geen opvoerpompje ??

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
piet

geen opvoerpompje ??

Bericht door piet »

Is een opvoer pompje nodig op een 2.5 petrol blok ?

de mijne heeft er geen... ik heb het blok zo gekocht, en vraag me af of ik er een moet monteren/en zat er op de
vorige auto dan misschien een elektrisch pompje ?
robbinehv

Re: geen opvoerpompje ??

Bericht door robbinehv »

hoi piet

ik heb bij mijn een elektische pomp geplaatst en een extra filter PRC3901

gt robbin
mvd1968

Bericht door mvd1968 »

Hoi Piet

Ook ik heb op mijn 2.25 blok geen opvoerpomp. Ik had eerst een nieuwe PRC3901, die maakte zoveel herrie dat ik die eruit heb gegooid en met een PRC7019 verder ben gegaan.
Je zal dan wel een retour naar de tank moeten maken. Bij mij zat dit niet op de carburatuer maar gaat via een vapour separator. Werkt als een trein en lekker stil die pomp.
Heb de PRC7019 wel iets moeten inkorten maar dat gaat zonder problemen
piet

Bericht door piet »

o.k maar er moet dus we een opvoerpompje op hij is niet instaat om
zelf de benzine omhoog te halen ?
RoLandrover

Bericht door RoLandrover »

Wij hebben het opvoerpompje van de diesel op het benzineblok gezet. Alle leidingen blijven daarmee dus het zelfde incl de retour.

In de eerste instantie hebben we de retour en aanvoer middels een t stukje vlak voor de carb gezet. met de retour iets geknepen.

Nu hebben we een fuel vapour separator van VW er bij tussen waarbij de dampuitgang naar de retour loopt.

grtn

RoLandRover

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/02/2014 16:37 door RoLandrover.
mvd1968

Bericht door mvd1968 »

piet Schreef:
-------------------------------------------------------
> o.k maar er moet dus we een opvoerpompje op hij is
> niet instaat om
> zelf de benzine omhoog te halen ?

De carburateur kan niet zelf de benzine omhoog pompen. Of een mechanische op het blok of een elektrische pomp extern.
als je een mechanische heb liggen dan zou ik die gebruiken. Die gaat meer pompen naar mate je toerental oploopt. Een elektrische pomp pompt maximaal, ook als je stationair draait.
Daarom moet je dan een retour gebruiken. Als je een mechanische pomp gebruikt heb je volgens mij geen retour nodig, althans zo heb ik het begrepen.
piet

Bericht door piet »

O.k klinkt logies maar zal hij dan uiteindelijk niet te veel benzine gaan pompen ? kan
het vlotter van de carborateur dat aan en is er iemand met een benzine motor die wat foto's wil mailen hoe de
aansluitingen zitten/lopen en wat er bij tussen moet eventueel ??
Hans N

Bericht door Hans N »

volgens mij zit er op een 2.5 blok gewoon een afdekplaatje waar je mech pomp kan plaatsen.
Zijn stik goedkoop bij paddock.
Let wel bij montage op of vergelijk even met een andere laro of er wel of geen montage pakkingen extra op moeten.
Anders heb je kans dat of het nokje de volger niet of te veel raakt.

Groet Hans
Serie III 88 uit 1979 petrol en LPG
RRC 3.5 1986 petrol en LPG

[plus.google.com]
Plaats reactie