Even voorstellen en vraag over contactjes el. stoelverst.
Geplaatst: zo 09 nov 2014, 22:04
Hallo beste mensen.
Geen idee hoe het hier werkt, maar daar kom ik vast snel achter. na deze korte voorstelronde en vragen.
Na jaren van draaikonterij nu toch maar eens de knoop doorgehakt; Vandaag de trotse bezitter geworden van een mooie blauw gewrapte RRC. Foto volgt later.
1972, 3.5, 4 deurs, harddash, kloppend op kenteken, redelijke prijs. 't was even zoeken, maar heb m'n huiswerk goed gedaan, hoop ik... met dank aan Neef Henk.
M'n eerste Landrover, dus alles is voor mij nieuw.
Wel flink wat sleutelervaring in de klassieke italiaanse motorenhoek met oude Guzzi's, maar van een V2 naar een V8 is toch een ander ding. Al klinkt ie minstens net zo lekker al m'n Guzzi!
Heb er veel zin in om met de RRC aan de slag te gaan. Vooral de boel netjes werkend houden / verbeteren. Op termijn wil ik 'm ook helemaal netjes maken.
Maar op advies van Henk, (hier wel bekend) eerst maar eens een tijdje er in rijden, dan komen de wensen en waarschijnlijk ook de ellende vanzelf bovendrijven.
Een vraag; de stoelen zijn elektrisch verstelbaar en vanochtend werkte dat nog. (Je had gelijk Henk; het kan alleen maar stuk) Alleen werkt het nu al niet meer hahaa. Wel naar voren, maar niet meer naar achteren. Ik hoop niet dat die trend doorzet. Na wat speurwerk lijkt het me wijs om eerst de contactjes in de schakelaars te controleren en reinigen. Alleen; hoe krijg je de stelknopjes eraf en dat kastje open?
Verder de vraag of iemand mij kan vertellen of er bij een automaat ook een handmatige diff lock op zit. Ik zie alleen H N en L op het hendeltje staan. Of regelt die Automaat dat zelf?
Iemand nog tips voor een niet lekker werkende knipperlichtschakelaar. Hij blijft niet in de rechtsaf stand staan. Vervangen of repareren?
Ik beloof plechtig dat ik de volgende keer eerst het forum zal doorzoeken, maar ben nu even enthousiast, dus ben benieuwd.
Groeten,
Martijn Pompe
Noordwijkerhout
Geen idee hoe het hier werkt, maar daar kom ik vast snel achter. na deze korte voorstelronde en vragen.
Na jaren van draaikonterij nu toch maar eens de knoop doorgehakt; Vandaag de trotse bezitter geworden van een mooie blauw gewrapte RRC. Foto volgt later.
1972, 3.5, 4 deurs, harddash, kloppend op kenteken, redelijke prijs. 't was even zoeken, maar heb m'n huiswerk goed gedaan, hoop ik... met dank aan Neef Henk.
M'n eerste Landrover, dus alles is voor mij nieuw.
Wel flink wat sleutelervaring in de klassieke italiaanse motorenhoek met oude Guzzi's, maar van een V2 naar een V8 is toch een ander ding. Al klinkt ie minstens net zo lekker al m'n Guzzi!
Heb er veel zin in om met de RRC aan de slag te gaan. Vooral de boel netjes werkend houden / verbeteren. Op termijn wil ik 'm ook helemaal netjes maken.
Maar op advies van Henk, (hier wel bekend) eerst maar eens een tijdje er in rijden, dan komen de wensen en waarschijnlijk ook de ellende vanzelf bovendrijven.
Een vraag; de stoelen zijn elektrisch verstelbaar en vanochtend werkte dat nog. (Je had gelijk Henk; het kan alleen maar stuk) Alleen werkt het nu al niet meer hahaa. Wel naar voren, maar niet meer naar achteren. Ik hoop niet dat die trend doorzet. Na wat speurwerk lijkt het me wijs om eerst de contactjes in de schakelaars te controleren en reinigen. Alleen; hoe krijg je de stelknopjes eraf en dat kastje open?
Verder de vraag of iemand mij kan vertellen of er bij een automaat ook een handmatige diff lock op zit. Ik zie alleen H N en L op het hendeltje staan. Of regelt die Automaat dat zelf?
Iemand nog tips voor een niet lekker werkende knipperlichtschakelaar. Hij blijft niet in de rechtsaf stand staan. Vervangen of repareren?
Ik beloof plechtig dat ik de volgende keer eerst het forum zal doorzoeken, maar ben nu even enthousiast, dus ben benieuwd.
Groeten,
Martijn Pompe
Noordwijkerhout