Krukas diesel
Geplaatst: zo 05 jan 2003, 19:34
Oproep aan alle LARO specialisten op dit forum
Ik heb het blok van mijn 3xgelagerde 2,25 ltr diesel helemaal uit elkaar liggen. Nu geeft de middelste kruktap de volgende maten: 63,445 x 63,470. M.a.w. de kruktap is iets ovaal. Volgens de 350 blz tellende engelstalige manual, die van internet te downloaden is, mag een kruktap maximaal 0,04 mm ovaal zijn. Tevens geeft deze manual aan dat de krukas van een diesel NIET geslepen mag worden maar moet worden vervangen indien hij onder de maat is. De andere 2 kruktappen zijn trouwens perfect.
Wie kan mij advies geven wat hiermee te doen? Hoe nauwkeurig moet er gewerkt worden bij dit soort laagvermogende blokken? Welke oliesoort is aan te bevelen na deze revisie?
Bij voorbaat dank voor alle reacties.
Wim
PS. Dat een nieuwe krukas altijd beter is kan ik natuurlijk ook zelf verzinnen.
Ik heb het blok van mijn 3xgelagerde 2,25 ltr diesel helemaal uit elkaar liggen. Nu geeft de middelste kruktap de volgende maten: 63,445 x 63,470. M.a.w. de kruktap is iets ovaal. Volgens de 350 blz tellende engelstalige manual, die van internet te downloaden is, mag een kruktap maximaal 0,04 mm ovaal zijn. Tevens geeft deze manual aan dat de krukas van een diesel NIET geslepen mag worden maar moet worden vervangen indien hij onder de maat is. De andere 2 kruktappen zijn trouwens perfect.
Wie kan mij advies geven wat hiermee te doen? Hoe nauwkeurig moet er gewerkt worden bij dit soort laagvermogende blokken? Welke oliesoort is aan te bevelen na deze revisie?
Bij voorbaat dank voor alle reacties.
Wim
PS. Dat een nieuwe krukas altijd beter is kan ik natuurlijk ook zelf verzinnen.