RRC, Positie 200tdi motorsteunen
Geplaatst: ma 01 jun 2015, 20:48
Hallo,
Ik ben bezig met een '76er range rover classic waar de vorige eigenaar een 200tdi in heeft gezet. Omdat ik het chassis binnenkort wil laten poedercoaten ben ik het een en ander aan het controleren. Met de nieuwe tussenbak en motor rubbers zie ik echter dat hij de motorsteunen wat te ver naar voren erin heeft gelast waardoor de motor rubbers toch wel erg onder spanning staan.
Ik wil dit graag corrigeren en heb het internet afgezocht naar maatvoering (positie) voor de motorsteunen, maar zonder succes. Tevens zie ik dat de motor ten opzichte van het chassis best een steile hoek naar boven maakt vanaf de tussenbak. Ik meet ongeveer 6 graden stijging ten opzichte van het horizontale deel van de chassisbalken (midden chassis). Aangezien ik geen referentie heb, zegt me dat verder natuurlijk niet veel... Overigens zijn de motorsteunen wel weer horizontaal ingelast waardoor de rubbers al 6 graden onder spanning staan. De LT230 hangt achter in VM rubbers (NTC3242 & NTC7270) de 200tdi hangt voor in 200tdi rubbers (ANR2488)
Wie kan mij aan informatie helpen? Ik kan het probleem op verschillende manieren corrigeren, dus hieronder wat manieren/ vragen.
-Wie heeft er informatie over de maatvoering van de 200tdi motorsteunen in de RRC, foto's/ tekeningen?
-Wie kan de hoek (digitaal) meten tussen de kop van een 200tdi en het middendeel van het chassis?
-Zijn de motorsteunen normaal gezien onder een hoek ingelast?
Alle info welkom!
Gr Michael
Ik ben bezig met een '76er range rover classic waar de vorige eigenaar een 200tdi in heeft gezet. Omdat ik het chassis binnenkort wil laten poedercoaten ben ik het een en ander aan het controleren. Met de nieuwe tussenbak en motor rubbers zie ik echter dat hij de motorsteunen wat te ver naar voren erin heeft gelast waardoor de motor rubbers toch wel erg onder spanning staan.
Ik wil dit graag corrigeren en heb het internet afgezocht naar maatvoering (positie) voor de motorsteunen, maar zonder succes. Tevens zie ik dat de motor ten opzichte van het chassis best een steile hoek naar boven maakt vanaf de tussenbak. Ik meet ongeveer 6 graden stijging ten opzichte van het horizontale deel van de chassisbalken (midden chassis). Aangezien ik geen referentie heb, zegt me dat verder natuurlijk niet veel... Overigens zijn de motorsteunen wel weer horizontaal ingelast waardoor de rubbers al 6 graden onder spanning staan. De LT230 hangt achter in VM rubbers (NTC3242 & NTC7270) de 200tdi hangt voor in 200tdi rubbers (ANR2488)
Wie kan mij aan informatie helpen? Ik kan het probleem op verschillende manieren corrigeren, dus hieronder wat manieren/ vragen.
-Wie heeft er informatie over de maatvoering van de 200tdi motorsteunen in de RRC, foto's/ tekeningen?
-Wie kan de hoek (digitaal) meten tussen de kop van een 200tdi en het middendeel van het chassis?
-Zijn de motorsteunen normaal gezien onder een hoek ingelast?
Alle info welkom!
Gr Michael