Wie heeft er een disco 200tdi motor en kan er wat voor me opmete
Wie heeft er een disco 200tdi motor en kan er wat voor me opmete
Ik zoek iemand met een Discovery 200tdi blok die even wat voor me op wil meten. Als het goed is heeft dit blok een dubbele poelie op de stuurbekrachtigingspomp. Ik ben op zoek naar de afstand van de poelie tot het plaatje waarmee de pomp op de beugel van het blok geschroefd is. (Dus eigenlijk de afstand tussen de poelie en de beugel/het blok)
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
Re: Wie heeft er een disco 200tdi motor en kan er wat voor me op
Waarvoor wil je dit weten? Als het om de uitlijning gaat kun je ook je krukaspoelie of de poelie van je dynamo gebruiken. Waterpas er langs leggen dan dan kijken of alles evenwijdig staat. Als het niet helemaal precies goed staat is niet erg dit vangt de snaar wel op.
Ben aan het puzzelen hoe in m'n stuurbekrachtigingspomp op een 2.25 aangedreven krijg. De krukaspoelie en poelie van de stuurbekrachtigings pomp zitten nu niet op 1 lijn. Ik zag dat de disco pomp een dubbele poelie heeft, en vroeg me dus af of deze beter past.
Als je even tijd hebt zal ik 30 maart de motorkap van de auto van een maat van mij is open trekken. Daar ligt een 2.25B in waar ze achteraf een stuurbekrachtiging in hebben gebouwd. Niet moeders mooiste maar het werkt perfect.
En anders een steun van diesel 2,5 of TD pakken en daar de pomp in hangen en dynamo omhoog zetten zoals het bij die motoren ook is gebeurd. Dan passen de slagen 1 op 1 en hoef je niks aan te passen.
En anders een steun van diesel 2,5 of TD pakken en daar de pomp in hangen en dynamo omhoog zetten zoals het bij die motoren ook is gebeurd. Dan passen de slagen 1 op 1 en hoef je niks aan te passen.
Kun je niet gewoon een poelie met twee sleuven ipv een enkele overzetten?
@defendertje90: volgens mij heb ik nu al zon steun, komt van een 200tdi. Maar de poelie van de pomp zit dan dus te ver naar voren tov de 2e riem op de krukaspoelie.
@sjors: dat is ook precies m'n idee. Een disco heeft zo'n dubbele poelie, maar vraag me alleen af of hij dan op de goede plek zit.
@sjors: dat is ook precies m'n idee. Een disco heeft zo'n dubbele poelie, maar vraag me alleen af of hij dan op de goede plek zit.
Mijne zit onder intercoolerslang, op de dynamo dus, in mijn 200tdi disco blok in een 110
@sjors: zou je eens voor me willen opmeten wat de afstand is tussen de poelie en de plaat waar de pop mee aan de beugel bevestigd zit?
Dan heb ik een beter idee of dit voor mijn setup zou kunnen gaan werken
Dan heb ik een beter idee of dit voor mijn setup zou kunnen gaan werken
Hoi Sander,
bij mijn 200tdi blok is het 11 mm tussen de poelie en de bevestigingsplaat.
bij mijn 200tdi blok is het 11 mm tussen de poelie en de bevestigingsplaat.
Nandoe: bedankt!