Pagina 1 van 1

Range Rover Classic 4.6 met automaat.....vraagje

Geplaatst: zo 05 okt 2014, 14:24
door Wiel
Ben bezig met mijn project Range Rover Classic met een 4.6 en een automaat ZF4HP22, deze komt van een 3.9. Ik heb alles van einde krukas van de 3.9 omgezet behalve het vliegwiel omdat ik dan de krukas sensor kan gebruiken voor het signaal voor de Megajolt ontsteking. Beide vliegwielen zijn overigens identiek behalve het kransje voor de krukassensor. Heb de motor en bak in het losse onderstel liggen. Echter nou moet ik de koppelomvormer draaien zodat de gaten in de flexplate voor de boutgaten van de koppelomvormer komen te zitten maar deze laat zich zeer zwaar draaien! Als ik onder door het inspectiegat kijk dan zit de flexplate mooi recht dus zonder spanning. Heb gemeten, de koppelomvormer zit 5cm van de rand vliegwielhuis af vlgs werkplaatshandboek.
Hoort het zo dat het zo zwaar draait, of zie ik iets over het hoofd??

M.vr.gr.Wiel