Pagina 1 van 1

3.9 V8 revisie of ruil?

Geplaatst: do 29 okt 2015, 08:40
door AndréM
Goede morgen,

Na een dikke 10 jaar van vele modderpoelen, zware aanhangers en andere uitdagingen heeft mijn v8tje de geest gegeven. 2 drijfstanglagers einde oefening, krukas niet zo mooi meer, cilinderwand aardig gekrast etc... Blok is nu uit de auto en bij nadere inspectie en demontage op de intensive care is de conclusie dat hij wel op is... :cry: :cry:

Dan de vraag; wat nu..

Gebruikt blok ergens vandaan halen zie ik niet zo zitten. Vaak zijn ze ( heb ik van horen zeggen ) in nagenoeg dezelfde staat; slecht.

Resterende opties zijn dan; het blok naar een lokaal ( noord NL ) revisiebedrijf brengen, blok van een bekende NL LandRover onderdelen leverancier betrekken of mij wenden tot Engelse revisiebedrijven gespecialiseerd in LR voor een ruil onderblok.

Ook bij mij groeien de euries uiteraard niet op de rug of in de tuin dus wat zouden jullie doen? Iemand hier een mening over? Ervaringen?

Re: 3.9 V8 revisie of ruil?

Geplaatst: do 29 okt 2015, 09:17
door Benlaro
Bij Turner koop je de onderblokken al voor een 1250 pond.

http://turner-engineering.co.uk/html/V8blocks.html

Maar dan zal je ook nog een nieuwe krukas moeten hebben.
je kan vaak ook een volledig onderblok met krukas en nokkenas kopen.
Dan heb je ook gelijk nieuwe zuigers enz.

Ligt er ook aan of je de rest kan hergebruiken.

Als je de boel laat reviseren ben je ook zo een paar duizend eurotjes kwijt.

3.9 blokken zijn nog wel te vinden tweedehands, maar ja, dan weet je nooit wat je krijgt

Re: 3.9 V8 revisie of ruil?

Geplaatst: do 29 okt 2015, 17:37
door Marijn & Simba
Je moet een beetje mazzel hebben. Ze zijn of bij 300.000 op de klok nog goed of bij 125.000 al helemaal op.
Voornaamste is dat je weet hoe er mee gereden is, en dat kan je van een blok van minstens 18 jaar oud gewoon niet weten. Helaas.
Onze V8 loopt als een zonnetje, met 230.000 op de klok. Mocht die ooit de geest geven schrijf ik waarschijnlijk de V8 af en moet er ergens nog een 300tdi opduiken of een leuke td5 die er met wat passen en meten wel in te krijgen is. Al vermoed ik dat het met slijtage wel meevalt met nog geen 3000km per jaar :)
Reviseren is geen heksenwerk, maar als het na 25.000 km toch niet goed genoeg was wordt t wel duur.

Gereviseerde kopen van een club als Turner, of een ander bedrijf geeft je in ieder geval de garantie dat er gekwalificeerde handjes aan gewerkt hebben.
Tja, dat kost geld... en hopelijk een langere gebruikstijd. Maar niemand heeft ooit gezegd dat autorijden en hobbies gratis zijn, toch?

Als je twijfelt over naar een diesel overstappen, eerlijk gezegd, dat zou ik doen. Zuiniger, sterker en betrouwbaarder. Doorgaans.

Re: 3.9 V8 revisie of ruil?

Geplaatst: za 31 okt 2015, 10:23
door Gast
Overstappen naar diesel is geen optie, zo eentje heb ik al :mrgreen:

Heb wat info opgevraagd bij RPI, ACR en Turner. Prijzen vergelijkbaar al zijn de specs wat wisselend, dat wel. Alleen onze NL-leverancier zit beduidend lager. Rest te duur of een kwaliteitskwestie?

Re: 3.9 V8 revisie of ruil?

Geplaatst: vr 18 dec 2015, 10:51
door AndréM
Uiteindelijk via NL leverancier een onderblok betrokken... Snelle levering, goede service en blok zag er goed uit.

Blok zit inmiddels weer in de auto.