Hefbrug met 1 zuil
Hefbrug met 1 zuil
Heeft iemand van jullie ervaring met hefbruggen met 1 zuil.
[www.twinbusch.nl]
[www.twinbusch.nl]
Re: Hefbrug met 1 zuil
Hallo Henk,
ik vind het nogal wat om je auto daarop te zetten. Ook de prijs is niet bepaald 1 kolom's.
Als je de ruimte hebt zou ik die gebruiken om een vierkolom's neer te zetten, zeker als je wat moet duwen en trekken aan je LR
Met groet,
Jeroenm
ik vind het nogal wat om je auto daarop te zetten. Ook de prijs is niet bepaald 1 kolom's.
Als je de ruimte hebt zou ik die gebruiken om een vierkolom's neer te zetten, zeker als je wat moet duwen en trekken aan je LR
Met groet,
Jeroenm
Re: Hefbrug met 1 zuil
Hoi,
ervaring heb ik er niet mee, maar vanuit de advertentie gezien zie ik al wel wat minpunten.
-1- Max capaciteit is 2.5 ton, als je daar een 110 op zet zit je al ver richting die grens
-2- Hij is verrijdbaar, weegt daarentegen 720kg met een vloeroppervlak van pakweg 1.26 x 2.40 en 2.60 hoog
Dat verrijdbare heeft meteen een eis: je ondergrond zal (nagenoeg) waterpas moeten zijn en in staat om eea te kunnen dragen.
Mijn mening.... ik zou liever voor een vaste opstelling gaan.
Groeten,
Jurgen
ervaring heb ik er niet mee, maar vanuit de advertentie gezien zie ik al wel wat minpunten.
-1- Max capaciteit is 2.5 ton, als je daar een 110 op zet zit je al ver richting die grens
-2- Hij is verrijdbaar, weegt daarentegen 720kg met een vloeroppervlak van pakweg 1.26 x 2.40 en 2.60 hoog
Dat verrijdbare heeft meteen een eis: je ondergrond zal (nagenoeg) waterpas moeten zijn en in staat om eea te kunnen dragen.
Mijn mening.... ik zou liever voor een vaste opstelling gaan.
Groeten,
Jurgen
Re: Hefbrug met 1 zuil
Ik heb een tijdje een twee kolomsbrug gehad, die is ideel voor lichtere auto's, maar een LR moet je tillen onder het chassis en dan moet je de armen bijna maximaal uitschuiven
Maakt de boel een stuk minder stabiel.
Ik heb nu een 4 koloms brug en dat werkt een stuk prettiger.
wat ik van een kolomsbruggen gezien heb is dat je een groot deel van de onderkant niet kan bereiken en daar heb je de brug uiteindelijk voor.
verder lijkt het mij met een lr niet echt stabiel, dus geef mij maar een vier koloms brug.
Naamloos.jpg --> mod_embed_images_loadimage('8d611dfcf51e07257d12a21fff88faf3', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-7RZAFUl19ho%2FUlcVq9Kk0-I%2FAAAAAAAAAKc%2F_b_YBz3h4lA%2Fs637%2FNaamloos.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-7RZAFUl19ho/UlcVq9Kk0-I/AAAAAAAAAKc/_b_YBz3h4lA/s637/Naamloos.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-7RZAFUl19ho%2FUlcVq9Kk0-I%2FAAAAAAAAAKc%2F_b_YBz3h4lA%2Fs637%2FNaamloos.jpg', '', 17314220, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dagelijks leven Discovery 4 2015 (zakelijk)
Range rover P38 4.0 SE 2001 (prive mobiel)
On the road 90 2,5TD 1988
1989 3,5 EFI RRC
In Bewerking 1977 101 FC GS (Assie)
Nog te bewerken 1959 series II 88 PU
109 1977 V8 Verkocht
1990 3,9 EFI RCC (gedemonteerd)
RRS TDV6 (Verkocht)
Ben
Maakt de boel een stuk minder stabiel.
Ik heb nu een 4 koloms brug en dat werkt een stuk prettiger.
wat ik van een kolomsbruggen gezien heb is dat je een groot deel van de onderkant niet kan bereiken en daar heb je de brug uiteindelijk voor.
verder lijkt het mij met een lr niet echt stabiel, dus geef mij maar een vier koloms brug.
Naamloos.jpg --> mod_embed_images_loadimage('8d611dfcf51e07257d12a21fff88faf3', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-7RZAFUl19ho%2FUlcVq9Kk0-I%2FAAAAAAAAAKc%2F_b_YBz3h4lA%2Fs637%2FNaamloos.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-7RZAFUl19ho/UlcVq9Kk0-I/AAAAAAAAAKc/_b_YBz3h4lA/s637/Naamloos.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-7RZAFUl19ho%2FUlcVq9Kk0-I%2FAAAAAAAAAKc%2F_b_YBz3h4lA%2Fs637%2FNaamloos.jpg', '', 17314220, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dagelijks leven Discovery 4 2015 (zakelijk)
Range rover P38 4.0 SE 2001 (prive mobiel)
On the road 90 2,5TD 1988
1989 3,5 EFI RRC
In Bewerking 1977 101 FC GS (Assie)
Nog te bewerken 1959 series II 88 PU
109 1977 V8 Verkocht
1990 3,9 EFI RCC (gedemonteerd)
RRS TDV6 (Verkocht)
Ben
Re: Hefbrug met 1 zuil
Als hij in duitsland verkocht wordt, dan zou ik me niet zoveel zorgen maken dat hij die 2,5 ton niet veilig kan tillen.
Ander punt is of je hem er op een veilige manier op kwijt kunt. Gezien de afmetingen en het losse chassis van de one-ten met zijn chassis, in gedachten zou ik daar ook wat twijfels over hebben.
Is eigenlijk hetzelfde als het nadeel van een tweekoloms.
Ander punt is of je hem er op een veilige manier op kwijt kunt. Gezien de afmetingen en het losse chassis van de one-ten met zijn chassis, in gedachten zou ik daar ook wat twijfels over hebben.
Is eigenlijk hetzelfde als het nadeel van een tweekoloms.
Re: Hefbrug met 1 zuil
Bedankt iedereen.
Momenteel heb ik geen Land Rover, maar de brug is voor mijn zoon die wil hem voor gewone auto's gebruiken.
Het gewicht is dan geen enkel probleem, ook de vlakke vloer is het probleem niet.
Maar waarschijnlijk wordt het toch een 2-koloms vanwege de prijs.
Op zijn werk werkt hij met 2 en 4-koloms maar hij vindt de 2-koloms net ietsje gemakkelijker wegens de toegankelijkheid.
[tinyurl.com]
Momenteel heb ik geen Land Rover, maar de brug is voor mijn zoon die wil hem voor gewone auto's gebruiken.
Het gewicht is dan geen enkel probleem, ook de vlakke vloer is het probleem niet.
Maar waarschijnlijk wordt het toch een 2-koloms vanwege de prijs.
Op zijn werk werkt hij met 2 en 4-koloms maar hij vindt de 2-koloms net ietsje gemakkelijker wegens de toegankelijkheid.
[tinyurl.com]