Hoog of laag in de toeren?
Geplaatst: zo 19 okt 2014, 18:37
Hallo, ik ben een kersverse LR rijder en heb een mooie 88 series III 2.25 benzine aangeschaft.
Ik twijfel echter over het te hanteren toerental; hier en daar lees ik dat dit echte hoge toeren blokkies zijn, maar wat betekent dit in de praktijk?
Voorbeeld; wanneer je in de stad rijdt: 40km/u in z'n 4? Of juist op toeren houden in z'n 3?
Ander voorbeeldje: bij nemen van scherpe bocht in stad altijd terug naar 2e versnelling? Of kun je hem rustig in de derde versnelling terug laten vallen en daarna rustig gas erbij? Ook lees ik nog al eens over optrekken in z'n 2, is een diesel daar wellicht geschikter voor dan een benzine?
Ik krijg vrij veel tegenstrijdig advies, hopelijk kunnen jullie als ervaren LR rijders mij vertellen wat het beste is voor de motor/koppeling.
Nou, jullie lezen het.. Een echte rookie! Alvast dank voor jullie advies.
Tom
Ik twijfel echter over het te hanteren toerental; hier en daar lees ik dat dit echte hoge toeren blokkies zijn, maar wat betekent dit in de praktijk?
Voorbeeld; wanneer je in de stad rijdt: 40km/u in z'n 4? Of juist op toeren houden in z'n 3?
Ander voorbeeldje: bij nemen van scherpe bocht in stad altijd terug naar 2e versnelling? Of kun je hem rustig in de derde versnelling terug laten vallen en daarna rustig gas erbij? Ook lees ik nog al eens over optrekken in z'n 2, is een diesel daar wellicht geschikter voor dan een benzine?
Ik krijg vrij veel tegenstrijdig advies, hopelijk kunnen jullie als ervaren LR rijders mij vertellen wat het beste is voor de motor/koppeling.
Nou, jullie lezen het.. Een echte rookie! Alvast dank voor jullie advies.
Tom