliefilter vernieuwd. Sindsdien heb ik heel wat verlies aan vermogen. Tijdens de acceleratie houdt hij zich verschillende malen in (binnen een bepaalde versnelling kan dit bijvoorbeeld 3 tot 7 maal voorkomen op 5 seconden. Gas -> inhouden -> gas -> inhouden... ). Precies alsof er iets verstopt zit ofzoiets. De motorolie die ik gebruikt heb is een minerale 20W50 olie. Na enig opzoekwerk heb ik dan besloten een additief voor hydraulische kleppen toe te voegen aan de motorolie. Dit heeft het probleem voor een paar honderden Km opgelost. Sindsdien is het probleem terug...
Zou het kunnen dat de motorolie te dik is? Deze lijkt me nochtans wel geschikt voor de motor. Ik ben nu aan het overwegen om een Castrol Edge 10W60 vol-synthetisch te gebruiken maar ik twijfel of dit verstandig is. Ik weet niet welke motorolie de auto gewoon is. Ik heb ook schrik voor olielekken met deze dunne olie.
Weet iemand hier raad mee?
Alvast bedankt!
Groetjes
EmHe