Pagina 1 van 1
inhouden motor
Geplaatst: do 09 jan 2003, 22:22
door René
Hallo,
Ik rijd een Laro Disco V8 uit ´98. Een paar dagen geleden hield hij in tussen de 8o en de 100km/h.
Ik rijd niet zo gek veel (hoog verbruik) maar is dit iets om zorgen over te maken dan wel kan ik iets controleren ?
Ik lees graag een reaktie, dus alvast bedankt.
Groet,
René
Re: inhouden motor
Geplaatst: do 09 jan 2003, 22:52
door Yuri
Hoi Rene,
80-100 km/h is toch hard zat? mijn SIII 109D rijdt ook zoiets...
grtz,
Yuri
Re: inhouden motor
Geplaatst: do 09 jan 2003, 22:54
door Yuri
Hoi Rene,
80-100 km/h is toch hard zat? mijn SIII 109D rijdt ook zoiets...
grtz,
Yuri
Re: inhouden motor
Geplaatst: do 09 jan 2003, 22:54
door Yuri
Hoi Rene,
80-100 km/h is toch hard zat? mijn SIII 109D rijdt ook zoiets...
grtz,
Yuri
Re: inhouden motor
Geplaatst: do 09 jan 2003, 23:07
door louis
Yuri,
FF niet zo flauw. Die arme disco rijder heeft een groot probleem; ja en als je haast hebt wat doe je dan? Aan jouw hulp heb je ook niets. Hij zit er in iedergeval warmpjes bij, dat kun jij niet zeggen.
Louis
Re: inhouden motor
Geplaatst: vr 10 jan 2003, 00:49
door Peter Tonka
Nou daar zou ik blij mee zijn met zo'n antwoord.
Sorry Yuri maar wat een stom antwoord, dit vind ik echt lullig.
Dat een 109 niet harder rijdt dat weten we maar een disco V8 kan wel harder en rijdt beter ook dan een 109.
Helaas weet ik het antwoord ook niet daar ik gespecialiseerd ben in de 109 diesel.
Ik hoop dan ook dat Rene nog een redelijk antwoord krijgt op zijn probleem.
Groetjes Tonka rijder Peter
Re: inhouden motor
Geplaatst: vr 10 jan 2003, 01:23
door louis
Zie je wel Yuri, weer iemand die dat lullig vindt. Peter leeft mee met Rene, gelukkig heeft hij die problemen niet met z'n Tonka. Louis
Re: inhouden motor
Geplaatst: vr 10 jan 2003, 02:49
door Yuri
Hoi Peter,
ik hoop dat Rene het wel gezien heeft in tegenstelling tot jij.
naar mijn idee moet je wel wat (zelf-)spot kunnen hebben als je in een "zeer betrouwbare-, onverwoestbare-, niet roestende-, comfortabele- Landrover gaat rijden...
groeten,
Yuri
SIII 109D
Re: inhouden motor
Geplaatst: vr 10 jan 2003, 10:21
door Bjorn
Nou, en nu ff een fatsoenlijk antwoord.
Looptie op gas of benzine?
ik zou in ieder geval beginnen met alles ff na te kijken. Wordt er nergens valse lucht binnengehaald? Staat alles goed afgesteld? Doet ie het altijd of was het maar eenmalig? Was het sputteren of gewoon geen vermogen?
Tis maar een begin, maarja.
enneh Jury,.. als je dan toch koud zit en niet harder dan 80 gaat, kun je dan niet beter een brommer kopen?
Gr. Bjorn
Def V8
Re: inhouden motor
Geplaatst: vr 10 jan 2003, 12:05
door Frank
Wordt je niet veel wijzer van van deze antwoorden.
Controleer bougiekabels, verdelerkap en rotor eventueel vervangen voor alleen origineel spul en vervang de bougies Probleem opgelost!
Re: inhouden motor
Geplaatst: vr 10 jan 2003, 13:44
door SIII 88
Vergeet in deze reeks mogelijke storingen ook de contactpunten niet!
Marco, mda@wxs.nl
LR 88 SIII 2¼B Pick Up '71
Re: inhouden motor
Geplaatst: vr 10 jan 2003, 16:16
door jan
goh....
ik wist niet dat een moderne motor als een disco v8 nog een punten ontsteking had.....
evenals een carburateur....
en nog meer van dat nieuwerwetse spul, zou dr misschien geen elecronische ontsteking en injektie inzitten zo langzamerhand?? misschien wel een EFI systeem....en dan heb je erg weinig aan de antwoorden van deze wijsneuzen...
als ik jou was ging ik even naar een dealer , die hangt hem aan een diagnose stekker en dan krijg je waarschijnlijk een kompleter overzicht dan het kommentaar van de WIJSNEUZEN hier!!!!
punten en carburateurs.... stelletje.
jan
Re: inhouden motor
Geplaatst: vr 10 jan 2003, 18:49
door SIII 88
Nou Jan,
Niet zo geergerd doen vriend. Natuurlijk kan het voorkomen dat niet ieder antwoord je altijd helemaal de goede weg op helpt, maar dat is de consequentie van het gebruiken van een nieuwsgroep als deze. De vrager kiest er bewust voor om hier z'n vraag te stellen en stelt 'm dus ook aan 'non-professionals'. Terecht dus jouw conclusie dat je bij een dealer meer kans maakt op een professioneel antwoord met een professionele prijs.
Daarbij gebeurt het ook wel 'ns dat je een eerder antwoord aanvult en daarbij mogelijk de aanvankelijke posting uit het oog verliest.
De charme van deze groep vind ik altijd de hoffelijkheid en het enthousiasme waarmee wordt gereageerd. Laat dat nou niet verwateren door op deze manier te reageren. Reageer dan bij voorkeur inhoudelijk en wijs uiteraard wel op de misvatting, maar graag zonder waardeoordeel en verwijten.
Dank je wel!
Marco, mda@wxs.nl
LR 88 SIII 2¼B Pick Up '71
Re: inhouden motor
Geplaatst: vr 10 jan 2003, 19:49
door louis
Ik dacht al, dat wordt hier nooit meer gezellig ondanks die M&M's
louis
Re: inhouden motor
Geplaatst: vr 10 jan 2003, 20:28
door Rene Visser
ha rene, (wat een rare naam)
Je zegt zelf dat je niet zo vaak met de auto rijd. Ik heb qua techniek niet zo heel veel verstand van auto's maar ik heb wel eens gehoord dat je gewoon hem eens goed op de staart moet trappen. Gewoon die oude olie eruit branden. als je elke keer maar stukjes rijd word hij lui, net zoals een diesel, gewoon een keer laten zien wie de baas is.
Suc6
René (he ik heb ook zo'n rare naam)
Re: pasop Yuri: de Rene's komen voorbij
Geplaatst: vr 10 jan 2003, 21:03
door louis
Je hebt altijd baas boven baas.
RE:probleem disco V8
Geplaatst: vr 10 jan 2003, 21:20
door rangie
Hoi Rene,
Ik rijdt zelf Range Rover V8 misschien heb ik wat bruikbare tips voor je.
Wat er over de verdeler en de bijbehorende kap gezecht wordt, kan ik me wel in vinden, maar probeer eens in het donker om met een planten spuit over je bougie kabels te sproeien, wanneer dit een leuk vuurwerk geeft weet je genoeg! Ook nieuwe bougies wil wel eens helpen. Heb je het brandstoffilter al eens vervangen? Wordt vaak vergeten!! Check ook eens de vacuum slangetjes op het inlaatmanifold (er zitten een paar "verstopt" aan de onderzijde)
Veel succes, Rangie
Re: inhouden motor
Geplaatst: vr 10 jan 2003, 22:08
door Aad Koene
Jan toch,
je zou toch moeten weten dat ze bij Land Rover niet zo van dat moderne spul houden, althans niet eerder als wanneer andere merken er mee op hun gezicht gegaan zijn en alle kinderziektes eruit gehaald hebben.
Dan nog een jaar of 5 wachten zodat de productiekosten lager worden, daarna mag het pas in een Land Rover.
Zo werkt dat toch al meer dan 50 jaar.
Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
RE:probleem disco V8
Geplaatst: vr 10 jan 2003, 23:53
door Frank
Die bougies vervangen werkt echt! spreek uit ervaring
trouwens leuke discussie !!!
RE:probleem disco V8
Geplaatst: zo 12 jan 2003, 21:34
door richard
hallo ik denk dat je probleem zit in het brandstoffilter
door de kou kan de water wat altijd in de tank op hoopt
gaan bevriezen waardoor de brandstoftoevoer word vermindert
dat resulteerd in het inhouden van de motor.
enkele punten:
*bransoffilter
*luchtfilter
*verdeler plus kabels denk aan de 5 en de 7 ste kabel mogen niet over elkaar heen lopen i.v.m. inductie
*compressie meten i.v.m. de nokkenas
*massa meter
*bougies bij slecht aanslaan
*bobine of voor schakel weerstand
*de hall gever(als het ware de kontactpunten) afstand verkeerd
*vervroeging van de onsteking(denk aan slang poreus)
Re: inhouden motor
Geplaatst: ma 13 jan 2003, 21:52
door jeroen
beste rene ik heb het zelfde probleem maar dan met een serie III, 88' uit '74 met een benziene motor. helaas ben ik na een maand nog niet wijzer. hij is wel gaan inhouden na het reviseren van mijn caraborateur. helaas kan ik je niet verder helpen maar als jij een lead hebt hoor ik hem graag.
Re: inhouden motor
Geplaatst: di 14 jan 2003, 18:56
door jan
ojee...
het was niet de bedoeling om iemand op de vingers te tikken of zo, eigenlijk was de toon van mijn stukje als grappig bedoeld....
sorrie als ik jullie op de tenen heb gestaan met mijn lompe poten.
JanSIII 88 schreef:
>
> Nou Jan,
>
> Niet zo geergerd doen vriend. Natuurlijk kan het voorkomen
> dat niet ieder antwoord je altijd helemaal de goede weg op
> helpt, maar dat is de consequentie van het gebruiken van een
> nieuwsgroep als deze. De vrager kiest er bewust voor om hier
> z'n vraag te stellen en stelt 'm dus ook aan
> 'non-professionals'. Terecht dus jouw conclusie dat je bij
> een dealer meer kans maakt op een professioneel antwoord met
> een professionele prijs.
>
> Daarbij gebeurt het ook wel 'ns dat je een eerder antwoord
> aanvult en daarbij mogelijk de aanvankelijke posting uit het
> oog verliest.
>
> De charme van deze groep vind ik altijd de hoffelijkheid en
> het enthousiasme waarmee wordt gereageerd. Laat dat nou niet
> verwateren door op deze manier te reageren. Reageer dan bij
> voorkeur inhoudelijk en wijs uiteraard wel op de misvatting,
> maar graag zonder waardeoordeel en verwijten.
>
> Dank je wel!
>
> Marco, mda@wxs.nl
> LR 88 SIII 2¼B Pick Up '71
RE:probleem disco V8
Geplaatst: za 01 feb 2003, 04:04
door Hassan
Goeie tips Richard , maar kabeltje 5 en 7 moeten echt kruisen
anders bestaat de mogelijkheid op kruis ontlading ( 7 in plaats van 5 ontvangt
de energie van de verdeler omdat halverwege door inductie (magneetischveld)
stroom wordt opgewekt.
Dit met ,indien gebruikmakend van lpg , te grootte elektrode afstand (alles boven
0,7mm) leidt ook tot inhouden.(Dampspanning).
p.s indien alleen benz. 0,85 ideaal indien starten geen probleem.