Pagina 1 van 1

crew cab

Geplaatst: di 04 feb 2003, 11:55
door jan
Jan G.,Frank G,Frank en Eric bedankt voor jullie inbreng.Vanaf 1972 tot 1987 heb ik LARO gereden,de 88 Diesel en 109 6-cyl benzine. Ik ben nu toe aan een nieuwe auto en wil weer terug naar mijn "oude liefde".Omdat ik helemaal niet meer op de hoogte ben van wat er ( buiten het officiele circuit) te koop is doe ik nogmaals een beroep op jullie.
Stel dat ik in Belgie of Duitsland een 130 Crew Cab koop. Dit is er dan een met een "echt" bakje van 167 cm lang. Het laadvermogen is incl.eigen gewicht 3500 kg.
Die wil ik op een grijs kenteken hebben. Deze bovengenoemde 130 ,is dat eigenlijk een 127 ?? Wat moet ik er aan (laten) veranderen ?? De gegevens van RDW en douane zijn mij bekend,maar hoe pas je die toe op deze auto ??
Vast bedankt, Jan.

Re: crew cab

Geplaatst: di 04 feb 2003, 14:31
door ernst-jan
hallo jan

ik ben ook bezig geweest met een 130 uit duitsland.
de achter as moet 3"naar achteren verplaatst worden(steek wielen 127" standaard)
er is maar 1 bedrijf die voor landrover de achter as mag verplaatsen.
(hou er rekening mee dat ook de aandrijfas en de uitlaat aangepast dient te worden)
ik weet niet meer welk bedrijd dit was(kom ik later op terug)
de kosten waren ongeveer 3800 euro.
dan moest je wel zelf de achter deuren laadbak e.d. demonteren.
nu denk je het valt wel mee,nou nee de papieren moeten naar het land van herkomst gestuurd worden voor goed keuring van verlengen.
waneer deze papieren terug zijn mag er pas aan gelast worden.
daarna gaat de auto naar de RDW voor keuring en op kenteken gezet.
ik hoop dat je hier voldoende aan heb.
succes in iedergeval
Ernst-jan (ook eigenaar van een 130,maar wel in nederland gekocht)

Re: crew cab

Geplaatst: di 04 feb 2003, 15:52
door Frank
Er is een veel simpelere manier om de 'buitenlandse 130' op grijs kenteken te krijgen helemaal volgens de regels van het RDW.
Hiervoor kun je contact met ons opnemen namelijk daams4x4@planet.nl
Groeten Frank