Distributie 200TDI
Geplaatst: di 04 feb 2003, 11:34
Hallo iedereen,
Ben ik weer.. Ik had dat probleem met mijn 200TDI Defender.
Ik heb de boel losgehaald en de distriebutieriem voor de zekerheid maar vervangen. Echter wat mij opviel dat de oude dus inderdaad niet goed stond naar mijn mening. Met de pomp geblokkeerd staat de nokkenasaandrijving goed als ik uitga van het centerpuntje op het tandwiel, maar de krukaspully staa als ik uitga van een streepje op de pully met daarbij de tekst TDC (top center point?) Deze stond een 30 graden naar rechts dus ongeveer 1 a 2 tandje sop de riem. Klopt het dat dit TDC punt omhoog moet wijzen naar het pijltje. De spie van de as wijst da niet meer naar boven. Kan dit TDC punt op de pully verschuiven?
Bij het spannen meot je het geheel 2 maal volledig ronddraaien om opnieuw te kunnen spannen, moet dit gemakkelijk gaan of moet ik daarvoor echt kracht gebruiken?
Een heleboel vragen..
Alvast bedankt
Willem
Ben ik weer.. Ik had dat probleem met mijn 200TDI Defender.
Ik heb de boel losgehaald en de distriebutieriem voor de zekerheid maar vervangen. Echter wat mij opviel dat de oude dus inderdaad niet goed stond naar mijn mening. Met de pomp geblokkeerd staat de nokkenasaandrijving goed als ik uitga van het centerpuntje op het tandwiel, maar de krukaspully staa als ik uitga van een streepje op de pully met daarbij de tekst TDC (top center point?) Deze stond een 30 graden naar rechts dus ongeveer 1 a 2 tandje sop de riem. Klopt het dat dit TDC punt omhoog moet wijzen naar het pijltje. De spie van de as wijst da niet meer naar boven. Kan dit TDC punt op de pully verschuiven?
Bij het spannen meot je het geheel 2 maal volledig ronddraaien om opnieuw te kunnen spannen, moet dit gemakkelijk gaan of moet ik daarvoor echt kracht gebruiken?
Een heleboel vragen..
Alvast bedankt
Willem