Pagina 1 van 1
Autobedrijven : na 1 week
Geplaatst: za 01 feb 2003, 13:28
door Jurjen
Inmiddels zijn w.b. het onderzoekje naar Laro-autobedrijven 53 reacties ontvangen en verwerkt. Het gaat daarbij over 20 verschillende bedrijven. Zie :
[home.hccnet.nl]
Zou er ook behoefte zijn aan een verzameling RDW/grijs kenteken verhalen??
Jurjen
Re: Autobedrijven : na 1 week
Geplaatst: za 01 feb 2003, 16:25
door Gijs
Nou ja graag ben namelijk net de bezitter van een 110 SW die nog op grijskenteken moet. Ben inmiddels door de frequenter bezoekers van dit forum overtuigd van het feit dat ik dat zelf moet gaan doen. Maar kan zeker alle tips, ideeen en nuttige informatie gebruiken.
Re: Autobedrijven : na 1 week
Geplaatst: za 01 feb 2003, 21:12
door Rangie.
Vraag maar raak hoor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Re: Autobedrijven : na 1 week
Geplaatst: za 01 feb 2003, 22:30
door La Gomera
Hallo Jurjen,
Wat gebeurt er eigenlijk met de eind beoordeling van jouw test? Maak je die ook op de een of andere manier kenbaar aan de diverse garages? Zou denk wel goed zijn want dan kunnen ze er ook wat mee. Doen ze het van de hand met dat is allemaal gelul, dan bevestigen ze w.s. ook hun slechte beoordeling. Een goede garage zou proberen er ook lering uit te trekken.
Groeten, Henk.
Re: Autobedrijven : na 1 week
Geplaatst: zo 02 feb 2003, 10:16
door Jurjen
Eerste bedoeling is dat "nieuwkomers" in korte tijd een indruk kunnen krijgen van een bedrijf. Wat je na 50 reacties al ziet is dat de menigen over het algemeen niet ver uit elkaar lopen, soms wel (bijv. Chalberhoni)
Voor anderen is het onderzoekje een manier om hun (on) genoegen door te geven. Er zijn gewoon bedrijven die geen "liefde" voor Laro hebben, maar gewoon uit zijn op geld.(Autoblanco e.a.)
Ik hoop, dat dat soort bedrijven hun werk beter gaan doen of anders minder bezocht worden. In mijn prive-mail heb ik een paar uitgebreide horror verhalen ontvangen, daaruit blijkt wel dat sommige garages alleen maar geld willen zien, waar geen kwaliteit of service tegenover staat. Anderzijds zie je de mening over Ron B., daar kan je een newby ook rustig heensturen.
Een derde doel is wellicht het verzamelen van adressen, er duikt een enkele keer ook een voor mij onbekende naam op !
Verder weet ik niet of we een soort LARObedrijg van het jaar moeten uitroepen, graag jullie mening, 't is ook jullie mening in het onderzoekje!!
Jurjen
Re: wel eerlijk blijven
Geplaatst: zo 02 feb 2003, 11:12
door Disco
Alleen het feit dat mijn relaas bij ET te Coevorden niet is vermeld, vind ik als je opjectief wilt blijven toch wel vreemd.
In dien ik te vroeg aan het miepen ben omdat mijn reactie nog niet vermeld is mijn excuus.
Mijn relaas als nieuwling zocht ik een 88 vond een aardige bij ET.
Tijdens het omkeuren grijs/geel bij de rdw bleek de auto niet uit 1964 te zijn maar uit 1984.
De auto bleek omgekat te zijn.
Erwin wilde uiteraard niets meer weten niets omruilen geen geld terug etc.ect.
Na twee jaar te vergeefs procederen zonder ooit gereden te hebben ingeruild schade post +/- fl10000
Groeten Theo Kaufmann
Re: Autobedrijven : na 1 week
Geplaatst: zo 02 feb 2003, 11:19
door Aad Koene
Beste Jurjen,
Ik denk dat als je hulp of medewerking kan krijgen, van bijvoorbeeld de LRCH of Pagina.nl (Berry als je meeleest kun je misschien reageren), er goede mogelijkheden zijn om de gegevens gepubliceerd te krijgen dan wel door iedereen opgemerkt en gelezen kunnen worden.
Het samenwerken met bijvoorbeeld de eerder genoemden geeft een wat officieler karakter, waardoor de buitenwacht eerder vertrouwen heeft in de zuiverheid van de gegevens (niet dat jij dat vertrouwen van ons niet hebt maar je weet hoe snel anderen een oordeel klaar hebben).
Of de bedrijven aanschrijven met de resultaten zin heeft trek ik in twijfel, een bedrijf dat slecht aangeschreven staat (en wat door het onderzoek bevestigd wordt) maar gewoon nog steeds "slachtoffers" vindt zal de informatie naast zich neer leggen en hard gaan lachen.
Dat heeft dus geen effect.
Door de gegevens over de kwaliteit van verschillende bedrijven (althans naar onze mening en ervaring) inzichtelijk te maken is voor newbees ontstaat wel een stukje natuurlijk selectie.
En dat werkt wel.
Een Prikbordprijs of -trofee uitrijken aan het bedrijf dat het beste presteert vindt ik wel een heel leuk initiatief als uiting van onze waardering.
Ik denk alleen niet dat bedrijven gaan "strijden" om zo`n prijs/trofee in hun bezit te krijgen, tenzij er grotere namen achter staan waardoor de "waarde" groter/zwaarder wordt.
Echter heeft dit wel concequenties voor de onderzoeks methodiek, deze moet zuiver zijn en geen doublures bevatten.
Tot slot.
Het onderzoek heeft in ieder geval zichtbaar gemaakt dat de "alarm" verhalen op dit prikbord geen losse flodders zijn maar structurele problemen van een aantal bedrijven.
Jurjen, zat om over na te denken.
Het zou wel een pluim op je werk (en initiatief) zijn als er iets nuttigs mee gedaan kan worden.
Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
Re: Autobedrijven : na 1 week
Geplaatst: zo 02 feb 2003, 12:02
door The Dude
Ik heb ook zo me twijfels bij de getallen. Vind ze bij sommige wel erg hoog.
Of ben ik nou gewoon heel kritisch?
De betrouwbaarheid van dit onderzoek vind ik ook niet zo heel hoog.
Groet,
martijn
[landrover.mine.nu]
Re: zwart gat in wetgeving
Geplaatst: zo 02 feb 2003, 12:18
door Aad Koene
Theo,
Dit soort zaken blijkt in de praktijk een giganties zwart gat te zijn in de wetgeving.
Als koper van een auto (ongeacht merk of type) kun je er niet achter komen of een voertuig al dan niet is omgecat.
Soms is het zo goed gedaan dat het de RDW in 1e instantie niet opvalt.
Kom je in een later stadium opnieuw bij de RDW (voor een wijziging of zo) en het wordt dan als nog opgemerkt kun je je zelfs niet beroepen op op eerdere goedkeuring en ben je als nog je voertuig kwijt.
Als je in het bezit blijkt te zijn van een omgecatte auto ben je theoretisch alles kwijt (het zwarte gat) en kun je juridisch geen beroep meer doen op de verkoper (deze wist het waarschijnlijk ook niet).
De wetgeving voorziet ook niet in een oplossing van dit dilemma.
Uiteindelijk zijn "Jan met de Pet" de gedupeerden.
Een zelfde situatie doet zich voor bij het kopen van een voertuig dat achteraf gestolen blijkt te zijn (komt bij auto`s minder voor, bij motoren en brommers des te meer).
Helaas faalt onze wetgeving ernstig als het om dit soort zaken gaat.
Oplossingen hiervoor zullen nog lang op zich laten wachten: de wetgever heeft er geen belang bij en wij kunnen geen invloed op de wetgeving uitvoeren (althans niet anders als via de stembus).
Ook op zakelijk gebied komen dit soort wettelijke misstanden voor, kost mij 35.000 euro + 12.000 euro advocatenkosten (zeer pijnlijk)
Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
Re: Autobedrijven : na 1 week
Geplaatst: zo 02 feb 2003, 13:24
door Jurjen
Tuurlijk. 't zijn maar 60 meningen. Tuurlijk, 't is niet wetenschappelijk. Tuurlijk, de betrouwbaarheid is niet erg hoog. Het is alleen maar een poging om allerlei berichten hier en op andere plekken te bundelen. Je kan ervan uitgaan dat ik alleen maar registreer wat ik binnenkrijg, mijn eigen mening is niet interessant. Individuele verhalen en opmerkingen probeer ik in algemene zin te vermelden. vandaar dat er bij sommige bedrijven ook zeer tegengestelde opmerkingen staan.
Zelf heb ik geen behoefte om bedrijven te gaan wijzen op meningen/resultaten. Ik hoop wel dat de mening van (een aantal) klanten sommigen tot nadenken stemt.
Zelf heb ik overigens nog wel zo veel vertrouwen in mijn mede LARO fans dat ik ervan uitga dat er per persoon/ per bedrijf maar 1 keer wordt ingestuurd, daar lijkt het overigens wel op.
Ik hoop dat jullie en anderen hun mening blijven geven. Ook al zijn de resultaten betrekkelijk (en dat vermeld ik ook) , een bepaald beeld ontstaat er wel.
Jurjen
Re: zwart gat in wetgeving
Geplaatst: zo 02 feb 2003, 14:32
door Disco
Alles goed en wel maar meneer et plak net zo makkelijk een oud kenteken op een gloedje nieuwe 90.
Ik kon m'n eigen mooi in A'dam melden bij de fiot met was met een zeer uitgebreid onderzoek bezig.
Helaas heeft men waarschijnlijk dit omkatten niet belangrijk gevonden ET bestaat helaas nog steeds.
Meneer Erwin wist wel degelijk wat hij verkocht, ik heb nogal wat niet al te vriedelijke gespekken gevoerd.
hoogachtend Theo kaufmann
Re: zwart gat in wetgeving
Geplaatst: zo 02 feb 2003, 17:04
door Aad Koene
Theo,
Mijn persoonlijke mening is dat de leverancier/verkoper van een dergelijk voertuig wettelijk zorg zou moeten dragen voor volledige terubbetaling/schadeloosstelling.
Hij op zijn beurt zou die weer moeten verhalen op zijn leveranciers/verkoper (mits die er is).
Nu wordt alle schade afgewend op degene waarbij het geconstateerd wordt en krijgt daarmee alles over zijn dak zonder dat die er iets aan had kunnen doen om het te voorkomen.
Ten slotte handel je als koper, en zeker bij een leverancier, ter goeder trouw.
Ik begrijp je kwaadheid en frustratie maar al te goed, helaas kan ik het niet verlichten voor je.
Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
Re: Autobedrijven : na 1 week
Geplaatst: zo 02 feb 2003, 19:26
door Jan Moesman
Jurjen, kan je me die lijst eens laten zien per E-mail als het niet teveel moeite is want ik kan klikken op jou site maar er gebeurd niets.
Ik zie een wiel, een logo en een landrover.
Voor de rest vier witte hokjes met een kruisje waar ook niet veel spannends mee gebeurd.
Als ik geslaagd ben met de cursus
"Hoe maak ik mijn gekochte auto zelf af, door Ed Nepper
in dertien delen" ga ik een spoedcursus computervaardigheid volgen.
Groeten, Jan Moesman
Re: Autobedrijven : na 1 week
Geplaatst: zo 02 feb 2003, 21:02
door Jurjen
Ik denk dat je Internet Explorer 3 gebruikt, dan werken de java-script niet !
Jurjen
58 meningen 22 bedrijven
Geplaatst: zo 02 feb 2003, 21:30
door Jurjen
zondagavond : ook het formulier van Disco is verwerkt !
Re: Autobedrijven : na 1 week
Geplaatst: zo 02 feb 2003, 22:03
door La Gomera
Hallo!
Prima werk Jurjen en goede ideen Aad! De rest moet Maurice de Hond afmaken en bekent maken op de Stem van Nederland.
Henk