Beste mensen,
Ik heb een Land Rover Lightweight met een benzinemotor erin.
Nu ben ik bezig om de koppelingsplaat, drukgroep en druklager te vervangen.Ik had al nieuwe onderdelen besteld: drukgroep part nr. 576557 ; kopp.plaat part nr. FRC2297 (beiden van AP driveline) en duklager part. nr. FRC4679 (nu FTC5200)
De oude drukgroep was een Borg en Beck drukgroep. (type 9/9,5 DS)
Nu kwam ik erachter dat de drukgroep van AP verschilt met de Borg en Beck, n.l. de opening tussen de puntjes van de lamellen is van de AP groter dan ban de Borg en Beck, met het resultaat dat de punten van de lamellen maar net over ring van het druklager komen en bij de Borg en Beck kwamen de punten er ruim overheen..
Kan iemand mij vertellen of dit erg is of hoort dit zo.
Ik heb al gezocht naar zo'n Borg en Beck voor serie III, maar kan het nergens vinden.
Bij voorbaat hartelijk dank voor jullie antwoord.
M.vr.gr. Jan.